-Köpråd- Rolig bil för max 400K?

Thommie
3 augusti 2006 · 192 Inlägg

Som sagt.. söker en rolig bil me 4 säten och hyfsat ny... har haft en Impreza GT o en Evo 6:a.
vill ha en bil som man inte tröttnar på efter en kort stund...
väldigt tacksam för hjälp och svar smile

Volkswagen Passat "4Motion" (2007)
precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

vet inte du verkar ju gilla japanare men har du tänkt på M5 e39? riktigt fina bilar med 400hk

Peranton
3 augusti 2006 · 116 Inlägg

Om jag skulle köpa en bil för 400k skulle jag nog inte fråga någon annan vad de ska vara för bil, utan endast köpa de jag vill ha, inte de någon annan tycker är snyggt. Men jag håller med bmw_z om en Bmw M5 e39...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd=)
BMW 320d (1999)
Thommie
3 augusti 2006 · 192 Inlägg

bmw_z skrev:
vet inte du verkar ju gilla japanare men har du tänkt på M5 e39? riktigt fina bilar med 400hk

Jo, båda bilarna jag har haft har ju varit japanare o 4wd.
Tänkte kanske prova nåt nytt.. Har funderat lite på 530 E60 med stora fälgar osv.. men den går ju inte så värst...

Volkswagen Passat "4Motion" (2007)
precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

nej de är ju en glidarbil . skulel rekommendera att du kollar in på alpina o se vad dom kan göra för dej . el harge .

400 är välldigt mkt pengar men har man dom så skulel bmw alpina inte vara uteslutet för mej .
då har du allt stora fälgar \mkt motor absolut fullutrustning + extra vad du vill typ smile

dock ingen turbo såvida du inte köper en äldre alpina

men e60 är välldigt snygga ,. speciellt med harge fälgarna

Thommie
3 augusti 2006 · 192 Inlägg

bmw_z skrev:
nej de är ju en glidarbil . skulel rekommendera att du kollar in på alpina o se vad dom kan göra för dej . el harge .

400 är välldigt mkt pengar men har man dom så skulel bmw alpina inte vara uteslutet för mej .
då har du allt stora fälgar \mkt motor absolut fullutrustning + extra vad du vill typ smile

dock ingen turbo såvida du inte köper en äldre alpina

men e60 är välldigt snygga ,. speciellt med harge fälgarna

Jo det är sant, åkte me en Alpina B10 -00. gick rätt bra, men har haft en Evo me steg 1+ trim.. vill ha nåt som går bättre, jag är lite tveksam om en Alpina är lika rolig?
Jag behöver inte skaffa nån bil nu denna sommar, men jag behöver bestämma vilken modell jag ska ha, så jag vet vad jag ska kika på :S

Volkswagen Passat "4Motion" (2007)
precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

precis nej är inte mkt som slår turbosuget när de är 4*4 , men de finns vissa alpina som är välldigt vässade .

här hitta jag en bil dock så kostar den mer än 400k men finns billigare
http://www.blocket.se/vi/8743434.htm?ca=13_s

precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

vet inte vad du tycker om audi men här är en snabb och snygg

http://www.blocket.se/vi/8136464.htm?ca=13_s

Thommie
3 augusti 2006 · 192 Inlägg

bmw_z skrev:
vet inte vad du tycker om audi men här är en snabb och snygg

http://www.blocket.se/vi/8136464.htm?ca=13_s

Tack för exempeln.. RS6 är feta!.. men dock något för stor för mig.. stoort skåp big_smile

Kika även på Alpinan du visa, men de är för mycke pengar... de ä ju fan ett helt hus på vissa ställen i landet wink

Volkswagen Passat "4Motion" (2007)
precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

hehe ja aplinan var lite att överdriva .
nej jag tror rs6 är lagom för dej smile "vill åka med" big_smile

Daniel
3 augusti 2006 · 671 Inlägg

Effekt vänjer man sig vid, det spelar ingen roll hur mycket du har. Om det är effekten som gör att bilen är rolig att köra så tröttar man fort.

Man måste ha minst två bilar, en rolig kompromisslös bil och en som man kan åka i.

precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

sant

WasteGate
3 augusti 2006 · 397 Inlägg

Volvo 940 turbo?
köp en fin för 60 kakor, lägg 340 tusen på trim, så kör du säkert 10;or på strippen, haha wink
Kom igen!

precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

han ville ha en nyare bil .

jonTe
3 augusti 2006 · 5 710 Inlägg

Thommie skrev:
vill ha en bil som man inte tröttnar på efter en kort stund...

Vad är det du tröttnar på? att åka runt o skumpa med halvtaskig inredningskvalité eller att den går för dåligt?
Inte kan det vara köregenskaperna iaf för så mycket roligare än det du har är ju småsvårt att hitta.

Är det åkkvalitén som klämmer tror jag som de andra att du skall satsa på nått mer "Premium" typ, Mercedes, BMW eller Audi.
Alla tre märkena har ju prestanda modeller i varierande storlek och med ditt väl tilltagna "tak" i budgeten är det väl bara välja o vraka efter din egen smak smile

MVH Jonas
..............
Thommie
3 augusti 2006 · 192 Inlägg

jonTe skrev:

Thommie skrev:
vill ha en bil som man inte tröttnar på efter en kort stund...

Vad är det du tröttnar på? att åka runt o skumpa med halvtaskig inredningskvalité eller att den går för dåligt?
Inte kan det vara köregenskaperna iaf för så mycket roligare än det du har är ju småsvårt att hitta.

Är det åkkvalitén som klämmer tror jag som de andra att du skall satsa på nått mer "Premium" typ, Mercedes, BMW eller Audi.
Alla tre märkena har ju prestanda modeller i varierande storlek och med ditt väl tilltagna "tak" i budgeten är det väl bara välja o vraka efter din egen smak smile

Jag vet faktiskt inte, men Evon jag hade var jag inte så nöjd me, visst den gick bra men jag vet inte..

Är öppen för förslag.. har ingen aning om vad jag ska skaffa för nåt, jag prova M3 E46 -05 men den gick inte så värst... blev inte så impad för dom pengarna..

Så kom gärna med förslag:)

Volkswagen Passat "4Motion" (2007)
precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/7233993.htm?ca=13_s

du tror inte på något sånt kanske?

bjoetty Type R
3 augusti 2006 · 368 Inlägg
Honda is the shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang