Svetsdiff! Höjer eller sänker värdet?

RD_87 Skrotsamlare
5 maj 2011 · 4 031 Inlägg

AirOne skrev:

RD_87 skrev:
Svetsdiff är väl till för bilar köpta i oktober för 3500? Det går väl inte ens att besikta med?

Sist jag hörde så går det att besiktiga med. Blir exellenta bromstest också, i och med att båda hjulen låser sig samtidigt..
Men som sagt..ett jävla bonnmeck är vad det är oavsett.

Det var lite det jag tänkte på, tillåter dom det på bromstesterna? Jag vet inte, jag är inte bonde tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Volvo_Mannen Volvoskadad
5 maj 2011 · 6 017 Inlägg

Sänker värdet gör de ju, men rätt gött om det redan är gjort på vinterbilen så man slipper göra de själv

Jonas
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
5 maj 2011 · 1 163 Inlägg

RD_87 skrev:

AirOne skrev:

RD_87 skrev:
Svetsdiff är väl till för bilar köpta i oktober för 3500? Det går väl inte ens att besikta med?

Sist jag hörde så går det att besiktiga med. Blir exellenta bromstest också, i och med att båda hjulen låser sig samtidigt..
Men som sagt..ett jävla bonnmeck är vad det är oavsett.

Det var lite det jag tänkte på, tillåter dom det på bromstesterna? Jag vet inte, jag är inte bonde tongue

Inte bara bönder som kör med svetsat tongue

~Andy~
Mack Forum- och sitemoderator
5 maj 2011 · 26 167 Inlägg

RD_87 skrev:

AirOne skrev:

RD_87 skrev:
Svetsdiff är väl till för bilar köpta i oktober för 3500? Det går väl inte ens att besikta med?

Sist jag hörde så går det att besiktiga med. Blir exellenta bromstest också, i och med att båda hjulen låser sig samtidigt..
Men som sagt..ett jävla bonnmeck är vad det är oavsett.

Det var lite det jag tänkte på, tillåter dom det på bromstesterna? Jag vet inte, jag är inte bonde tongue

Dom som kör med agadiff tänker väl med principen "det dom inte vet, har dom inte ont av.."

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
M-Wetter
6 maj 2011 · 212 Inlägg

Jag kör AGA och jag tänker som så att ska det sladdas med en gammal volvo så ska det sladdas ordentligt, men det får inte kosta något. Vet om det har med att göra om man är bonne eller inte. Jag är INTE bonde.

RD_87 Skrotsamlare
6 maj 2011 · 4 031 Inlägg

M-Wetter skrev:
Jag kör AGA och jag tänker som så att ska det sladdas med en gammal volvo så ska det sladdas ordentligt, men det får inte kosta något. Vet om det har med att göra om man är bonne eller inte. Jag är INTE bonde.

Det kanske var en viss ironi? tongue Klart att man kan svetsdiffa när det handlar om lågbudget busåkning & vinterbilar. Att göra det på en seriös bil känns lite som att pissa i tanken, det går men det är knappast en bra idé. big_smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
loow Jävel
6 maj 2011 · 2 018 Inlägg

När jag besiktigade min 960 så gjorde han bromstest först och fick exakt lika värden på bakdäcken, så då löft han upp bilen och kollade om den var svetsdiffad. Alltså stog o snurrade på hjulen och kollade o greja.

Men den var ju inte svetsad så kan inte svara på om de är olagligt eller inte.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
6 maj 2011 · 1 163 Inlägg

M_Broberg skrev:

volvoandy90 skrev:

RD_87 skrev:

Det var lite det jag tänkte på, tillåter dom det på bromstesterna? Jag vet inte, jag är inte bonde tongue

Inte bara bönder som kör med svetsat tongue

nej du gör det med.

Eller vänta nu.. lol

svetsdiff SKA ju inte gå igenom, men det e som det mesta, det går ibland.

haha wink

~Andy~
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
6 maj 2011 · 1 163 Inlägg

RD_87 skrev:

M-Wetter skrev:
Jag kör AGA och jag tänker som så att ska det sladdas med en gammal volvo så ska det sladdas ordentligt, men det får inte kosta något. Vet om det har med att göra om man är bonne eller inte. Jag är INTE bonde.

Det kanske var en viss ironi? tongue Klart att man kan svetsdiffa när det handlar om lågbudget busåkning & vinterbilar. Att göra det på en seriös bil känns lite som att pissa i tanken, det går men det är knappast en bra idé. big_smile

varför skulle det inte vara en bra ide? smile

~Andy~
RD_87 Skrotsamlare
6 maj 2011 · 4 031 Inlägg

volvoandy90 skrev:

RD_87 skrev:

M-Wetter skrev:
Jag kör AGA och jag tänker som så att ska det sladdas med en gammal volvo så ska det sladdas ordentligt, men det får inte kosta något. Vet om det har med att göra om man är bonne eller inte. Jag är INTE bonde.

Det kanske var en viss ironi? tongue Klart att man kan svetsdiffa när det handlar om lågbudget busåkning & vinterbilar. Att göra det på en seriös bil känns lite som att pissa i tanken, det går men det är knappast en bra idé. big_smile

varför skulle det inte vara en bra ide? smile

Slitage på låda, bussningar och kardan? En sjuhelvetes stor vändcirkel? Oväsen?
Eller menade du att pissa i tanken? Du kan fastna me k*ken i tankröret? + att det luktar piss när du kör iväg big_smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Knugcab
6 maj 2011 · 5 111 Inlägg

Klart det sänker värdet.
Mycket lättare att svetsa en bakaxel som inte är det, än att återställa en svetsad.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
6 maj 2011 · 1 948 Inlägg

Jag hade bara tagit emot en svetsdiffad bil om jag hade fått den. Om jag sen väljer att själv göra det är en annan sak smile

Jag skulle nog säga att det nästan halverar bilen värde om det är typ en 2/7/940 som inte är värda så mycket smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
7 maj 2011 · 1 163 Inlägg

RD_87 skrev:

volvoandy90 skrev:

RD_87 skrev:

Det kanske var en viss ironi? tongue Klart att man kan svetsdiffa när det handlar om lågbudget busåkning & vinterbilar. Att göra det på en seriös bil känns lite som att pissa i tanken, det går men det är knappast en bra idé. big_smile

varför skulle det inte vara en bra ide? smile

Slitage på låda, bussningar och kardan? En sjuhelvetes stor vändcirkel? Oväsen?
Eller menade du att pissa i tanken? Du kan fastna me k*ken i tankröret? + att det luktar piss när du kör iväg big_smile

haha både och ofc wink näe men så hemskt är det väl inte heller.. dock använder jag inte min bil till vardags smile

Men det funkar fint på en bil med många hk iaf förutom att man sitter halvrädd på motorvägen när man ligger över 200 och väntar på att skiten ska låsa sig big_smile men spänning i vardagen tror ja de kallas smile

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang