Snut stories

abe-gbg
19 maj 2006 · 83 Inlägg

ibland har man tur... och ibland mindre tur.
Blev stoppad andra dagen jag hade min Calibra, hade bråttom till stan, tror jag låg runt 150 men inte säker. slänger en slöblick i backspegeln och ser att de står POLIS på motorhuven, PANIK!! bromsar ner till 90 och väntar, polisen ligger fortfarande i häcken på mig inga blåljus eller nått. ligger så nån kilometer och precis när man börjar tro att dom ska släppa så drar disco ljusen igång.
Svänger in och stannar, vevar ner rutan o polisen tar bara mitt körkort och ställer sig bakom bilen utan ett ord. Skakis som man var gick man efter och för höra på en lång ramsa om hur dum o oansvarig man är, enligt dom så körde jag i minst 180 (vilket jag är säker på att jag inte gjorde). står och diskuterar en massa om trafiktäthet och dom kollar upp mig i alla register och skit.
När man är säker på att det är kört och man är av med kortet för lång tid framöver så sträcker polismannen fram kortet och säger "nu vet vi vem du är, nästa gång blir det inte lika roligt", fick åka vidare utan någon böter eller något. Oj va gla man var.

Att civilen sen tog kortet några månader senare när man körde till skolan i 116 på 90 väg är en annan historia, som inte sluta lika kul... 1600kr svider lite...

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
SaNelito Fartdåre
19 maj 2006 · 286 Inlägg

abe-gbg skrev:
ibland har man tur... och ibland mindre tur.
Blev stoppad andra dagen jag hade min Calibra, hade bråttom till stan, tror jag låg runt 150 men inte säker. slänger en slöblick i backspegeln och ser att de står POLIS på motorhuven, PANIK!! bromsar ner till 90 och väntar, polisen ligger fortfarande i häcken på mig inga blåljus eller nått. ligger så nån kilometer och precis när man börjar tro att dom ska släppa så drar disco ljusen igång.
Svänger in och stannar, vevar ner rutan o polisen tar bara mitt körkort och ställer sig bakom bilen utan ett ord. Skakis som man var gick man efter och för höra på en lång ramsa om hur dum o oansvarig man är, enligt dom så körde jag i minst 180 (vilket jag är säker på att jag inte gjorde). står och diskuterar en massa om trafiktäthet och dom kollar upp mig i alla register och skit.
När man är säker på att det är kört och man är av med kortet för lång tid framöver så sträcker polismannen fram kortet och säger "nu vet vi vem du är, nästa gång blir det inte lika roligt", fick åka vidare utan någon böter eller något. Oj va gla man var.

Att civilen sen tog kortet några månader senare när man körde till skolan i 116 på 90 väg är en annan historia, som inte sluta lika kul... 1600kr svider lite...

Du borde kanske lärt dig första gången?

Volvo S40N (2006)
gard Fartsyndare
19 maj 2006 · 278 Inlägg

jag har en jävla tur-story =p

streetrace i helsingborg, folket hade åkt och samlats på Stattena igen. påväg därifrån till nytt ställe för att köra igen så är där en dubbelfilig 50-väg som folk älskar köra för fort på. som vanligt drar man ju på för att skryta lite smile

så precis innan en korsande större väg står där tydligen en polis och skjuter mig med lasern, utan att jag ser det för jag hade fullt upp med bilarna framför :p 90 låg jag i när jag hör kompisarna i bilen börja skrika att dom skjutit mig.

panik får man, helvete typ. så av ren reflex svänger jag av vid korsande vägen. in på en jätteparkering som ligger där. av med alla ljus, stänger motorn.

sitter och skakar som en liten valp, som tur var så körde det bara förbi en polis, utan blåljus xD shiet så nervös man var :x

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Enis.E
19 maj 2006 · 50 Inlägg

Jag har kört trimmad Derbi senda SM sen jag var 15-16 sen Dt 125 R 03 sen bil nu Volvo 740 GL -88 Men har aldrig blivit stoppad lr ens haft en snut i baken big_smile Kör ju alltid för fort, kanske har en änglavakt hmm  Lika pappa oxå har en Firebird -89 + Bmw m3 (optimerad 286hk)+ Alfa Gtv6 86+ Yamaha R1+ Bandit 1200 han har aldrig fått en böter hmm  Antingen kör vi som kärringar vilket jag tvivlar, Gävle-Järvsö 1h (yamaha r1) lr så är ni skit klantiga, kör 110 på 50-väg mitt på dan ! Ähh jag vet inte men det är ju dumt. Dyra böter= mindre godis till bilen

Mvh David

Maizer
19 maj 2006 ·

enberg_187 skrev:
När jag var i moppe åldern hade en ny vespa med 70cc kitt på gick kanske 90-100 med ett jävla axx.
Så var det kiruna festivalen den helgen då allt hände var på väg hem med moppen låg typ i 70km kl 4-5 på natten ser ngt som flyger ovanför mig tänker inte desto mer på det så jag trycker på lite mer sen efter typ ngn minut ser jag blåljus långt bakom mig bara shiit tänkte jag och ger järnet iväg på en cykel väg så kollar jag upp igen och ser den där satans helikoptern ovanför mig försökte köra ifrån dom och polis bilen tog en annan väg sen helt plötsligt kommer en återvänds gränd fan vänder runt snabbt så kommer polis bilen rakt mot mig å jag tänker fan inte stanna tänkte jag och tröck järnet rakt mot dom och dom pallnitar och han som satt på passagerar sidan försökte smälla upp dörren på mig men jag lyckades undvika den sne kommer jag till några höghus och bestämmer mig för att köra in mopeden i ett typ vindskydd fast för cyklar smälde in den dit snabbt och försökte gömma mig men då ser ena polisen mig och jag börja kubba allt vad jag hade men hade inte så bra kondis så till slut satte jag mig ner på en gräsmatta så kom ena polisen baki mig slet tag i mig och var nära på att slå till mig men då kom den andra med bilen sen fick jag lämna ifrån mig nyckeln till mopeden och åka på förhör på polisstationen sen när allt var klart fick jag gå hem 4km inte fan skjutsade dom mig och jag fick hämta nyckeln dan efter fick absolut inte köra med moppen sen sa dom men vafan man har inte köpt grejjerna för att inte använda dom big_smile slutresultat = 3656kr i böter och lämpen indragen i 9månader :S att dom ids jaga en med hellikopter och bil i en kvart

haahaha den här historien var den roligaste jag läst på väldigt länge, mer fantasi än Astrid Lindgren för fan. Vilket jävla skitsnack haha jag har fan inte garvat så mycket på länge!!!

Svenss0n
19 maj 2006 · 643 Inlägg

Maizer skrev:

enberg_187 skrev:
När jag var i moppe åldern hade en ny vespa med 70cc kitt på gick kanske 90-100 med ett jävla axx.
Så var det kiruna festivalen den helgen då allt hände var på väg hem med moppen låg typ i 70km kl 4-5 på natten ser ngt som flyger ovanför mig tänker inte desto mer på det så jag trycker på lite mer sen efter typ ngn minut ser jag blåljus långt bakom mig bara shiit tänkte jag och ger järnet iväg på en cykel väg så kollar jag upp igen och ser den där satans helikoptern ovanför mig försökte köra ifrån dom och polis bilen tog en annan väg sen helt plötsligt kommer en återvänds gränd fan vänder runt snabbt så kommer polis bilen rakt mot mig å jag tänker fan inte stanna tänkte jag och tröck järnet rakt mot dom och dom pallnitar och han som satt på passagerar sidan försökte smälla upp dörren på mig men jag lyckades undvika den sne kommer jag till några höghus och bestämmer mig för att köra in mopeden i ett typ vindskydd fast för cyklar smälde in den dit snabbt och försökte gömma mig men då ser ena polisen mig och jag börja kubba allt vad jag hade men hade inte så bra kondis så till slut satte jag mig ner på en gräsmatta så kom ena polisen baki mig slet tag i mig och var nära på att slå till mig men då kom den andra med bilen sen fick jag lämna ifrån mig nyckeln till mopeden och åka på förhör på polisstationen sen när allt var klart fick jag gå hem 4km inte fan skjutsade dom mig och jag fick hämta nyckeln dan efter fick absolut inte köra med moppen sen sa dom men vafan man har inte köpt grejjerna för att inte använda dom big_smile slutresultat = 3656kr i böter och lämpen indragen i 9månader :S att dom ids jaga en med hellikopter och bil i en kvart

haahaha den här historien var den roligaste jag läst på väldigt länge, mer fantasi än Astrid Lindgren för fan. Vilket jävla skitsnack haha jag har fan inte garvat så mycket på länge!!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHAHHHHAHAHHAHAHAH kan inte annat in instämma!!1 helikopter. . jag dör av skratt. . HAHA.

Volvo 850R (1997)
diforce
19 maj 2006 · 279 Inlägg

740ForLife skrev:
Jag har den bästa storyn  vi åkte i min 740, jag hade ej fått körkort än.. så min kompis fick köra..vi var fyra stycken och vi skulle åka flera mil för att hämta en kompis, då påvägen när vi skulle åka blev vi stoppade, de vanliga.. "få se på körkortet..o.s.v" aa ingen fara, så vi körde vidare.. sen när vi hade hämtat polaren och vi va full bil.. så säger en i baksätet.. du, vi har en snutbil efter oss.. me släkta lysen.. föraren ba, eh nehe?.. sen dök den fina blåa lampan up bakom oss  haha.. sen stanna vi.. sen kom de två snutar ut ena ställde sig bakom dörren med pistolen riktad mot bilen.. och den andra i diket med pistol och skrek.. stäng av bilen och kasta ut nycklarna.. sen fick vi öppna dörrarna från utsidan och gå bakåt mot dom och lägga sig på mage med en pistol riktad mot huvudet.. mitt på vägen, sen frågade dom ut oss.. de gällde ett beväpnat rån i närheten och våran bil stämde in på flyktbilen.. (de va mitt i natten) .. men de va inte vi ;D haha.. fan va skraj man va.. pistolhot o grejjer ;D

hehe liknande jag var med om.. en civil låg bakom o en annan civil svängde upp framför, nita bilen o piketen svänger upp brevid, under vapenhot "ut ur bilen lägg er på marken osv.."
jag- visst  jag kör olovligt men va fan????
polisen- hej daniel de e ju du! du har tur denna gång vi har inte tid med dej- sa dom o åkte..
det var väpnat rån då med o min bil stämde någorlunda på beskrivningen men dom misstänkta var betydligt äldre än mej;)

o det bästa sätt o inte bli av med lappen är att inte ha nån; blitt av med det 2 gånger nu o inte planerar jag o skaffa nytt, blir ju bara av med det:( .. får inte för den delen heller på 2-3år..

Senast redigerat av diforce (19 maj 2006)

two lies don´t cancel each other out
abe-gbg
19 maj 2006 · 83 Inlägg

SaNelito skrev:
Du borde kanske lärt dig första gången?

Jo det finns mkt man borde, jag skärpte till mig efter första varningen, hade kört lungt hela vägen till skolan men kolla klockan när de va 3-4km kvar o såg att de började bli bråttom. sen var de kört... men men det var bara att pröjsa och se gla ut...

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
coyote32
19 maj 2006 · 1 Inlägg

Man lär sig av sina misstag.... :-))

Gislekillen RushRacing.tk
19 maj 2006 · 278 Inlägg

mötte fabror blå i 140 km i tim på 70 sträcka.. övergång till 90 sträcka.. dom vände efter å åkte efter mig i c:a 5 km sen stoppade dom mig me blåljus... (åkte lagligt under den biten) Bägge två steg ur å den ena frågade om jag hade bråttom hem?? inte direkt svarade jag.. lite nervöst å såg kortet få vingar.. sen sa han att kortet e ju bara till låns å när han gav tillbaka det så skrattade han lite å sa de att vi har ju inga bevis för att körde för fort så du får åka vidare.. men du kan ju ta de lite lugnare.. trevlig kväll hej då... då var man lättad... körde lugnt i 500 m... sen blev högerfoten tung igen... smile

Gladen
19 maj 2006 · 311 Inlägg

Enis.E skrev:
Jag har kört trimmad Derbi senda SM sen jag var 15-16 sen Dt 125 R 03 sen bil nu Volvo 740 GL -88 Men har aldrig blivit stoppad lr ens haft en snut i baken big_smile Kör ju alltid för fort, kanske har en änglavakt hmm  Lika pappa oxå har en Firebird -89 + Bmw m3 (optimerad 286hk)+ Alfa Gtv6 86+ Yamaha R1+ Bandit 1200 han har aldrig fått en böter hmm  Antingen kör vi som kärringar vilket jag tvivlar, Gävle-Järvsö 1h (yamaha r1) lr så är ni skit klantiga, kör 110 på 50-väg mitt på dan ! Ähh jag vet inte men det är ju dumt. Dyra böter= mindre godis till bilen

Mvh David

Gäller ju bara att ha turen med sig som sagt tongue

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS
enberg_187 Snabb =)
19 maj 2006 · 247 Inlägg

Maizer Jag har papper på allt som hände. från rättegången och böter papprena kvar även mopeden kvar..

Just real power no turbo shit =)
anvandare_12345
19 maj 2006 · 654 Inlägg

En kompis till mig och jag åker i en hyrd V70 på väg från J-köping till Dalarna när en annan V70 drar förbi oss i vänsterfilen. Vi svänger ut och gasar på efter honom men slutar gasa vid 160. Strax efteråt kommer det blåljus efter oss varav min kompis slänger sig in i högerfilen och bromsar allt vad han har ner till 80. Men blåljusen bara gasar förbi oss och mot den andra V70:n.
Då hade min kompis haft körkort i drygt fyra månader, han var ganska skakis efteråt...smile

Maizer
20 maj 2006 ·

enberg_187 skrev:
Maizer Jag har papper på allt som hände. från rättegången och böter papprena kvar även mopeden kvar..

Ja självklart har du det wink ...

Smoke
20 maj 2006 · 692 Inlägg

Jag och en polare var ner till Stocklholm och hämtade en Bmw m3, gas glad var han naturligtvis med 321 hk under huven.

Hade väl 140-240 hela vägen från Stockholm upp till Härnösand, skulle tippa på att det är 40-45 mil.
Resan går jätte bra och vi dummar oss framför alla fartkameror och visar givetvis inte ansiktet.
Klockan börjar närma sig midnatt och båda var ganska less på att sitta och åka i bilen så det går fortare och fortare, 1,5 mil från hemmet så kör vi om 4 st bilar i 160 kanske och sen ökar det bara.
Så ligger vi och glider i 200 blås ungefär då en bil börjar närma oss med rasade fart. "civil polis" var det första man tänkte.

Så förklarade jag för polarn att han har två alternativ, antingen försöka köra ifrån dom eller stanna och tappa lappen. Han stämplar och vi ligger och glider i 240 blås, han blir mer och mer nervös och till slut säger han att han itne klarar av det och stannar bilen. Lappen rök naturligtvis och vi hade en medelhastighet på 3 km 168km/h och åp 300 meter hade vi 204km/h.

klarat 44 av 45 mil så tappar han körkortet.

Maizer
20 maj 2006 ·

Surt

Ibanezman Skåning
20 maj 2006 · 739 Inlägg

Jag har två snutstories som hänt nyligen:

1. Skulle köra in en polare till stan, han skulle till tåget, körde med
en 9000 turbo, körde rätt fort på påfarten till motornvägen och såg ett
jävla fordonståg med lastbilar och husvagnar, tänkte att i helvete att jag lägger
mej bakom, så jag drog på utav bara fan och körde om hela tåget, ut i vänsterfilen,
ser en snutbil på avstånd, ner i 3:an för att motorbromsa ner i fart. Sen låg han som en
jävla blodigel efter mej i typ en mil, sen stoppade han mej, klarade mej undan
med en varning, körde i 160 smile

2. Hade varit i stan en vardagskväll och skulle hem, de var typ 1 på natten,
jag körde 740 och polaren en 900 turbo, tänkte att nu skulle vi rejsa lite på
väg hem från stan på en perfekt bred väg utanför Råå smile så stämplade och kom
efter en stund upp i 180-190, då slog vi av och jag la mej bakom min polare, då ser
jag på långt avstånd i backspegeln blåljus, tänkte då att det måste vara samma snut som
såg oss innan i stan, ringde min polare på mobilen och sa att snuten kom flygande bakom oss,
då körde vi i 160, så vi höll full fart in i Råå, på bredkas in i en gränd sen in på en skitliten
gata, stängde av bilarna och gick en runda runt kvarteret, ser då en snutbil flyger förbi
i full patte, tvärnitar, backar bak och frågar oss om vi har sett två röda bilar som körde
fort förbi, och vi bara svarar "ööööö näää, det tror vi inte" smile sen körde vi lugnt hem smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
GurraG INGET ANNAT!!
22 maj 2006 · 1 725 Inlägg

Enis.E skrev:
Jag har kört trimmad Derbi senda SM sen jag var 15-16 sen Dt 125 R 03 sen bil nu Volvo 740 GL -88 Men har aldrig blivit stoppad lr ens haft en snut i baken big_smile Kör ju alltid för fort, kanske har en änglavakt hmm  Lika pappa oxå har en Firebird -89 + Bmw m3 (optimerad 286hk)+ Alfa Gtv6 86+ Yamaha R1+ Bandit 1200 han har aldrig fått en böter hmm  Antingen kör vi som kärringar vilket jag tvivlar, Gävle-Järvsö 1h (yamaha r1) lr så är ni skit klantiga, kör 110 på 50-väg mitt på dan ! Ähh jag vet inte men det är ju dumt. Dyra böter= mindre godis till bilen

Mvh David

detta är inget forum för att skryta om vad din pappa äger vettu.. och sen handlar det om ren tur och timing me förstår du.. och köra 110 på 50 väg mitt på dan är ren idioti.. för det handlar om andras säkerhet och inte din.. hoppas du kommer vara med om en rejäl olycka utan att någon annan skadas..

MawE
22 maj 2006 · 517 Inlägg

Jag o polaren var i LA förra året.. hyrde en skitt Daewoo sedan.. billigaste som fanns.. Bestämde oss för att dra till Las Vegas.. sagt o gjort.. där e som säkert alla vet grymma raksträckor.. polaren försökte toppa bilen.. ca 125 mph o de var mitt på ljusa dagen så man hade bra överblick på dom andra bilarna plus att man såg 3-5 km framöver.. Men de var på hemresan de blev lite mer roligt... vi körde hem från LV kl 2 på natten o när vi kört halva sträckan märkte jag att de var en stor fet pickup som hade legat brevid mej ganska länge.. eftersom de fanns tre filer o knappt några bilar kunde han ju köra om utan problem.. jag gasade upp lite för att få bort honom.. 70-80 mph (70 var högsta).. Han efter o sen insåg jag att han ville dra.. kom upp i en 120 med honom fortfarande brevid.. vi körde brevid varandra i ca 30 min o då tog de inte lång tid att köra till LA.. när de sedan var 5 filer o fin raksträcka tryckte jag full gas, kollade på mätaren att den stod på 135 mph o pickupen fortfarande brevid.. sen satte han plattan i mattan o körde om mej.. kändes konstigt att bli omkörd av en pickup i lite över 200 km/h, men efter det tänkte jag att nu får de va nog.. släppte gasen o la mej på en 80 mph.. konsigt nog 3 minuter efter jag släppt gasen blir jag omkörd av en snut... måste ha kommit en påfartsväg lr ngt.. men fy fan vad hjärtat bulta..

Sen när vi så gott som var  hemma sa min polare att han ville ha en banan.. ja sagt o gjort körde vi in på de lokala 7-eleven.. jag backade in precis brevid ingången som var en handikapp-plats.. jag satt fortfarande kvar i bilen.. 2 minuter senare kommer snuten.. jag fick panik o bytte parkeringsplats o ställde mej på en vanlig p-plats.. polisen ställde sej snyggt bakom min bil.. o jag rullade snällt ner rutan.. dom frågade efter körkort, kollade upp bilen.. fick lite panik då eftersom vi kört som tokar innan och om någon söndagsbilist skulle ringt in o tipsat om reg nummert.. sen sa att dom iaf att det var 325 $ i böter för att parkera där, o då kunde man se fickpengarna flyga iväg.. men sen sa jag något om att jag inte visste att de var handikapp-plats.. så jag gick ur bilen o så fick han visa för mej.. hehe.. så jag fick inga böter.. trevliga poliser för övrigt.. dom tipsade oss om vart vi skulle åka i mexico o sånt..

sen att vår bil blev bortforslad o fick 222$ i böter när vi parkerde på McDonalds på Wilshire är en annan historia..

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Slovenian
22 maj 2006 · 482 Inlägg

Har väl ingen speciellt bra historia med bil, än. tongue
Men har en med moppe tongue.

Jag hade just fått min moped, en EU-moped. Jag var 14 år, utan kort, avskruvad plåt osv.
Det var en skön sommarkväll och jag var och åkte runt med polaren, han på sin moppe och jag på min. Vi hade väl åkt en 7 mil då vi väljer att köra in på en parkering och leka lite. När vi är på väg ut ut parkeringen så kollar jag åt höger och ser att snuten kommer körandes. Självklart kommer dom körandes på motsatt fil än vad vi tänker köra på, men vafan. Paranoid som man är så får man direkt tankarna på att svänga, och köra in tillbaka till parkeringen. Men eftersom att det kommer ett par bilar och att snuten körde åt helt andra hållet så körde man ut. Jag kör ut, sedan kommer det en bil bakom och min polare lägger sig bakom bilen.
Nervös som jag var, kollar jag i backspegeln. Och snuten vänder totalt, så att de nu ligger bakom en bil som i sin tur ligger bakom polaren.
"Ok, de ska bara åka någon annanstans" tänker jag, och fortsätter köra. Men rätt som det är så kör snuten om bilen som låg bakom polarn, och ligger nu bakom polarn.
De ligger där ett tag, då de senare även kör om honom, och ligger bakom bilen, som låg bakom mig.
Det är nu mitt hjärta börjar dunka. Jag fortsätter rakt fram, in i en rondell. Bilen som var bakom mig tar samma väg, även snutbilen.
Bilen vars låg bakom mig ligger där en bra bit, då den sedan svänger undan. Jag får då panik, kör som en idiot (med snuten hack i häl). Kör upp på en trottoar, och ner till ett villaområde genom smala gränder osv.

Kör sedan direkt hem till en kompis där jag låter moppen stå i hans garage, och hämtar inte den förrän dagen därpå! tongue

Kanske inte så farlig om man jämför med vissa andra här inne, men fan vad det var en adrenalin kick! smile

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang