Höga avgasvärden, B230FT

volvonisse440 yrkeschaufför
22 maj 2011 · 709 Inlägg

jo du slopar dom flästa värderna, d va mer bara ett tips, men jag fattar att du häldre vill fixa felet, men som någon före skrev en hel servis på oljor och filter är nog att föredra smile öven luftfiltret kan ställa till det i dessa värdena smile

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Pim_Pim
23 maj 2011 ·

volvonisse440 skrev:
jo du slopar dom flästa värderna, d va mer bara ett tips, men jag fattar att du häldre vill fixa felet, men som någon före skrev en hel servis på oljor och filter är nog att föredra smile öven luftfiltret kan ställa till det i dessa värdena smile

Det är ny olja samt oljefilter, luftfiltret har jag tagit mig en titt på o det tkr jag ser bra ut..Samt rengjort de.

volvonisse440 yrkeschaufför
23 maj 2011 · 709 Inlägg

hmm men när bytte du senas ??  det kan vara avlagringar och massa jocks i oljan, annars är det troligen lambdan som förstör för dig hmm

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Pim_Pim
23 maj 2011 ·

volvonisse440 skrev:
hmm men när bytte du senas ??  det kan vara avlagringar och massa jocks i oljan, annars är det troligen lambdan som förstör för dig hmm

Jag bytte olja samt oljefilter några dagar innan första besiktning, sen efter ca 2 veckor så gick oljetrycksgivaren sönder,oljan trycktes ut.köpte en ny givare samt ny olja igen, så jag har bytt olja 2 gånger nu lol

Senast redigerat av Pim_Pim (23 maj 2011)

volvonisse440 yrkeschaufför
23 maj 2011 · 709 Inlägg

Pim_Pim skrev:

volvonisse440 skrev:
hmm men när bytte du senas ??  det kan vara avlagringar och massa jocks i oljan, annars är det troligen lambdan som förstör för dig hmm

Jag bytte olja samt oljefilter några dagar innan första besiktning, sen efter ca 2 veckor så gick oljetrycksgivaren sönder,oljan trycktes ut.köpte en ny givare samt ny olja igen, så jag har bytt olja 2 gånger nu lol

haha men dåså då kan du ju utesluta det problemet smile

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Pim_Pim
23 maj 2011 ·

volvonisse440 skrev:

Pim_Pim skrev:

volvonisse440 skrev:
hmm men när bytte du senas ??  det kan vara avlagringar och massa jocks i oljan, annars är det troligen lambdan som förstör för dig hmm

Jag bytte olja samt oljefilter några dagar innan första besiktning, sen efter ca 2 veckor så gick oljetrycksgivaren sönder,oljan trycktes ut.köpte en ny givare samt ny olja igen, så jag har bytt olja 2 gånger nu lol

haha men dåså då kan du ju utesluta det problemet smile

Javisst så oljan är ny och fräsch smile  ingen annan som har några tips ?

Pim_Pim
25 maj 2011 ·

Har fått i ordning på avgasvärdena nu, det var ett läckande tryckrör smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang