HJÄLP min Generator är död Bmw E36 328i

WANTED
1 juni 2011 · 613 Inlägg

HJÄLP min generator dog igår sad har sökt på några skrotar men ingen har. Någon som kanske har en som ni vill sälja eller om ni vet någon som har en eller som kanske kan fixa min gamla.

Jag blir glad för all info ni kan komma med.

Är det någon som vet om det är 80amp eller 140amp i Bmw E36 328i 96:a

Senast redigerat av WANTED (1 juni 2011)

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
hardrox
1 juni 2011 · 731 Inlägg

Är det ingen av dessa som passar? Sökte via ditt REG nr.

http://www.laga.se/resultat.aspx?delkod … ilkod=1527

Audi RS3 (2018)
Mr_Larssa
1 juni 2011 · 19 Inlägg

Kolla mekonomen annars, för mig du får det billigare om du lämnar in din gammla generator som inbytesdel smile

WANTED
1 juni 2011 · 613 Inlägg

hardrox skrev:
Är det ingen av dessa som passar? Sökte via ditt REG nr.

http://www.laga.se/resultat.aspx?delkod … ilkod=1527

Tja har sökt där och finns ingen till min sad

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
WANTED
1 juni 2011 · 613 Inlägg

Mr_Larssa skrev:
Kolla mekonomen annars, för mig du får det billigare om du lämnar in din gammla generator som inbytesdel smile

mm har en ringt dem ska göra det tack för info

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
WANTED
1 juni 2011 · 613 Inlägg

Mr_Larssa skrev:
Kolla mekonomen annars, för mig du får det billigare om du lämnar in din gammla generator som inbytesdel smile

Jo vist eller hur 4600kr skulle dem ha sad

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
Clintan66
1 juni 2011 · 2 011 Inlägg

Det är inte bara kolen som är slut, så det räcker att byta laddningsrelå på den?

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
OTAKU
1 juni 2011 · 478 Inlägg

WANTED skrev:

Mr_Larssa skrev:
Kolla mekonomen annars, för mig du får det billigare om du lämnar in din gammla generator som inbytesdel smile

Jo vist eller hur 4600kr skulle dem ha sad

Jo det är ju lite mycket pengar tyvärr ju hmm bättre att laga den du har nu eller hitta en Begad smile 4600 minus en S1 din gamla då så får du pengar för den ju men 4600 är lätt sura pengar sad

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
dj_padde
1 juni 2011 · 1 813 Inlägg

skruvat.se dom brukar ha det mesta och till bra priser smile dom var 1000kr billigare på min startmotor än vad dom var någon annan stans plus att skroten ville ha ca 1000kr för en beg å min start kostade 1399kr tror ja helt ny och man slapp å skicka tillbax sin gamla smile wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Mr_Larssa
1 juni 2011 · 19 Inlägg

aa e ju inte billigaste, men dom hade iaf hmm
ps. Kolla biltema "hehe skojja lite" wink

Clintan66
1 juni 2011 · 2 011 Inlägg

Här i stan om det nu inte är enbart Laddningsrelä du behöver byta, så kan du få den utbytt för c:a 1400:- mot en ny. Kommer inte ihåg vad det heter stället, men det ligger nere vid bilprovningen här i Landskrona.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
pukan2
1 juni 2011 · 3 182 Inlägg

det måste bara finnas ett ställe som renoverar upp dom hos dig här i stockholm inne i stans kostar det runt 1000lapen o få en renoverad.

ajonasson
2 juni 2011 · 583 Inlägg

Har ej någon aning om din meckar vana och hurpass familjär du är vid motorkomponenterna.
Har du ingen mekarvana alls så lämna in den på verkstad.
Har du lite mekarvana bör du kunna felsöka dig fram villken komponent i generatorn som behövs bytas.

För det första:
Vad har du felsökt iome att du hävdar generatorn är död?
Laddar generatorn något alls eller för mycket när du mätt upp över batterit och varvar?
Har du kontrollerat kolbanorna & kolen?

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
WANTED
2 juni 2011 · 613 Inlägg

Clintan66 skrev:
Det är inte bara kolen som är slut, så det räcker att byta laddningsrelå på den?

Jag vet inte då bilen står i garaget har inte tittat en sad men man kan ju hoppas på det. fan så jävla jobbigt att det händer just nu innan helgen

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
WANTED
2 juni 2011 · 613 Inlägg

dj_padde skrev:
skruvat.se dom brukar ha det mesta och till bra priser smile dom var 1000kr billigare på min startmotor än vad dom var någon annan stans plus att skroten ville ha ca 1000kr för en beg å min start kostade 1399kr tror ja helt ny och man slapp å skicka tillbax sin gamla smile wink

Tack för info ska titta där. Väntar på svar från en kille han kanske har en hemma för 850kr

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
WANTED
2 juni 2011 · 613 Inlägg

Mr_Larssa skrev:
aa e ju inte billigaste, men dom hade iaf hmm
ps. Kolla biltema "hehe skojja lite" wink

haha nej tack lol

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
WANTED
2 juni 2011 · 613 Inlägg

Clintan66 skrev:
Här i stan om det nu inte är enbart Laddningsrelä du behöver byta, så kan du få den utbytt för c:a 1400:- mot en ny. Kommer inte ihåg vad det heter stället, men det ligger nere vid bilprovningen här i Landskrona.

Kan du ta reda på om dom har till min???

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
WANTED
2 juni 2011 · 613 Inlägg

ajonasson skrev:
Har ej någon aning om din meckar vana och hurpass familjär du är vid motorkomponenterna.
Har du ingen mekarvana alls så lämna in den på verkstad.
Har du lite mekarvana bör du kunna felsöka dig fram villken komponent i generatorn som behövs bytas.

För det första:
Vad har du felsökt iome att du hävdar generatorn är död?
Laddar generatorn något alls eller för mycket när du mätt upp över batterit och varvar?
Har du kontrollerat kolbanorna & kolen?

Mvh
Anders

Den laddar inget sad och det började att ryka från bilen så jag förmodar att den är död

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
Clintan66
2 juni 2011 · 2 011 Inlägg

WANTED skrev:

Clintan66 skrev:
Här i stan om det nu inte är enbart Laddningsrelä du behöver byta, så kan du få den utbytt för c:a 1400:- mot en ny. Kommer inte ihåg vad det heter stället, men det ligger nere vid bilprovningen här i Landskrona.

Kan du ta reda på om dom har till min???

De har till din. Kan du ta med din gamla din, så byter de ut den mot en som är renoverad om de inte kan laga din direkt.
Ligger vid bilprovningen i Landskrona utmed väg 17.
Det är om du tar dig dit imorgon.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
WANTED
2 juni 2011 · 613 Inlägg

Clintan66 skrev:

WANTED skrev:

Clintan66 skrev:
Här i stan om det nu inte är enbart Laddningsrelä du behöver byta, så kan du få den utbytt för c:a 1400:- mot en ny. Kommer inte ihåg vad det heter stället, men det ligger nere vid bilprovningen här i Landskrona.

Kan du ta reda på om dom har till min???

De har till din. Kan du ta med din gamla din, så byter de ut den mot en som är renoverad om de inte kan laga din direkt.
Ligger vid bilprovningen i Landskrona utmed väg 17.
Det är om du tar dig dit imorgon.

tror du dom kan byta den om jag kommer med bilen???

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang