Köpte mig en E30 320 Touring billigt av en kompis som jag tänkte man kunde göra nånting roligt av.. Samtidigt som jag köpte den så letade jag efter en bruksbil samtidigt men så fort jag satte mig i E30in så kom alla gamla minnen tillbaka så jag bestämde mig för att ha den som brukis denna sommar innan det blir turbobygge i vinter
Ja så här såg den nästan ut när jag köpte den, är bara sänkt på bilden.
Helt orginal M20B20 förutom en M20B25 kam. Var även utrustad med rallyaxel (AGA-diffad) Utöver det helt orginal med 3st brustna fjädrar och lite annat smått och gott
Efter ett tag när våren började komma så kom jag över 4st fälgar jäkligt billigt. Två st med däck på och två utan, varav en fälg som var skev också, den är på lagning nu och blir klar innan påsk..
I samma veva så köpte jag en lamelldiff så jag skulle slippa AGA-diffen men det visade sig att säljaren hade fått allt om bakfoten så diffen passade bara E34. Nu ska jag flytta över allt till en E30 diff ändå.. Men eftersom jag vägrar åka AGA-diffat så köpte jag yttligare en diff med 2,7x utväxlning, inte allt för slö faktiskt trots den väldigt låga utväxlningen.. Men 210 km/h ungefär på 3ans växel
Eftersom att väghållningen sög så köpte jag en sänkningssats som skulle sänka bilen 60/40 men det är nog mer troligt 100/100 säkning tror jag haha.. Får duga i sommar då tanken är coiovers i vinter sen..
Suget efter fälgar var för stort så det fick bli 18" också.. Med 225or i fram och 245or i bak, men det visade sig att det tog i precis överallt på bilen eftersom den blev så jäkla låg så dom såldes vidare och jag kör på med 17"arna istället.. Tycker dom sitter jäkligt bra på bilen också så.
Som sagt så är den skadade fälgen inne på lagning och 4 nya däck är beställda, kommer också förhoppningsvis innan påsk helgen..
Har även fått hem en M50B25 från en E34 525a.. Verkar vara en chippad box..
Blev även en E36 styrväxel.
Har även köpt en ZF låda som är skickad och kommer i veckan, fick E36 motorfästen av en kompis så det enda som är kvar som jag måste få tag på innan påsk är E36 328 kardan.. Får jag tag på kardan så åker M50in i nu i påskhelgen
Eftersom att det är planerat motorbyte nu till helgen så var jag iväg och köpte motorlyft och en schysst domkraft också då jag är satans less på och hålla på med en liten rackare... Får pumpa ihjäl sig för att bara byta däck med såna små
Ja här är garaget där allt ska hända, inte stort men samtidigt inte litet så
Så här ser bilen ut för tillfället... Fortfarande lika skitig Men så fort motorn sitter på plats så ska bilen slipas ner och lackas om, fortfarande svart då..
Nu i maj så ska bilen lämnas in och alla rutor ska tonas (utom fram rutan då) då det har kommit en toningsfilm på 25% som är laglig att ha även på sidorutorna i fram
Har även köpt 5/50 olja som ska, filter och lite annat smått men känns inte som nån mening och fota sånt direkt...
Som sagt så letar jag efter en E36 328 kardan för att kunna göra bytet i helgen!!!!
Kommer rulla på med uppdateringar vart efter nåt händer.. Hoppas på mycket uppdateringar i helgen
Ja så här såg den nästan ut när jag köpte den, är bara sänkt på bilden.
Helt orginal M20B20 förutom en M20B25 kam. Var även utrustad med rallyaxel (AGA-diffad) Utöver det helt orginal med 3st brustna fjädrar och lite annat smått och gott
Efter ett tag när våren började komma så kom jag över 4st fälgar jäkligt billigt. Två st med däck på och två utan, varav en fälg som var skev också, den är på lagning nu och blir klar innan påsk..
I samma veva så köpte jag en lamelldiff så jag skulle slippa AGA-diffen men det visade sig att säljaren hade fått allt om bakfoten så diffen passade bara E34. Nu ska jag flytta över allt till en E30 diff ändå.. Men eftersom jag vägrar åka AGA-diffat så köpte jag yttligare en diff med 2,7x utväxlning, inte allt för slö faktiskt trots den väldigt låga utväxlningen.. Men 210 km/h ungefär på 3ans växel
Eftersom att väghållningen sög så köpte jag en sänkningssats som skulle sänka bilen 60/40 men det är nog mer troligt 100/100 säkning tror jag haha.. Får duga i sommar då tanken är coiovers i vinter sen..
Suget efter fälgar var för stort så det fick bli 18" också.. Med 225or i fram och 245or i bak, men det visade sig att det tog i precis överallt på bilen eftersom den blev så jäkla låg så dom såldes vidare och jag kör på med 17"arna istället.. Tycker dom sitter jäkligt bra på bilen också så.
Som sagt så är den skadade fälgen inne på lagning och 4 nya däck är beställda, kommer också förhoppningsvis innan påsk helgen..
Har även fått hem en M50B25 från en E34 525a.. Verkar vara en chippad box..
Blev även en E36 styrväxel.
Har även köpt en ZF låda som är skickad och kommer i veckan, fick E36 motorfästen av en kompis så det enda som är kvar som jag måste få tag på innan påsk är E36 328 kardan.. Får jag tag på kardan så åker M50in i nu i påskhelgen
Eftersom att det är planerat motorbyte nu till helgen så var jag iväg och köpte motorlyft och en schysst domkraft också då jag är satans less på och hålla på med en liten rackare... Får pumpa ihjäl sig för att bara byta däck med såna små
Ja här är garaget där allt ska hända, inte stort men samtidigt inte litet så
Så här ser bilen ut för tillfället... Fortfarande lika skitig Men så fort motorn sitter på plats så ska bilen slipas ner och lackas om, fortfarande svart då..
Nu i maj så ska bilen lämnas in och alla rutor ska tonas (utom fram rutan då) då det har kommit en toningsfilm på 25% som är laglig att ha även på sidorutorna i fram
Har även köpt 5/50 olja som ska, filter och lite annat smått men känns inte som nån mening och fota sånt direkt...
Som sagt så letar jag efter en E36 328 kardan för att kunna göra bytet i helgen!!!!
Kommer rulla på med uppdateringar vart efter nåt händer.. Hoppas på mycket uppdateringar i helgen
Senast redigerat av Christian_N (11 augusti 2011)
TEAM HAVAJJI RACING http://www.facebook.com/TeamHavajjiRacing
0
0
0
0