Erfarenheter om 940 FD.polis bilar?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2006 · 3 804 Inlägg

Hejsan jag sitter bara och kikar runt på skojj vad man ska ha för bil sen.. och har ju kommit fram till att det ska vara bakhjulsdrift och turbo eller 4wd+turbo men iaf har kikat lite på blandade bilar och nu öppnade jag upp ögon för volvo 940 turbo fd snut bilar.. finns många nyare sånna till salu. och dom är ju välutrustade med shyssta stolar ac osv.. för en trivsam förar miljö MEN hur är det med dessa bilar? nedan kommer lite fårgor

*är det mycket fel på dom?
* Hårt körda?
* Rost? repor? dylikt är dom välsköta?
* är det 165hk eller + i dom?
säg gärna allt ni vet om dessa bilar..

Kom gärna med andra förslag på bilar också jsut nu har jag inte råd med någon alls men i framtiden blir det väl en kanske under 30-35k gränsen så ös på

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (8 augusti 2006)


Bmw osv..
Dreamcatcher
8 augusti 2006 · 260 Inlägg

beror på om dom har lättrycksturbo eller inte. tror dom ligger på 165 hk. fulltryck ligger nog på runt 185-190. sen har gamla snutbilar ofta automat. inte så kul kanske

styling har egentligen bara med pengar att göra.
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2006 · 3 804 Inlägg

Dreamcatcher skrev:
beror på om dom har lättrycksturbo eller inte. tror dom ligger på 165 hk. fulltryck ligger nog på runt 185-190. sen har gamla snutbilar ofta automat. inte så kul kanske

såg flera med manuell..  jag ska självkalrt icke ha automat ;P men de stod inte på nån med ltt eller fulltryck stod bara "940 turbo"


Bmw osv..
Sir_x
8 augusti 2006 · 945 Inlägg

Vad jag har hört så brukar fd polisbilar vara väl omhändertagna. Regelbundet servade osv.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
damirshark
8 augusti 2006 · 180 Inlägg

Fd polis bil sorvas ofta 1gång per månad (kontrol samma som på besiktning + felsökningar i motor) och en 940turbo har mer än original....

OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2006 · 3 804 Inlägg

damirshark skrev:
Fd polis bil sorvas ofta 1gång per månad (kontrol samma som på besiktning + felsökningar i motor) och en 940turbo har mer än original....

jo jag vet en standard 940 turbo har 165 hk och en turbo + 190 eller va de är och om jag uppfatat dom rätt så är det enda som skiljer toppen ?


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2006 · 3 804 Inlägg

sen okej att dom vart servade när dom vart hos polisen.. men vi säger ecmp en 93-96 940 polis hur länge har snutarna ahft den hur länge har privat personer ägt den sov osv


Bmw osv..
lewtan
8 augusti 2006 · 19 Inlägg

Jag tror nog att dem sköter dem väl hos farbror polisen, polisen är ju självklart första ägaren på bilen, så det är väl bara att kolla med förra ägaren/ägarna hur länge dem ägt bilen..

.
Ckosworth Mr
9 augusti 2006 · 607 Inlägg

Det som kan vara är ju att dom är slitna utseende mässigt typ inredning med hål för alla möjliga apparater sen brukar det allti finns några bucklor eller dylikt. Maskinellt tror jag inte de är några problem då dom servas regelbundet

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
lundwall
9 augusti 2006 ·

UseDubbelTurbo skrev:
såg flera med manuell..  jag ska självkalrt icke ha automat ;P men de stod inte på nån med ltt eller fulltryck stod bara "940 turbo"

Alla bilar som varit målade (ja, innan ViktigPetter påpekar att de flesta snutbilar har dekaler på sig, så heter det målade oavsett), dvs vitblå snutbilar är automat. Alla krimmare är automat. Har du sprungit på en manuellt växlad fd polisbil så ljuger försäljaren. Dessa är oftast gamla tjänstebilar hos polismyndigheten, och inte alls så välutrustade motormässigt och med samma råstyrka som polisbilar.

Ingen 945 före -93 har LTT. De flesta 944/945 före -93 års modell som har gått som målade polisbilar har helt vanlig turbo, fabriksmonterad Turbo+, krängningshämmare från himlen, bättre fjädring (gasfjädring på en del, särskilt gamla vovvebilar), vinyl/fejkläder i hela bilen (lätt att torka spyor och andra kroppsvätskor från), och utökat sjukvårdskit.

Vill du ha en riktigt fd snutbil så är det bäst att köpa en från t.ex. Kvibergs överskott som säljer bilar med en ägare, dvs direkt från polismyndigheten. http://www.blocket.se/vi/5921632.htm?ca=15_s är ett exempel på en fd krimmare, alla fd målade bilar är vita utan undantag, Kvibergs brukar ha några stycken av dessa inne då och då.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
9 augusti 2006 · 3 804 Inlägg

lundwall skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
såg flera med manuell..  jag ska självkalrt icke ha automat ;P men de stod inte på nån med ltt eller fulltryck stod bara "940 turbo"

Alla bilar som varit målade (ja, innan ViktigPetter påpekar att de flesta snutbilar har dekaler på sig, så heter det målade oavsett), dvs vitblå snutbilar är automat. Alla krimmare är automat. Har du sprungit på en manuellt växlad fd polisbil så ljuger försäljaren. Dessa är oftast gamla tjänstebilar hos polismyndigheten, och inte alls så välutrustade motormässigt och med samma råstyrka som polisbilar.

Ingen 945 före -93 har LTT. De flesta 944/945 före -93 års modell som har gått som målade polisbilar har helt vanlig turbo, fabriksmonterad Turbo+, krängningshämmare från himlen, bättre fjädring (gasfjädring på en del, särskilt gamla vovvebilar), vinyl/fejkläder i hela bilen (lätt att torka spyor och andra kroppsvätskor från), och utökat sjukvårdskit.

Vill du ha en riktigt fd snutbil så är det bäst att köpa en från t.ex. Kvibergs överskott som säljer bilar med en ägare, dvs direkt från polismyndigheten. http://www.blocket.se/vi/5921632.htm?ca=15_s är ett exempel på en fd krimmare, alla fd målade bilar är vita utan undantag, Kvibergs brukar ha några stycken av dessa inne då och då.

http://www.blocket.se/vi/8763985.htm?ca=11_s men den här är ju manuell . . .

edit: såg att lådan va bytt smile

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (9 augusti 2006)


Bmw osv..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang