Bensinpump(?) surrar/piper BMW 320 e36 coupe

KryckanB
18 april 2011 · 104 Inlägg

Hej!

Har en BMW 320 e36 coupe där bensinpumpen (tror jag) surrar/piper. När bilen är igång surrar/piper det från höger bakdäck ungefär, kan även komma nån annanstans ifrån, men iaf från bakre delen av bilen.

Har precis köpt bilen så om någon vet några slitage grejjer man borde kolla upp så kom gärna med förslag! Den har gått 27000 mil.

EDIT: Bilen är en 92a enligt mekonomen, 93a enligt besiktning och 94a enligt skatteverket. Så antar att den är gjord 92a och uttagen årskiftet mellan 93-94 men vet inte riktigt säkert, ägaren jag köpte den av som sa det! tongue

Mvh,
K

Senast redigerat av KryckanB (18 april 2011)

ajonasson
18 april 2011 · 583 Inlägg

När exakt uppstår detta Surrande?
Ifall det är brännslepumpen så borde surrandet komma så fort du slår på tändningsnyckeln.
Stämmer det?

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
KryckanB
18 april 2011 · 104 Inlägg

Det surrar när jag slår på tändningen men bara en jätte kort stund. Men direkt när jag startat bilen börjar det surra konstant!

Mvh,
K

tuomas Santa's little helper
18 april 2011 · 245 Inlägg

De låter nog som att de e bensinpumpen som krånglar då.

KryckanB
18 april 2011 · 104 Inlägg

tuomas skrev:
De låter nog som att de e bensinpumpen som krånglar då.

Jo det har jag nästan också förstått hehe ^^ men behöver hela bytas eller bara någon del till den? Och är det brådskande innan den kanske lägger av helt eller kan man köra så ett tag?

Lite sånt ja undrar över smile

Mvh,
K

tuomas Santa's little helper
18 april 2011 · 245 Inlägg

Nå av erfarenhet av att jobba på bil verkstad så brukar man byta pumpen istället för att "serva" den. Fasst de e ju nånting våra kunder själv vill eftersom att om någonting krånglar och man får en tillfällig lösning till problemet så kommer det ju alltid tillbaka så småningom, så personligen skulle ja nog byta den så man slipper framtida bekymmer smile
Men sen då du ändå har bort pumpen kan du ju alltid kolla om du ser nånting som kan orsaka ljudet, och om det e nånting simpelt e de ju bara att fixa de! men tyvärr brukar surrandet/pipandet betyda att de kanske e dags å byta.

KryckanB
18 april 2011 · 104 Inlägg

D e så pass alltså hmm av din erfarenhet, behöver den bytas nu, nu, nu eller kan man köra så ett tag? Eller kan den bara lägga av helt plötsligt då? :o

Mvh,
K

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang