Extremt konstigt el fel på Bmw E36 ?

knoppen
20 maj 2011 · 193 Inlägg

Hejsan!

Har en Bmw E36 328 touring från 1996 och har fått ett extremt jobbigt el fel!

Det första är att centrallåset låser till hela tiden, öppna man igen så låsa det till snabbt igen och ibland kan det dröja en stund innan den låser. både när man kör och står still.
Sen har El tackluckan och respektive el hissar till alla 4 rutor börjat bete sig väldigt märkligt, helt plötsligt när man har luckan eller rutorna öppna så stänger den igen en liten bit både på takluckan och speglarna så håller den på tills det är stängt.

Vad i hela friden är det för fel ?
EXTREMT tacksam för svar!

Volvo V70 R (2004)
Johnsen
20 maj 2011 · 426 Inlägg

låter som ett jordfel då det är så mycket skit som krånglar !

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
240bns
20 maj 2011 · 1 008 Inlägg

Inget konstigt fel direkt, tyvärr rätt vanligt med dessa problem på bmw..
Felet ligger antingen i c-låsgivare,motor i antagligen förardörren eller bakluckan, eller kablaget till dessa, speciellt kablaget till bakluckan.
Det finns förståss även en risk att komfortstyrdonet, som styr innerbelysning,elhissar,c-lås etc inte mår bra också, men gissar att problemet ligger i de förstnämda.
Styrdonet sitter bakom handskfacket.
Anledningen till att den stänger rutor och takluckan är för att den tror att du försöker komfortlåsa bilen.

mikaei
21 maj 2011 · 4 Inlägg

Hade ett liknande fel på centrallåset på min 320 e36 och då var det några kablar som va av vid bakluckan. Värt o kolla iaf.

Toyota Starlet 16v Turbo RWD "Hx35 2.2 bar..." (1981)
Nissan 200sx "S13" (1991)
filllepillle
30 maj 2011 · 135 Inlägg

Tjena! jo mina positioner fram och bak och regbelysningen och instrument belysningen var av.. kollade bagaget och fann 2 st kablar som var av. ena till baklysena och andra till C-låset. satte ihop kablarna och satte i ny säkring och det gick direkt.. någon som har någon aning om vad de kan va för fel?

BMW E39 540I "V8" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang