Drömbilen - Hur ska jag göra?

ModX
3 juni 2011 · 2 Inlägg

Har efter många om och men hittat bilen jag letat efter länge nu. 
Lite mil, fullutrustad, svart, få ägare och svensksåld.
Fick lite bilder på bilen där allting ser otroligt bra ut, förutom stenskott på bakskärmarna.
Fundera på om man isf skulle lämnat in den på lackering och fått bort stenskotten, eller inte bry sej om dom alls. Men av de jag hört så blir det aldrig riktigt bra om man lackar bara en del av bilen. Bilen kostar 250000:- om det gör någon skillnad.

Så min fråga är. Vad hade ni gjort om eran drömbil tillslut dykt upp men hade dessa stenskott?

Konstig tråd men hoppas ni förstår mitt problem.

blixtn
3 juni 2011 · 214 Inlägg

Beror ju liksom på om det är billigt eller inte. Är det värt att köpa en bil som behöver lackas eller köpa en utan stenskott. Tänk även på att om du lackar den kan det vara svårt att få den i rätt nyans (i vissa fall).

rickylicious Webbutvecklare
3 juni 2011 · 2 369 Inlägg

Hade det handlat om en bil för 25 000 så är det ju mycket pengar att lackera, men om du ska lägga ut 250 000 så känns ju en lackering för några tusenlappar som småpengar smile Är det en drömbil så är det, lev din dröm!

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
ModX
3 juni 2011 · 2 Inlägg

Men om man ska lacka så går det vell endast lacka hela området eller är det möjligt att endast lacka skärmen? Finns ingen liknande bil till salu, och har inte sätt nån sen ja börja leta förra våren.

Noxxer
4 juni 2011 · 1 482 Inlägg

Jo det blir bra om det är en skicklig lackerare. Finns många som klarar det.

BLT Service
Theracords Music Label
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang