Behöver lite kött på benen!

TernFis
2 juni 2011 · 246 Inlägg

Jag köpte en Golf VR6 -92 i oktober och den ägaren som sålde den blåste mig så otroligt hårt -.- Toppapackningen var kass och kedjorna förde en massa ljud..

Jag lämnade in den till Autoexperten här i Staffanstorp för att fixa det.. Men han rekommenderade mig att istället byta motor till en med färre mil.. men tyvärr är det så att den motorn inte är i så fint skick.. Jag köpte bilen typ 3 oktober och den fick ny motor den 28, 1 november ställdes den av så jag hann inte märka att motorn inte var så bra.. men jag ställde på den 1 april och en varm dag gjorde att jag körde med rutorna nere när jag hör en massa klickade och typ skrapande ljud ganska lågt men jag förstod ju direkt att det var fel på kedjorna..

Lämnade in den på autoexperten där de bytat olja 2 ggr och en ny kedjespännare som faktiskt lindrade ljudet men där finns ändå ljud som inte ska va där.. Och har snackat med kompisar och kompisars pappor som jobbar med bilar och alla säger att kedjorna och allt som hör det till behöver bytas..

Nu tänkte jag kräva att de fixar de antingen gratis eller till kraftigt nedsatt pris! Men frågan är om jag har rätt till att göra det? Och hur går jag tillväga om jag har rätt till det men de vägrar?

BTW Jag har kört max 200 mil med bilen sen den fick ny motor!

Senast redigerat av TernFis (2 juni 2011)

Korsen
2 juni 2011 · 236 Inlägg

tycker synd om dig ... ( äger själv en vr6a )  .. tyvärr är det köparens ansvar att kolla över bilen innan affär... dock kan du ju ringa och milt hota han lite och skälla ut honom... iallafall om han sa att bilen gick felfritt...

// jonas

Man måste ha humor
Volkswagen Jetta mk2 "Dubbelnougaten" (1986)
LaRoos
2 juni 2011 · 230 Inlägg

men köpte du motorn eller vad det firman som fixade motorn åt dig?
köpte du själv så får du själv prata med demonteringen, köpte du den av en privat person är du nog körd.
köpte dom motorn så får du prata med dom som böt den åt dig!

och skrev dom på arbetsordern / kvittot att dom inte lämnade nån garanti på en begagnad motor?
annars tror jag dom är skyldiga att lämna garanti på det!

Senast redigerat av LaRoos (2 juni 2011)

Var dig själv, alla andra är upptagna!
BMW E30 318i "Luna" (1984)
Chevrolet Suburban "Hulken" (1990)
TernFis
2 juni 2011 · 246 Inlägg

Det är många som tycker synd om mig ^^

De köpte motorn åt mig och de bytte den åt mig med.. Prislappen med motor och arbete 15 000..... Där står inget på kvittot att de inte lämnar garanti på arbetet, dock så står det inte att de gör det heller..

Tjockarn Too School for cool
2 juni 2011 · 110 Inlägg

Det är ju bara att åka dit och visa upp bilen och sen fråga vad för skit dom stoppat i. Ni kommer nog fram till en bra lösning ska du se, bara att prova åka dit smile

TernFis
2 juni 2011 · 246 Inlägg

Alltså de är medvetna om det men frågan är om jag har rätt att typ kräva att de fixar de eller att jag får pengar tillbaka smile De har ju typ föreslagit att kedjorna behövs bytas yikes

Man vill ju inte kräva pengar eller något av de om jag inte har rätt till det tongue

Tjockarn Too School for cool
2 juni 2011 · 110 Inlägg

Nej det är klart, men du får väl helt enkelt åka dit och se vad dom säger. Sen stå på dig lite och höra om inte dom har något sätt att kompensera dig på ifall dom inte fixar det gratis osv.. Eftersom det gått ett halvår sen bytet så förstår man ju om dom kanske inte ger ut garanti längre.

TernFis
2 juni 2011 · 246 Inlägg

Jag ska iaf in där på måndag och höra om det finns möjlighet till kompensation! Om inte så får jag väl ta det antar jag tongue

En kompis till mig ska renovera motorn åt mig i juli-augusti så det är ju egentligen skitsamma tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang