R33 Gtr konstig i styrningen! what a f?

Onlyrobin
20 april 2011 · 434 Inlägg

Min Skyline betedde sig skitkonstigt igår då jag var ut o körde,
det var precis som att det slekade i styrningen och bilen svajjade till på vägen? var helt säker på att ett däck satt löst så jag stannade omedelbart men inga fälgar lösa?

har haft upp bilen nu och kollat och slitit i alla styrleder men hittar inget, har INTE kollat styrlederna bak på fyrhjulsstyrningen men det känndes verkligen som att det var fram den svajjade.

en annan jäkligt konstig grej är att igår så stod inte ratten 100% rakt heller då jag körde rakt fram? jag har provat dra alla knutar och ratten men inget lös.

inbillade jag mig detta pga spårig väg eller vad? bilen har ju grymt breda däck runt om så den är ju spårkänslig som fan.

men eftersom att jag reagerade på det så borde inte allt stå rätt till.

Go_sideways
20 april 2011 · 428 Inlägg

Jag råkade ut för samma sak med min tidigare GTR. Känns som bilen vobblar?
Hände mig några gånger, framför allt när jag körde i lägre hastigheter. Som jag förstod det så kunde det vara fyrhjulsstyrningen som spökar. hört att en del plockar bort den.

Onlyrobin
20 april 2011 · 434 Inlägg

Go_sideways skrev:
Jag råkade ut för samma sak med min tidigare GTR. Känns som bilen vobblar?
Hände mig några gånger, framför allt när jag körde i lägre hastigheter. Som jag förstod det så kunde det vara fyrhjulsstyrningen som spökar. hört att en del plockar bort den.

Finns ju typ ett stag och köpa som kostar 750:- som plockar bort det, men hade du samma problem? försvann det av sig själv bara el? jag kännde exakt samma sak igår, men nått som var skumt var att ratten inte var rak då jag körde rakt fram? men om fyrhjulsstyrningen gormar så är det ju inte konstigt.

man kanske skulle köpa ett sånt där stag.

Go_sideways
22 april 2011 · 428 Inlägg

Onlyrobin skrev:

Go_sideways skrev:
Jag råkade ut för samma sak med min tidigare GTR. Känns som bilen vobblar?
Hände mig några gånger, framför allt när jag körde i lägre hastigheter. Som jag förstod det så kunde det vara fyrhjulsstyrningen som spökar. hört att en del plockar bort den.

Finns ju typ ett stag och köpa som kostar 750:- som plockar bort det, men hade du samma problem? försvann det av sig själv bara el? jag kännde exakt samma sak igår, men nått som var skumt var att ratten inte var rak då jag körde rakt fram? men om fyrhjulsstyrningen gormar så är det ju inte konstigt.

man kanske skulle köpa ett sånt där stag.

Det hände mig ett par gånger bara. men inget jag orkade bry mig om tongue men prova med staget och se. inte så dyrt ju så 750:- kan ju kvitta. annars hade jag provat plocka bort den. har ingen direkt nytta av den ändå.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang