audi a4 ABS lampan lyser

hansson_1985
2 augusti 2006 · 106 Inlägg

hej hej.. jag har en a4 från 96 och nu har ABS lampan börgat lysa och varningslampan blinkar. vad kan de vara för knas då. tänkte om de finns nått standard fel. visligen så är ena kabeln som går ner till främre oket täjpat. kanske kan vara nått lathjo där.. men tänkte höra om de kunnde vara nått annat..
MVH hansson

bumpe Lastbilsmekaniker
2 augusti 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, det kan nog vara din tejpade kabel ja... Vanliga fel är skarvar som läcker in vatten och oxiderar och skit på givarna... Men ta fram multimertern och mät... De ger några millivolt växelström om de funkar....

hansson_1985
2 augusti 2006 · 106 Inlägg

okej... ska prova de... tack tack...

hansson_1985
8 augusti 2006 · 106 Inlägg

hej hej.. nu har ja bytt ut varvtalsrelät på vänster bakdäk. gjorde en felsökning hos AVG och dom kom fram till att den va trasig. och när ja bytta den så slåknade ABS lampan men sen när ja provkörde den och bråmsade minsta lilla så börgade ABS:en att pulsera och se ska den inte gör för så lite och så tändes ABS lampan igen.. men om man stänger av och sätter på igen så slåknar den men bli samma sak när man bromsar.. va kan felet vara?

Tusse
8 augusti 2006 · 66 Inlägg

då är det ABS kransen som inte följer med yttredriv knuten runt
har du tur så kan du bara byta kransen finns på mekonomen för par hundra spänn lr nåt
annars får du byta hela yttre drivknuten

Edit: såg att du inte hade Quattro så då får du antagligen byta hjullager istället tongue
my mistake

Senast redigerat av Tusse (8 augusti 2006)

Zerpa
8 augusti 2006 · 79 Inlägg

Har också problem med abs, men min tänds bara när jag kör över 90km. Uppstod i samband med när jag sänkte bilen

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Audi A4 avant 1,8ts "Zerpa" (2004)
hansson_1985
9 augusti 2006 · 106 Inlägg

Zerpa skrev:
Har också problem med abs, men min tänds bara när jag kör över 90km. Uppstod i samband med när jag sänkte bilen

Någon som vet vad det kan vara för fel?

coolt.. ja kan köra med min ABS fungrerande om ja inte kör över 20kmh och ger fan i att bromsa. känns ju lite jobbitg att få lov att köra så för att den inte ska lysa...
hade in min bil på VAG idag och dom provkörde den åt mig och kom fram till att varvtalsgivaten höger fram var kass. bytta nyss vänster bak. känns lite konstigt att båda 2 ska ska gå sönder samtidigt. eller med en dags mellanrum..

//hansson

Unander Evighetsprojektist
28 augusti 2006 · 216 Inlägg

Vad är det för pris på allt det ni skriver nu...ungefär...har nämligen samma problem =/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang