Vilken btr rekomenderar ni?

SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
27 april 2011 · 176 Inlägg

behöver en btr en ställbar vilken rekomenderar ni? tacksam för länkar... har inget jätte trimmad men det behövs så ingen uber behövs... mvh kolllat på denna, kan den va något? http://www.stylingbutiken.se/bransletry … -xql/901-0

Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Snitch Ointresserad.
27 april 2011 · 936 Inlägg

Malpassi.

Teabag appreciation club.
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
27 april 2011 · 2 252 Inlägg

malpassi, Nuke eller Automotive

kina kopiorna, fungerar en stund, sen hänger dom upp sig osv, testat flertalet olika

Senast redigerat av Wikstromm (27 april 2011)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
torpis Forummoderator
28 april 2011 · 10 576 Inlägg

vilken regulator man väljer beror på applikationen. Det är många parametrar som spelar roll. livsllängd, driftsäkerhet, kapacitet, bränsleval, justeringsalgoritm, noggrannhet etc.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
turboforssen Telge Drifting Team
28 april 2011 · 5 398 Inlägg

http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=2140
denna är riktigt bra tycker jag . bara ta bort den gamla och sätta dit denna på samma ställe:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
epapower
28 april 2011 · 593 Inlägg

På en 940 rekommender ja Malpassi linjär BTR. Den som ersätter orginalet. Har det på min och kört med i många år, grymt exakt, beprövat och inget strulande.. (lätt att montera också)

Ska du supertrimma så kan vi börja titta närmare på detaljerna (eller parametrarna som torpis nämde), men för normaltrim duger denna fint.. wink

MVH

SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
28 april 2011 · 176 Inlägg

epa power kan du länka en sådan?

Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
torpis Forummoderator
28 april 2011 · 10 576 Inlägg

SsRs-RacinG skrev:
epa power kan du länka en sådan?

http://tinyurl.com/3g6jd4d

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
28 april 2011 · 176 Inlägg

epapower ser man man på den du har hur många bar den ger?

Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
28 april 2011 · 176 Inlägg

vad menas det med linjär? och skall man inte ha så man ser va det är på en mätare?

Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
epapower
28 april 2011 · 593 Inlägg

SsRs-RacinG skrev:
epapower ser man man på den du har hur många bar den ger?

Du justerar den till det värdet du vill ha, en sen köper du en mätare och innan fuelrailen är att föredra så du ser vilket tryck du har.. (de som har mätare påmonterade är oftast stylingskitprodukter)

Linjär är att den ökar bränsletrycket i skala 1;1 mot laddtrycket. Finns ju även progressiva som kan åka trycket ex 1:1,2 och då har du mer bränsleökning kontra ökning i laddtryck..

Gå in på http://www.misab.se/ och klicka dig fram till tryckregulatorerna för insprutningsmotorer och så är det nr 403. kostar 950kr men då är det kvalitetgrejer.

OBS. såg ju även nu att de säljer de på H2M racing, billigare! (se turboforssens länk)

mvh

Senast redigerat av epapower (28 april 2011)

SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
28 april 2011 · 176 Inlägg

så du tycker jag skall köpa en sådan som han länkade? samt en mätare man koplar på då?

Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
28 april 2011 · 176 Inlägg

och hur vet man vad man skall ställa den på? är det något man går efter?

Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
torpis Forummoderator
28 april 2011 · 10 576 Inlägg

SsRs-RacinG skrev:
och hur vet man vad man skall ställa den på? är det något man går efter?

Det är ganska enkelt egentligen. Man vill ha ett konstant bränsletryck över spridaren. ökar du laddtrycket i motorn till 1kg så trycker ju luften emot med 1kg innefrån, då måste du öka bränsletrycket till 4kg för att det skall förbli 3kg över spridaren.  likaså när du stänger gasspjället och motorn går på tomgång så är det undertryck i insuget och trycket sänks till 2.4kg kanske.

vilket tryck du skall ställa in står på din spridares specifikation, oftast 3bar.

en BTR är inget magiskt trimverktyg utan en standarddel som redan sitter på *alla* bilar med insprutning. Ingenting man behöver mixtra med förrens man kliver upp rejält i effekt och original inte räcker till längre.

att själv börja ratta bränsletryck för att få mer effekt kommer ALLTID bli sämmre än att låta trycket stå kvar på original 3kg och justera soppamängden med en chippning.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
epapower
28 april 2011 · 593 Inlägg

SsRs-RacinG skrev:
så du tycker jag skall köpa en sådan som han länkade? samt en mätare man koplar på då?

Tycker ja asbolut du ska.. Men den stora frågan är ju, va är tanken med detta? Ska du trimma? va ska du göra för andra modifieringar?
Jag har trimmat min bil i ett par omgångar och BTR behövde ja inte byta i första taget kan ja säga.
3bar soppatryck linjärt med laddet är det ju orginal så.. big_smile

mvh

SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
29 april 2011 · 176 Inlägg

jojo men har testat byta spridare och då gjorde det bra skillnad men den gick som en kratta på tomgång så den va ju svår körd, därför tänkte jag att jag kunde gö så den får upp lite till med en btr istället.

Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
turboforssen Telge Drifting Team
29 april 2011 · 5 398 Inlägg

SsRs-RacinG skrev:
jojo men har testat byta spridare och då gjorde det bra skillnad men den gick som en kratta på tomgång så den va ju svår körd, därför tänkte jag att jag kunde gö så den får upp lite till med en btr istället.

vad är det so är gjort på bilen då???
är ju bättre att lägga pengarna på ett chip om du inte har det

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Xabin
29 april 2011 · 391 Inlägg

kör på ett mapsystem så ställer du in allt finns ju många som kör med megasquirt på volvo bilar borde du kunna hitta beg ink härva.

turboforssen Telge Drifting Team
29 april 2011 · 5 398 Inlägg

Xabin skrev:
kör på ett mapsystem så ställer du in allt finns ju många som kör med megasquirt på volvo bilar borde du kunna hitta beg ink härva.

varför köra på ett megasquirt när lh2,4 räcker en bra bit

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Xabin
29 april 2011 · 391 Inlägg

turboforssen skrev:

Xabin skrev:
kör på ett mapsystem så ställer du in allt finns ju många som kör med megasquirt på volvo bilar borde du kunna hitta beg ink härva.

varför köra på ett megasquirt när lh2,4 räcker en bra bit

ja beror ju på vilka mål man har på bilen men ska du trimma mer så tycker jag det är att rekomendera eller DTA.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang