Lämna in bilen på lackning, hur billigt kommer man undan?

alexxi - Fartdåre
10 maj 2011 · 91 Inlägg

Tjo!
Köpte en S500 merca idag, somni kanske vet är alltid bilen i en färg sen dörrarna o kofångarna i någon annan mörkare färg.. fult tycker jag.
Tänkt lacka om den, vilken färg är billigast? hört blanksvart, stämmer de?
Hur billigt kan man komma undan svart, men ändå få de hyffsat bra gjort?
Vet att man inte kan svara på rakarm, men ett cirka pris liksom.
Tacksam för svar!!

Varför åker rånare fast när Q-park alltid klarar sig?
Varför får dom inte psykvård?! :-)
Audi S6 AVANT 5,2 V10 "435 HK FULLUTR" (2007)
Westergren Large Cap
10 maj 2011 · 1 816 Inlägg

Ska du lacka om hela bilen eller enbart dörrar och stötfångare?

alexxi - Fartdåre
10 maj 2011 · 91 Inlägg

Westergren skrev:
Ska du lacka om hela bilen eller enbart dörrar och stötfångare?

tänkt lacka hela bilen lika bra.

Varför åker rånare fast när Q-park alltid klarar sig?
Varför får dom inte psykvård?! :-)
Audi S6 AVANT 5,2 V10 "435 HK FULLUTR" (2007)
filllepillle
10 maj 2011 · 135 Inlägg

15 typ

BMW E39 540I "V8" (1999)
Germax
10 maj 2011 · 12 086 Inlägg

Suck.. SÖK!!

Fellow
10 maj 2011 · 1 581 Inlägg

Detta är verkligen den vanligaste frågan så SÖK

CrilleD
10 maj 2011 · 831 Inlägg

Ja man får faktiskt vad man betalar för dessvärre... ju billigare desto sämre garantier för ett bra jobb. Speciellt om det är svart och man inte vet att personen ifråga som lackar är knivskarp på det han gör.

DavidSan
10 maj 2011 · 227 Inlägg

Jag skulle aldrig lacka om en bil i blanksvart, metallic okej kanske. För det syns så tydligt på lacken om man får t ex "spindelnät". Sen ska man inte snåla om man nu vill lacka om bilen...

Orangebullit Serviceledare Bravida Ventilation
10 maj 2011 · 191 Inlägg

Betalade 24k för att få min bil förstörd...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2745867

Toyota Supra Mk4 "AbFlug delete" (1994)
TyraX
10 maj 2011 · 526 Inlägg

Tjaabba.. smile

Jag lackade min bil för ett tag sedan!
ska du komma billigt undan i materialkostnader så beror de helt på vilka krav man har.
Det billigaste du kan komma undan med är en "Solid" färg DVS inge pearl lack!

När ja lackade min så monterade jag själv ner alla detaljer på bilen och gick lös med ett slippapper!
Min lack var välldigt illa däran så fick börja med 240 papper och sen jobba mig ner i grovlekar!
Somsagt vill du komma ricktigt billigt så:

1: Montera ner alla detaljer på bilen.
2: leta reda på de skador du ser i karossen och markera ut dom OBS ANVÄND INTE EN PENNA MED SILIKON baserad färg då får du problem! Lättast repa lite lätt i skadan så den blir synlig!!
3: börja slipa ner bilen steg för steg.
4: spackla alla skador med rekomenderat karosseri spackel.
5: Var välldigt noga att slipa kanter men finkonigt papper för att undvika klarlackssläpp!!
6 Om möjlighet finns maskera upp t.ex Rutor hantag grill mm mm.

Om jag vore dig skulle jag prata med lackerare redan nu och sedan börja slipa på bilen i höst/vinter om du har tänkt åka med bilen i sommar!

jag fick ner hellackskostnaden till 13000 kr igenom att göra skitjobbet själv smile
Har du fler funderingar bara att skriva! //danne

Audi A4 1.8T "LostBoy" (1996)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
10 maj 2011 · 3 929 Inlägg

Vill bara lägga till en sak i det övre inlägget. Allting du fuskar med underarbetet syns i resultatet. ALLT!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
TyraX
10 maj 2011 · 526 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Vill bara lägga till en sak i det övre inlägget. Allting du fuskar med underarbetet syns i resultatet. ALLT!

Oh ja de gör de garanterat!! Det var därför jag föreslog att han ska börja slipa och göra iordning bilen i höst så han har gott om tid på sig att hitta alla skador och små skavanker och verkligen ha tid att gå igenom hela hela bilen i lugn och ro och inte stressa sig igenom det! För de e då det skiter sig!


Eller e jag ute och cycklar??? tongue

Audi A4 1.8T "LostBoy" (1996)
VinDisel
10 maj 2011 · 456 Inlägg

Betalade 2k lacka om Min Crx , jag gjorde bara grindjobbet , dvs slipa ner och maskera .. Kolla gärna resultatet på min sida.

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
TyraX
10 maj 2011 · 526 Inlägg

VinDisel skrev:
Betalade 2k lacka om Min Crx , jag gjorde bara grindjobbet , dvs slipa ner och maskera .. Kolla gärna resultatet på min sida.

ja men vi har ju inte kommit fram till om ägaren till bilen "han som gjorde tråden" har kunskap och vilja att genomfora allt!! smile Vi väntar på han bara big_smile

Audi A4 1.8T "LostBoy" (1996)
VinDisel
10 maj 2011 · 456 Inlägg

TyraX skrev:

VinDisel skrev:
Betalade 2k lacka om Min Crx , jag gjorde bara grindjobbet , dvs slipa ner och maskera .. Kolla gärna resultatet på min sida.

ja men vi har ju inte kommit fram till om ägaren till bilen "han som gjorde tråden" har kunskap och vilja att genomfora allt!! smile Vi väntar på han bara big_smile

Aj då , då e det ju tråkigt värre. sen är ju frågan så dum , eftersom alla lackerare tar olika priser, hur stor bilen e , hur linjerna går osv osv hur svårt det e .. men men .. Mitt tipps e att åka till lackeraren och fråga hur mycket han ska ha , både vitt o svart..

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
TyraX
10 maj 2011 · 526 Inlägg

VinDisel skrev:

TyraX skrev:

VinDisel skrev:
Betalade 2k lacka om Min Crx , jag gjorde bara grindjobbet , dvs slipa ner och maskera .. Kolla gärna resultatet på min sida.

ja men vi har ju inte kommit fram till om ägaren till bilen "han som gjorde tråden" har kunskap och vilja att genomfora allt!! smile Vi väntar på han bara big_smile

Aj då , då e det ju tråkigt värre. sen är ju frågan så dum , eftersom alla lackerare tar olika priser, hur stor bilen e , hur linjerna går osv osv hur svårt det e .. men men .. Mitt tipps e att åka till lackeraren och fråga hur mycket han ska ha , både vitt o svart..

Haha ja de har du rätt i smile

Audi A4 1.8T "LostBoy" (1996)
Niklas1987 NO
10 maj 2011 · 2 182 Inlägg

TyraX skrev:

VinDisel skrev:

TyraX skrev:

ja men vi har ju inte kommit fram till om ägaren till bilen "han som gjorde tråden" har kunskap och vilja att genomfora allt!! smile Vi väntar på han bara big_smile

Aj då , då e det ju tråkigt värre. sen är ju frågan så dum , eftersom alla lackerare tar olika priser, hur stor bilen e , hur linjerna går osv osv hur svårt det e .. men men .. Mitt tipps e att åka till lackeraren och fråga hur mycket han ska ha , både vitt o svart..

Haha ja de har du rätt i smile

Det är det bästa man kan göra, den lokala lackeraren här nere vill ha 4000 för att lacka huven på min bil (vitt) så det får han göra när jag har semester smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
VinDisel
10 maj 2011 · 456 Inlägg

Niklas1987 skrev:

TyraX skrev:

VinDisel skrev:

Aj då , då e det ju tråkigt värre. sen är ju frågan så dum , eftersom alla lackerare tar olika priser, hur stor bilen e , hur linjerna går osv osv hur svårt det e .. men men .. Mitt tipps e att åka till lackeraren och fråga hur mycket han ska ha , både vitt o svart..

Haha ja de har du rätt i smile

Det är det bästa man kan göra, den lokala lackeraren här nere vill ha 4000 för att lacka huven på min bil (vitt) så det får han göra när jag har semester smile

Dyrt

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
Niklas1987 NO
10 maj 2011 · 2 182 Inlägg

VinDisel skrev:

Niklas1987 skrev:

TyraX skrev:

Haha ja de har du rätt i smile

Det är det bästa man kan göra, den lokala lackeraren här nere vill ha 4000 för att lacka huven på min bil (vitt) så det får han göra när jag har semester smile

Dyrt

Han är duktig och har bra rykte, och det är ingen liten huv som ska lackas wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang