Köpa ny huvudenhet, Hjälp med att välja!

ChriZtoffer GAS democar 2018!
25 maj 2011 · 8 744 Inlägg

När du väl insett vilken skillnad tidskomp gör så vill du inte vara utan det! Lite pilligt att få till det helt rätt i början men det finns bra guider.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
schizo99
25 maj 2011 · 77 Inlägg

Jag har förstått att tidskomp skall göra mycket för ljudbilden.

Du har inga länkar till några bra guider? (Nej jag har inte googlat än)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
25 maj 2011 · 8 744 Inlägg

Läs & testa! wink Kalkylatorn där funkar jättebra, gäller bara att vara noggrann när man mäter.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
schizo99
25 maj 2011 · 77 Inlägg

Ahh kanon.

tack och bock.

pedjoh
26 maj 2011 · 25 Inlägg

Ska man inte lägga sig på en grymt hög prisnivå så tycker jag i alla fall att
Alpine slår ut det mesta. Mycket bra prylar!!

//Peder

schizo99
26 maj 2011 · 77 Inlägg

Vill man ha tidskomp (vill ju testa) så blir Alpine dyra.

Har bara haft Alpine tidigare (förutom en clarion en kort stund) så det är dags att prova något nytt känns det som.

pedjoh
26 maj 2011 · 25 Inlägg

fast dom ä ju grymt bra.....wink

TT-Avant
26 maj 2011 · 6 851 Inlägg

schizo99 skrev:
Vill man ha tidskomp (vill ju testa) så blir Alpine dyra.

Har bara haft Alpine tidigare (förutom en clarion en kort stund) så det är dags att prova något nytt känns det som.

Då kan kenwooden vara ett  bra allternativ wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
SaaB_Turbo
27 maj 2011 · 336 Inlägg

Vill man komma undan billigt, men samtidigt ha en massa finesser skulle jag läga pengarna på en Eonon huvudenhet. Är riktigt nöjd med min men det är väl lite sämre kvalite mot mera kända märken.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
27 maj 2011 · 8 744 Inlägg

pedjoh skrev:
Ska man inte lägga sig på en grymt hög prisnivå så tycker jag i alla fall att
Alpine slår ut det mesta. Mycket bra prylar!!

//Peder

Fast dom får pisk av Kenwood i prisnivåer upp till ca 3000kr. Bytte för ett tag sedan ut min Kenwood 7644 mot en Alpine 117Ri och vist låter det bättre, men Kenwooden kostade ungefär hälften så mycket och innehöll fler funktioner. Samt hade rejält mycket snabbare hantering av mp3-filer.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
RD_87 Skrotsamlare
27 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Monerade min nya 6047 idag, klart prisvärd och med mer finesser än jag kan klara av. Dessutom är den ju riktigt snygg smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Johnaas
27 maj 2011 · 29 Inlägg

Hade tänkt beställa en Kenwood 6051 men vet inte riktigt varifrån.. Pixmania.com har lägsta priset men många har haft jätte problem med dem så att beställa från dem är uteslutet.

Däremot undrar jag om nån vet något om www.autohifi.se ?
http://www.autohifi.se/?item_id=KDC-6051U

Dem har ett vettigt pris, sen om det är ett seriöst företag vet jag inte.. Så om någon vet något om dem så får ni gärna skriva.

mvh

RD_87 Skrotsamlare
27 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Johnaas skrev:
Hade tänkt beställa en Kenwood 6051 men vet inte riktigt varifrån.. Pixmania.com har lägsta priset men många har haft jätte problem med dem så att beställa från dem är uteslutet.

Däremot undrar jag om nån vet något om www.autohifi.se ?
http://www.autohifi.se/?item_id=KDC-6051U

Dem har ett vettigt pris, sen om det är ett seriöst företag vet jag inte.. Så om någon vet något om dem så får ni gärna skriva.

mvh

Jag hade inte en aning om att folk hade problem med pixmania, jag köpte min där. Det gick bra iaf. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
TT-Avant
27 maj 2011 · 6 851 Inlägg

Johnaas skrev:
Hade tänkt beställa en Kenwood 6051 men vet inte riktigt varifrån.. Pixmania.com har lägsta priset men många har haft jätte problem med dem så att beställa från dem är uteslutet.

Däremot undrar jag om nån vet något om www.autohifi.se ?
http://www.autohifi.se/?item_id=KDC-6051U

Dem har ett vettigt pris, sen om det är ett seriöst företag vet jag inte.. Så om någon vet något om dem så får ni gärna skriva.

mvh

Annars kan man beställa en 6047a och komma undan billigt wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
big-jepp
27 maj 2011 · 3 187 Inlägg

Johnaas skrev:
Hade tänkt beställa en Kenwood 6051 men vet inte riktigt varifrån.. Pixmania.com har lägsta priset men många har haft jätte problem med dem så att beställa från dem är uteslutet.

Däremot undrar jag om nån vet något om www.autohifi.se ?
http://www.autohifi.se/?item_id=KDC-6051U

Dem har ett vettigt pris, sen om det är ett seriöst företag vet jag inte.. Så om någon vet något om dem så får ni gärna skriva.

mvh

autohifi fungerar fint! själv beställt där ifrån och även folk jag känner. snabba och bra leveranser smile

Honda civic "civicen" (1993)
TT-Avant
27 maj 2011 · 6 851 Inlägg

big-jepp skrev:

Johnaas skrev:
Hade tänkt beställa en Kenwood 6051 men vet inte riktigt varifrån.. Pixmania.com har lägsta priset men många har haft jätte problem med dem så att beställa från dem är uteslutet.

Däremot undrar jag om nån vet något om www.autohifi.se ?
http://www.autohifi.se/?item_id=KDC-6051U

Dem har ett vettigt pris, sen om det är ett seriöst företag vet jag inte.. Så om någon vet något om dem så får ni gärna skriva.

mvh

autohifi fungerar fint! själv beställt där ifrån och även folk jag känner. snabba och bra leveranser smile

Även Kenwood?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
vovlo_duett121
27 maj 2011 · 101 Inlägg

Johnaas skrev:
Hade tänkt beställa en Kenwood 6051 men vet inte riktigt varifrån.. Pixmania.com har lägsta priset men många har haft jätte problem med dem så att beställa från dem är uteslutet.

Däremot undrar jag om nån vet något om www.autohifi.se ?
http://www.autohifi.se/?item_id=KDC-6051U

Dem har ett vettigt pris, sen om det är ett seriöst företag vet jag inte.. Så om någon vet något om dem så får ni gärna skriva.

mvh

Jag har beställt ifrån dom och kan VERKLIGEN rekomendera. Beställde 2 st RE basar, och den ena va de fel på. Behöver inte ens skicka tillbaka basen innan jag får en ny. Utan en ny är redan skickad och den som är kass skickar jag tillbaka vid leverans av den nya smile Riktigt fin service

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang