Baslådemontering i 850

etnica77
3 augusti 2006 · 3 Inlägg

Jag har en Volvo 850 sedan med en bandpasslåda i (med 2 basrör dragna in i kupén via hatthyllan). Den lådan jag har är jag urless på för den spelar kopiöst tråkig bas (2 st Ultimate 10", inte speciellt bra) . Har nu fått tag på en MDS DA1280 som jag provspelade i en vanlig basreflexlåda med samma steg (MDS AC3). Redan då gav den mycket bättre bas än den andra lådan (fast bagageluckan lät ju för jävligt...).
Nu till själva problemet: Basrören sitter för långt isär för att jag ska kunna utnyttja båda i en låda till min 12" bas. Lådan blir helt enkelt för liten. Och har inte råd till ytterligare en 12" eller det slutsteg som jag antagligen skulle behöva för att orka driva 2 st 12".
Men bas vill jag ha. Nu!
Funderade på att bygga en bandpass- eller basreflexlåda till 12":aren och utnyttja endast ett av rören. Och alltså placera lådan i en av hörnorna. Sen kan man bygga ytterligare en låda när man får råd och tid. Men hur funkar det att spela basarna i 2 seperata lådor? Jämfört med att spela dem i samma låda alltså. Är det någon som har nån annan idé hur jag bäst skulle kunna utnyttja situationen just nu?!
Hur räknar man på lådor där basen sitter monterad med konen in i en låda och magneten syns fritt i bagaget??? Tacksam för svar

Senast redigerat av etnica77 (3 augusti 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang