Skånes V70N T-gul edition.

Uppgradering av ljudet:-)
  • 230 Följare
  • 541 944 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 mars 2015
ts007
15 juli 2011 · 1 777 Inlägg

MrH skrev:
Snyggt jobbat! Det ser ut som om du fått kläm på det där med kolfober! smile
Och grattis i förskott från mig med! wink

Tack så mycket:)
Ja det börjar att ta sig sakta men säkert, har lite kvar att lära mig när det gäller att få kanterna snygga men det löser sig nog annars får man göra om det i vinter:D

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Brådhis * Voff voff *
16 juli 2011 · 10 288 Inlägg

Instämmer oxå i grattis-kören! smile

Och om du står fast vid den idé du sa på telefon så tror jag det blir riktigt läckert! ;-)

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brinka Meus ipsius Deus sum
16 juli 2011 · 636 Inlägg

Nämen grattis!! big_smile

Rille-K Plåtis
19 juli 2011 · 948 Inlägg

Inga nya bilder ???     Har redan sagt grattis men skriver det här också så klart GRATTIS.....

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
ts007
19 juli 2011 · 1 777 Inlägg

Rille-K skrev:
Inga nya bilder ???     Har redan sagt grattis men skriver det här också så klart GRATTIS.....

Tack, nä ligger lågt den här veckan men på måndag då sätter jag igång med allt;-)

// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
ts007
20 juli 2011 · 1 777 Inlägg

Jaha, såhär mitt i semestern e det många ider man får upp;). Det som händer just nu e att jag ska gifta mig=dyrt på lördag och nästa vecka sätter vi igång med bilen ordentligt. Nya fälgar e på ingång, Ace Hunter (bond) 19" blev det den här gången och de kommer nog passa klockrent till den nya lacken. Och som sagt bilen skall byta färg och åker in på lack den 1 augusti så nu kommer man ha fullt upp att förbereda inför detta. Pratade idag med Henrik på EasyCarbon o lite mer kolfiber e på ingång som skall pryda lite kåpor i motorutrymmet, den här gången blir det röd kolfiber som skall ta plats under huven:cool: Tanken e även att besöka/ställa ut bilen på Vallåkra, det var riktigt många år sen man besökta detta ställa och skåning som man är så var det ju en självklar händelse när man bodde i skåne i sina yngre dagar:D
Tänkte då lägga upp hela lackerings projektet när det sätter igång så ni som har intresse SNART  HÄNDER DET he he:lol:

Såhär ser väven ut:

http://forumbilder.se/images/4c020111222363f94.jpg

Och fägarna:), dock e det 20" på bilden

http://forumbilder.se/images/e302011122534dab8.jpg



// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
20 juli 2011 · 735 Inlägg

Spännande grejer på gång! smile

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
ts007
20 juli 2011 · 1 777 Inlägg

MrH skrev:
Spännande grejer på gång! smile

Japp det ska bli riktigt kul när allt e klart:D

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Braweheart braweheartsfoto.se
20 juli 2011 · 494 Inlägg

Fy fan vad ja längtar efter bilder på lackningen.. tongue
Fälgarna vart riktigt läckra.. Sen de röda kolfibret kommer bli riktigt FETT..

Gött jobbat mannen..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
ts007
20 juli 2011 · 1 777 Inlägg

Braweheart skrev:
Fy fan vad ja längtar efter bilder på lackningen.. tongue
Fälgarna vart riktigt läckra.. Sen de röda kolfibret kommer bli riktigt FETT..

Gött jobbat mannen..

Då e vi två som längtar, kommer nog bli grymt när det e klart. Nu blir det att leva i garaget ett tag he he:lol:

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
-ekgbg-
20 juli 2011 · 977 Inlägg

ts007 skrev:
Jaha, såhär mitt i semestern e det många ider man får upp;). Det som händer just nu e att jag ska gifta mig=dyrt på lördag och nästa vecka sätter vi igång med bilen ordentligt. Nya fälgar e på ingång, Ace Hunter (bond) 19" blev det den här gången och de kommer nog passa klockrent till den nya lacken. Och som sagt bilen skall byta färg och åker in på lack den 1 augusti så nu kommer man ha fullt upp att förbereda inför detta. Pratade idag med Henrik på EasyCarbon o lite mer kolfiber e på ingång som skall pryda lite kåpor i motorutrymmet, den här gången blir det röd kolfiber som skall ta plats under huven:cool: Tanken e även att besöka/ställa ut bilen på Vallåkra, det var riktigt många år sen man besökta detta ställa och skåning som man är så var det ju en självklar händelse när man bodde i skåne i sina yngre dagar:D
Tänkte då lägga upp hela lackerings projektet när det sätter igång så ni som har intresse SNART  HÄNDER DET he he:lol:

Såhär ser väven ut:

http://forumbilder.se/images/4c020111222363f94.jpg

Och fägarna:), dock e det 20" på bilden

http://forumbilder.se/images/e302011122534dab8.jpg


// Skåne

Detta blir riktigt spännande! wink Vet du ungefär när du får tillbaka bilen från lackering? Sitter i samma sits gällande bröllop men det blir i början av Oktober så lägga pengar på bilen nu är inte populärt (men det är det i för sig aldrig). Hahaha!

Senast redigerat av -ekgbg- (20 juli 2011)

ts007
20 juli 2011 · 1 777 Inlägg

-ekgbg- skrev:

ts007 skrev:
Jaha, såhär mitt i semestern e det många ider man får upp;). Det som händer just nu e att jag ska gifta mig=dyrt på lördag och nästa vecka sätter vi igång med bilen ordentligt. Nya fälgar e på ingång, Ace Hunter (bond) 19" blev det den här gången och de kommer nog passa klockrent till den nya lacken. Och som sagt bilen skall byta färg och åker in på lack den 1 augusti så nu kommer man ha fullt upp att förbereda inför detta. Pratade idag med Henrik på EasyCarbon o lite mer kolfiber e på ingång som skall pryda lite kåpor i motorutrymmet, den här gången blir det röd kolfiber som skall ta plats under huven:cool: Tanken e även att besöka/ställa ut bilen på Vallåkra, det var riktigt många år sen man besökta detta ställa och skåning som man är så var det ju en självklar händelse när man bodde i skåne i sina yngre dagar:D
Tänkte då lägga upp hela lackerings projektet när det sätter igång så ni som har intresse SNART  HÄNDER DET he he:lol:

Såhär ser väven ut:

http://forumbilder.se/images/4c020111222363f94.jpg

Och fägarna:), dock e det 20" på bilden

http://forumbilder.se/images/e302011122534dab8.jpg


// Skåne

Detta blir riktigt spännande! wink Vet du ungefär när du får tillbaka bilen från lackering? Sitter i samma sits gällande bröllop men det blir i början av Oktober så lägga pengar på bilen nu är inte populärt (men det är det i för sig aldrig). Hahaha!

Ca. 2 veckor skulle det ta, har jag tur så går det snabbare, ska plocka ner så mycket jag kan själv e tanken. Du får göra som jag, när frugan frågar så drar man bort ca 70% av vad det egentligen kostar och avrundar lite fint ha ha:lol: annars hade man nog fått det hett om öronen;) Grattis i förskott förresten:)

// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Braweheart braweheartsfoto.se
20 juli 2011 · 494 Inlägg

ts007 skrev:

Braweheart skrev:
Fy fan vad ja längtar efter bilder på lackningen.. tongue
Fälgarna vart riktigt läckra.. Sen de röda kolfibret kommer bli riktigt FETT..

Gött jobbat mannen..

Då e vi två som längtar, kommer nog bli grymt när det e klart. Nu blir det att leva i garaget ett tag he he:lol:

Tror ju inte att du gnäller för de mannen.. Ja har levt i garaget hela min semester ja :-P
Detta kommer bli grymt nice..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
ts007
21 juli 2011 · 1 777 Inlägg

Jaha då kom posten med lite solsken i regnet idag:D

http://forumbilder.se/images/3612011115919abe7.jpg

Ace Hunter med Hankook 235/35-19 däck.
Nu e ju frågan om man ska lägga på dem nu eller stå ut med att köra ett tag till på 16" och vänta tills bilen e lackad?cool

http://forumbilder.se/images/1b12011120110670b.jpg

// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Braweheart braweheartsfoto.se
21 juli 2011 · 494 Inlägg

Ojojoj.. Dem kommer göra sig riktigt nice på bilen nu och sen.. Ja hade väntat tills efter ja..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
ts007
21 juli 2011 · 1 777 Inlägg

Braweheart skrev:
Ojojoj.. Dem kommer göra sig riktigt nice på bilen nu och sen.. Ja hade väntat tills efter ja..

Ja jag tror också att jag väntar lite, när man får hem nya fälgar blir man alltid lite skeptisk, första tanken e "jah de såg ju små ut" men det blir nog bra när de e på. Var inne på 20" först men då stack det iväg grymt i pris när jag skulle ha bra däck och för en gångs skull tänkte jag satsa på bra däck så det fick bli 19"

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Braweheart braweheartsfoto.se
21 juli 2011 · 494 Inlägg

ts007 skrev:

Braweheart skrev:
Ojojoj.. Dem kommer göra sig riktigt nice på bilen nu och sen.. Ja hade väntat tills efter ja..

Ja jag tror också att jag väntar lite, när man får hem nya fälgar blir man alltid lite skeptisk, första tanken e "jah de såg ju små ut" men det blir nog bra när de e på. Var inne på 20" först men då stack det iväg grymt i pris när jag skulle ha bra däck och för en gångs skull tänkte jag satsa på bra däck så det fick bli 19"

19" räck gått o väl.. Och däcken är ja precis lika viktiga om inte viktigare.. Och nä dessa blir inte små big_smile

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
ts007
21 juli 2011 · 1 777 Inlägg

Braweheart skrev:

ts007 skrev:

Braweheart skrev:
Ojojoj.. Dem kommer göra sig riktigt nice på bilen nu och sen.. Ja hade väntat tills efter ja..

Ja jag tror också att jag väntar lite, när man får hem nya fälgar blir man alltid lite skeptisk, första tanken e "jah de såg ju små ut" men det blir nog bra när de e på. Var inne på 20" först men då stack det iväg grymt i pris när jag skulle ha bra däck och för en gångs skull tänkte jag satsa på bra däck så det fick bli 19"

19" räck gått o väl.. Och däcken är ja precis lika viktiga om inte viktigare.. Och nä dessa blir inte små big_smile

Däremot så såg jag nu att 2 av fälgarna var skadade, skrapmärke samt jack på ekrarna så nu ska vi se hur Gummihuset hanterar detta!!

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
putte16v
21 juli 2011 · 440 Inlägg

Blir nog bra med dom där fälgarna.
En tanke angående din omlackering. Har du tänkt ha listen som går längs a-stolpen och längs hela taket svart? Tänkte så det skulle likna din förebild;)

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
ts007
21 juli 2011 · 1 777 Inlägg

putte16v skrev:
Blir nog bra med dom där fälgarna.
En tanke angående din omlackering. Har du tänkt ha listen som går längs a-stolpen och längs hela taket svart? Tänkte så det skulle likna din förebild;)

Menar du listerna som jag har istället för rails?? Isåfall så ska de ha samma färg som bilen;-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang