Stulen Xc grill i Hbg området.

Koffez
12 april 2011 · 48 Inlägg

Blev av med min andra XC grill på några månader .... Fast jag hade silikonat fast den osv så lyckades dom ta den.
Ristade in K M på baksidan av grillen.
Alla tips osv uppskattas.

wulvan
14 april 2011 · 154 Inlägg

Tråkigt att höra. Sätt fast skiten med epoxy lim eller något som gör att den inte skall kunnas ta av NÅNSIN!

Volvo S60R AWD "Challenger" (2006)
Koffez
14 april 2011 · 48 Inlägg

wulvan skrev:
Tråkigt att höra. Sätt fast skiten med epoxy lim eller något som gör att den inte skall kunnas ta av NÅNSIN!

Aaa nästa gång blir det något sånt , risken e väl då att dom förstör bilen ännu mer när dom försöker sno den då :p

Dirk Diggler
14 april 2011 · 375 Inlägg

Sitter dom så dåligt? Har inte kollat på min grill men jag trodde den satt bakifrån iaf så man måste upp med huven för att få lös den.

Koffez
14 april 2011 · 48 Inlägg

Dirk Diggler skrev:
Sitter dom så dåligt? Har inte kollat på min grill men jag trodde den satt bakifrån iaf så man måste upp med huven för att få lös den.

Dom sitter riktigt dåligt, sitter med 6st slags clips , så har man lite kraft så kan man bara rycka bort den ! Men man knäcker ju några fästen då :p

940_44
15 april 2011 · 850 Inlägg

Dirk Diggler skrev:
Sitter dom så dåligt? Har inte kollat på min grill men jag trodde den satt bakifrån iaf så man måste upp med huven för att få lös den.

dom sitter fast bakifrån ja men xc70 grillar är lätta att sno då det bara är att rycka loss den!sad

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
jimmzzan
15 april 2011 · 1 168 Inlägg

går inte o göra något häftigt med rakblad bakom eller något som gör att tjuvarna får smaka? smile

Koffez
15 april 2011 · 48 Inlägg

jimmzzan skrev:
går inte o göra något häftigt med rakblad bakom eller något som gör att tjuvarna får smaka? smile

Man börjar fundera på det smile

wulvan
15 april 2011 · 154 Inlägg

jimmzzan skrev:
går inte o göra något häftigt med rakblad bakom eller något som gör att tjuvarna får smaka? smile

Razorz FTW!!

Volvo S60R AWD "Challenger" (2006)
Uttelito Kung
15 april 2011 · 603 Inlägg

Japp det kan man göra, men då blir det helt plötsligt olagligt och man kan bli ersättningsskyldig osv, även om personen i fråga inte hade något på din bil att göra.

Eller så skär dom sig i fingrarna och beslutar sig för att hämnas genom att totalt trasha din bil.

Lättaste vore att hyra in sig i ett garage eller helt enkelt att sluta använda dessa grillar som drar till sig tattare som magneter smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Koffez
15 april 2011 · 48 Inlägg

Uttelito skrev:
Japp det kan man göra, men då blir det helt plötsligt olagligt och man kan bli ersättningsskyldig osv, även om personen i fråga inte hade något på din bil att göra.

Eller så skär dom sig i fingrarna och beslutar sig för att hämnas genom att totalt trasha din bil.

Lättaste vore att hyra in sig i ett garage eller helt enkelt att sluta använda dessa grillar som drar till sig tattare som magneter smile

Du har helt rätt, just därför sitter där en original grill nu för att det är inte lönt längre :p Den kan dom gärna få sno.

jimmzzan
15 april 2011 · 1 168 Inlägg

Uttelito skrev:
Japp det kan man göra, men då blir det helt plötsligt olagligt och man kan bli ersättningsskyldig osv, även om personen i fråga inte hade något på din bil att göra.

Eller så skär dom sig i fingrarna och beslutar sig för att hämnas genom att totalt trasha din bil.

Lättaste vore att hyra in sig i ett garage eller helt enkelt att sluta använda dessa grillar som drar till sig tattare som magneter smile

höhö, enligt mig så skadar jag hellre en tjuv så han skär upp sina fingrar så in i och betalar skadestånd än att låta honom vara lycklig och ge honom 2grillar.
Ologiskt tänkt men att ha tanken på att hans händer är förstörda i någon/några veckor är väl en slags njutning och tröst.

SafetyCar
11 maj 2011 · 403 Inlägg

Fick min XC-grill stulen (i HBG el landskrona) men hittade den på en annan bil från landskrona, tur väl hade jag modifierat min grill så den va lätt att känna igen.

Killen som ägde en VIT volvo v70 (97-00) hävdade att hans lillebror köpt massa delar i HBG av en annan kille. I nästan 6 månader väntade jag på att få min grill tillbaka, slutade i tingsrätten i Lund, fick grillen å killen gick fri. Ville ha pengar oxå, men avslogs.

Uttelito Kung
11 maj 2011 · 603 Inlägg

Felplacerad skrev:

SafetyCar skrev:
Fick min XC-grill stulen (i HBG el landskrona) men hittade den på en annan bil från landskrona, tur väl hade jag modifierat min grill så den va lätt att känna igen.

Killen som ägde en VIT volvo v70 (97-00) hävdade att hans lillebror köpt massa delar i HBG av en annan kille. I nästan 6 månader väntade jag på att få min grill tillbaka, slutade i tingsrätten i Lund, fick grillen å killen gick fri. Ville ha pengar oxå, men avslogs.

Snacka om overkill för en grill ? lol

Den kostar ju en 800 iallafall, du skulle väl anmäla om någon stal 800 från dig och göra vad du kan för att få tillbaka dom, eller? smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
jimbon
12 maj 2011 · 711 Inlägg

Skitsamma vad den kostar,nån jävla klåpare har stulit den från en annan person
som har jobbat ihop pengar för att köpa grillen.Hur vore det om alla gick runt och snodde
grejor av varandra för att den kostar ju "bara" 500kr etc att köpa ny.

SafetyCar
12 maj 2011 · 403 Inlägg

Ville bara påpeka att om man hittar grillen så tar man tillbaka den så åker man själv dit, men om polis får fallet så tar det  tid.
Ps. Betalar man 1'800kr för en grill så känns det.

Koffez
12 maj 2011 · 48 Inlägg

SafetyCar skrev:
Fick min XC-grill stulen (i HBG el landskrona) men hittade den på en annan bil från landskrona, tur väl hade jag modifierat min grill så den va lätt att känna igen.

Killen som ägde en VIT volvo v70 (97-00) hävdade att hans lillebror köpt massa delar i HBG av en annan kille. I nästan 6 månader väntade jag på att få min grill tillbaka, slutade i tingsrätten i Lund, fick grillen å killen gick fri. Ville ha pengar oxå, men avslogs.

Det är sjukt!
Som dom flesta har sagt så blir man mest lack för att man jobbar ihopa pengarna för att kunna köpa en , så bara snor andra dom. Det är principen som är för jävligt , sen att dom kostar 500-800 på blocket är skitsamma.

azid Det som inte dödar gör ont
12 maj 2011 · 2 668 Inlägg

Om rakbladen sitter på insidan av grillen så är kan det inte bilägarens fel om nån stoppar in fingrarna och skär sig? Eller ansvarar man även för vassa kanter i bilen?

2slow
freeedriik
12 maj 2011 · 29 Inlägg

Trött på folk som inte kan skilja på mitt och ditt!sad

killercow
12 maj 2011 ·

azid skrev:
Om rakbladen sitter på insidan av grillen så är kan det inte bilägarens fel om nån stoppar in fingrarna och skär sig? Eller ansvarar man även för vassa kanter i bilen?

Du som ägare får inte göra några mod. på bilen som är för att skada någon. limmar du fast rakblad så att man ska skära sig på dom så åker du dit.

Läste för länge sen om en kille som va trött på att få inbrott i bilen plus att dom snodde den en gång.
Han byggde in en siren i nackstödet. med fördröjning så den skulle gå igång när tjuven satt sig. sen kom det en å försökte sno bilen slutade med att ägaren fick betala ett fett skadestånd till tjuven för skadorna på hörseln.

Bara i Sverige gott folk. Bara i Sverige

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang