Mr2 Turbo 94a Gen 3 svårstartad och går väldigt ojämnt

Zand
18 maj 2011 · 273 Inlägg

Hejsan!

Jag var ute och körde som vanligt igår. Bilen gick hur fint och jämnt som hälst. Sedan skulle ja ut och möta en vän och stängde av bilen. Bilen var avstängd i ca 20 minuter. Efter stoppet vill bilen inte starta. Blev tvungen att få start hjälp, och där stod vi i 30 minuter och försökte starta bilen. Bränslepump gick som den skulle, soppa finns. Bilen startade sedan tillslut och gick väldigt ojämnt. Svart rök och ryckig gång..

vad kan detta bero på? Mer om vad som gjorts i motorn hittar ni på min sida.

BMW 320i "Bmw Stance" (2009)
BMW M3 e92 (2009)
BMW 320i (2009)
Bakrani
18 maj 2011 · 171 Inlägg

Zand skrev:
Hejsan!

Jag var ute och körde som vanligt igår. Bilen gick hur fint och jämnt som hälst. Sedan skulle ja ut och möta en vän och stängde av bilen. Bilen var avstängd i ca 20 minuter. Efter stoppet vill bilen inte starta. Blev tvungen att få start hjälp, och där stod vi i 30 minuter och försökte starta bilen. Bränslepump gick som den skulle, soppa finns. Bilen startade sedan tillslut och gick väldigt ojämnt. Svart rök och ryckig gång..

vad kan detta bero på? Mer om vad som gjorts i motorn hittar ni på min sida.

Arang min audi var det samma sak med och till mig sa dem att det kan vara topp locket eller ventilerna som har gått. Men så var det bara stiften på audin.. Kolla igenom stiften på din också för min hände också helt plötsligt och den gick ojämt också.

Mitsubishi V "EVO" (1998)
peder Dorifto King Peedi Balerado
19 maj 2011 · 386 Inlägg

Luftläcka

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Zand
19 maj 2011 · 273 Inlägg

Stiften va bäck svarta och igen sotad. Tog ur dom och slipa o rengjorde dom, men problemet e kvar. Får testa med nya stift smile

Bakrani
19 maj 2011 · 171 Inlägg

Zand skrev:
Stiften va bäck svarta och igen sotad. Tog ur dom och slipa o rengjorde dom, men problemet e kvar. Får testa med nya stift smile

det är säkert problemet. Man måste byta stift ofta på en sån trimmad bil smile

Mitsubishi V "EVO" (1998)
peder Dorifto King Peedi Balerado
19 maj 2011 · 386 Inlägg

Nej det är inte tändstiften.

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Bakrani
19 maj 2011 · 171 Inlägg

peder skrev:
Nej det är inte tändstiften.

På min audi var det de!! Folk sa att det var ventilerna osv men det var stiften!

Mitsubishi V "EVO" (1998)
peder Dorifto King Peedi Balerado
19 maj 2011 · 386 Inlägg

Byte du tändstift själv?

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Bakrani
19 maj 2011 · 171 Inlägg

peder skrev:
Byte du tändstift själv?

Jag och en vänn.. bilen tände inte på alla cylindrar så den gick konstigt och det kom svart rök från den. det visa sig att stiften var dåliga. och det hände helt plötsligt för mig också..

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Zand
19 maj 2011 · 273 Inlägg

Kan de bero på att ja råka tanka i 95 oktanig soppa? Så bilen inte kan förbränna allt pga för hårda stift??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang