Volvo V70N D5 -04 (Lätt styling Projekt)

Detta är ett rullande projekt vars mening är att greja lite eftersom man får råd och tid, har kommit en liten bit på vägen hittills.
  • 61 Följare
  • 309 694 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 augusti 2014
Danne_1977
19 maj 2011 · 3 292 Inlägg

Har ju två antennfästen på taket på bilen.. och tänkte; ähh vad faan.. lika bra att köpa två snygga antenner o sätta dit.. sagt och gjort.. hittade två ganska korta antenner på Biltema som passade perfekt, och OJ vad bilarna bakom INTE ville köra om nåt mer.. haha.. kanske blev lite Civilsnutstuk på den eller nåt.. hahaha..

Dom ville gärna inte köra om lika mycket som tidigare iaf.. big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75284/75284-83003953b5046ef1b118747c67436540.jpg

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Lindh
19 maj 2011 · 1 064 Inlägg

Snyggt Danne! Förstår att många drar av på farten o håller sig bakom wink haha
//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
Danne_1977
19 maj 2011 · 3 292 Inlägg

Lindh skrev:
Snyggt Danne! Förstår att många drar av på farten o håller sig bakom wink haha
//Lindh

Haha.. ja helt sant.. såg lite fult ut att köra omkring med bara två fästen.. därför jag köpte dessa.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
sickan2000 Klantarsel
20 maj 2011 · 158 Inlägg

Kollat genom tråden och jag tycker att bilen är väldigt snygg faktiskt. Fälgar ger mycket smile det enda jag inte gillar är civil-antennerna.

Ang din fråga på sid 3 så är det fullt normalt att hjulen snurrar. Att hjulen låser sig beror på att anti spinn känner att fäste saknas så den bromsar in hjulen smile

Danne_1977
20 maj 2011 · 3 292 Inlägg

sickan2000 skrev:
Kollat genom tråden och jag tycker att bilen är väldigt snygg faktiskt. Fälgar ger mycket smile det enda jag inte gillar är civil-antennerna.

Ang din fråga på sid 3 så är det fullt normalt att hjulen snurrar. Att hjulen låser sig beror på att anti spinn känner att fäste saknas så den bromsar in hjulen smile

Roligt att du gillat tråden (förutom civilantennerna då)...

Jo jag har åxå förstått att det är nåt med ABS och/eller antispinn att den får typ frispel när däcken inte är i mark..

Hissade upp bilen för att undersöka om ev ett hjullager var trasigt.. men det visade sig att det var däcken som gjorde det mesta oljudet faktiskt.. nu med dom nya däcken går den tyst och fint på vägen.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
21 maj 2011 · 3 292 Inlägg

Idag blev det 40 mil igen.. hade lite brått till ett dop så jag var tvungen att gasa på rätt så friskt så jag skulle hinna fram.. D5:an fick visa vad den gick för och det var inte illa alls, känner dock att den kränger rätt så bra i högre hastigheter i kurvor och sånt.. alltså ligger man på 140-160 så behövs det inte mycket för att den ska kränga.. men o andra sidan.. sällan jag kör så fort, nästan aldrig. Medelförbrukningen blev endå 0,68 fast jag tyckte jag gasade rätt så friskt.

På tillbaka vägen körde jag dock lungt.. ställde farthållaren på runt 100.. medelförbrukning 0,5-0,55 ungefär. Rätt så bra..

För att spara diesel när jag ska göra omkörningar och sånt så använder jag geartronic.. alltså växlar manuellt för att slippa göra kraftiga kickdowns osv osv..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
666_Beast
22 maj 2011 · 1 863 Inlägg

Blev ju bra med solfilm och antennerna, skrämmer alltid någon. Har oxå en D5a men en årsmodell nyare än din, den snittar 0,58 blandad körning.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Danne_1977
22 maj 2011 · 3 292 Inlägg

Jodå... blev rätt så bra faktiskt.. big_smile

Ja dom går ganska billigt faktiskt.. för att vara en sån pass stor bil alltså..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
27 maj 2011 · 3 292 Inlägg

Har ställt denna frågan förr i min tråd här.. men inte fått nåt svar..

Idag är det regnigt och ca 5-7 grader ute.. när jag startar bilen så går dieselvärmaren igång... detta skapar ett stort problem om jag vill ha bilen på tomgång med sitta kvar inne i bilen... alla avgaserna från dieselvärmaren kommer nämligen in i kupén....

Har lust läst det jag kan hitta om detta men inte fattat varför den där ska starta utan att jag själv har valt att den ska vara på...

Nån som har nån aning.. ?

Den står i läge AV i inställningarna.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
31 maj 2011 · 3 292 Inlägg

Ingen som vet nåt om Dieselvärmaren på Volvo V70N   ??

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
31 maj 2011 · 3 292 Inlägg

Blev långresa i helgen, totalt 110mil och exakt 70 liter Diesel, alltså har den dragit 0,63 liter per mil i snitt, vilket jag tycker är helt okej med tanke på att jag gasade på rätt friskt på motortrafiklederna. Dock är bilen rätt så känslig för om det är blåsigt ute.. känns mest om man kör över 120 och liknande.. vad kan man göra för att den ska bli mindre vindkänslig och stadigare på vägen.. ?

Såg faktiskt en hel del snygga bilar mellan Örebro och Karlstad.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
sickan2000 Klantarsel
31 maj 2011 · 158 Inlägg

Sänk den med hårdare fjädrar, ev dämpare wink

Danne_1977
2 juni 2011 · 3 292 Inlägg

dumpis skrev:

Danne_1977 skrev:
Har ju två antennfästen på taket på bilen.. och tänkte; ähh vad faan.. lika bra att köpa två snygga antenner o sätta dit.. sagt och gjort.. hittade två ganska korta antenner på Biltema som passade perfekt, och OJ vad bilarna bakom INTE ville köra om nåt mer.. haha.. kanske blev lite Civilsnutstuk på den eller nåt.. hahaha..

Dom ville gärna inte köra om lika mycket som tidigare iaf.. big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 436540.jpg

hoppas du planerade köpet av antennerna. jag menar dom är ju inte bara att sätta på så. dom ska ju stämma i gängan med. så tänk efter och kolla runt. känn lite på antennerna i några veckor innan du sätter igång och handla. det kan lätt bli mer jobb än man väntat sig big_smilebig_smilelollol

förlåt grabben men jag kunde inte låta bli. tror inte vi ligger på riktigt samma linje när det gäller fordon=)

hoppas du kan se det komiska i det hela.. smile


(och för er som inte fattar skämtet så kan jag upplysa om ett mindre givande inlägg han lagt i en av mina trådar innan)

Ser inte poängen med att jämföra två antenner med inköp av bil och ev trimning.. ligger inte riktigt på samma nivå kan jag säga..  jag har verkligen inte sagt nåt direkt nedlåtande..

Kallar du min kommentar för mindre givande.. ?  hmm.. antagligen beror det på isånna fall för att jag sa nåt som du inte ville höra..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
2 juni 2011 · 3 292 Inlägg

dumpis skrev:

Danne_1977 skrev:

dumpis skrev:

hoppas du planerade köpet av antennerna. jag menar dom är ju inte bara att sätta på så. dom ska ju stämma i gängan med. så tänk efter och kolla runt. känn lite på antennerna i några veckor innan du sätter igång och handla. det kan lätt bli mer jobb än man väntat sig big_smilebig_smilelollol

förlåt grabben men jag kunde inte låta bli. tror inte vi ligger på riktigt samma linje när det gäller fordon=)

hoppas du kan se det komiska i det hela.. smile


(och för er som inte fattar skämtet så kan jag upplysa om ett mindre givande inlägg han lagt i en av mina trådar innan)

Ser inte poängen med att jämföra två antenner med inköp av bil och ev trimning.. ligger inte riktigt på samma nivå kan jag säga..  jag har verkligen inte sagt nåt direkt nedlåtande..

Kallar du min kommentar för mindre givande.. ?  hmm.. antagligen beror det på isånna fall för att jag sa nåt som du inte ville höra..

jag lägger inte mer energi på dina inlägg. för mig så är det inga jätte problem att byta turbo,renovera en topp eller tuna lite seriöst. jag är inte mycket för att göra en tråd om fälgar och antenner om man säger så.

Nää man lägger väl sin tråd under den kategorien den passar bäst va.. ?  Lite tokigt att lägga ett fälgprojekt under motorteknik... eller ett motorbygge under styling...

Dessutom... alla gillar vi olika.. och inte har jag nåt emot att du inte har nåt intresse av fälg och antenner... vem har nånsin påstått att du har det.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
dumpis
2 juni 2011 · 133 Inlägg

raderar mina inlägg

inser att du är en sån som ska sitta och älta in i det sista...

jag tyckte ditt inlägg var helt meningslöst i min tråd.

sluta skriva massa onödigt dravel nu. jag gillar att trimma inte skriva noveller på ett forum. noveller som saknar innebörd och tråd

godnatt

Senast redigerat av dumpis (2 juni 2011)

Danne_1977
2 juni 2011 · 3 292 Inlägg

dumpis skrev:
raderar mina inlägg

inser att du är en sån som ska sitta och älta in i det sista...

jag tyckte ditt inlägg var helt meningslöst i min tråd.

sluta skriva massa onödigt dravel nu. jag gillar att trimma inte skriva noveller på ett forum. noveller som saknar innebörd och tråd

godnatt

Ja.. jag fattade ju att du ville ge igen för det jag skrev i din tråd.. och därför var du tvungen att skriva i min tråd om antennerna... och upplysa senare om att du INTE är intresserad av fälgar och antenner (vilket jag vet eftersom din tråd inte ligger under stylig)..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
12 juni 2011 · 3 292 Inlägg

Har inte hänt så mycket mer än att jag tvättade bilen idag... tog ett par bilder på den... här är en av dom

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75284/75284-6ab51fa9399f472338346fd7ddf0ed61.jpg

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Winternight
18 juni 2011 · 63 Inlägg

Du skulle kapat av ett varv på fjädrarna smile Då går den goare ;D

Danne_1977
18 juni 2011 · 3 292 Inlägg

Winternight skrev:
Du skulle kapat av ett varv på fjädrarna smile Då går den goare ;D

Har tänkt att köpa sänkningssats framöver.. big_smile  det lär ska göra stor skillnad om man kör lite snabbt och det blåser mycket ute.. eller är kurvigt.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Winternight
18 juni 2011 · 63 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Winternight skrev:
Du skulle kapat av ett varv på fjädrarna smile Då går den goare ;D

Har tänkt att köpa sänkningssats framöver.. big_smile  det lär ska göra stor skillnad om man kör lite snabbt och det blåser mycket ute.. eller är kurvigt.. big_smile

Jamen innan du köper den kan du bara kapa lite,  De e alldeles gratis smile Annars passar nog en 40/40 eller 60/40 sänkning finfint smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang