Volvo 945 LTT -95 byta bränslebox

Dkaell
7 maj 2012 · 32 Inlägg

Hört att det lätt blir skenladd när turbon inte får något motstånd.. Jo kan fixa upp en video nån dag.. låter gött med raka rör faktiskt smile inte lika kul att åka motorväg dock..Kör original dp sen en 3" racekatt på den sen 3" rakt hela vägen bak med ett 5" slutrör.. Har också tändchip men ingen guldbox men tanken är att fixa det vartefter senare sen.. vill få upp till ca 300hk efter sommaren med 19t turbo s60R spridare o vx3kam o lite annat smått o gott smile men får se vart det leder smile antingen kostar jag på 945an eller så säljer jag och införskaffar mig något japan tillverkat smile

Volvo V70 R-Design "D5" (2011)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
7 maj 2012 · 2 390 Inlägg

En turbo bil ska inte ha motstånd i avgas...

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Frissan
7 maj 2012 · 4 693 Inlägg

Danisch skrev:
Hört att det lätt blir skenladd när turbon inte får något motstånd.. Jo kan fixa upp en video nån dag.. låter gött med raka rör faktiskt smile inte lika kul att åka motorväg dock..Kör original dp sen en 3" racekatt på den sen 3" rakt hela vägen bak med ett 5" slutrör.. Har också tändchip men ingen guldbox men tanken är att fixa det vartefter senare sen.. vill få upp till ca 300hk efter sommaren med 19t turbo s60R spridare o vx3kam o lite annat smått o gott smile men får se vart det leder smile antingen kostar jag på 945an eller så säljer jag och införskaffar mig något japan tillverkat smile

Jag hade guldbox i min orginal cool
Har du kollat så inte du också råkar ha en?

Booyakasha!
aqulio
7 maj 2012 · 1 146 Inlägg

har ingen guldbox i min volvo -95:a
hade en helt annan

Xuri One Man Clan
7 maj 2012 · 4 287 Inlägg

du har för mjuk wastegateklocka, du skruvar ihop den för mycke för att uppnå de laddtrycket du vill.
dvs, du skruvar ihop den så jävligt att den inte öppnar tillräckligt mycke å då så när du börjar varva hinner inte avgaserna ut och den börjar skenladda,

köp hårdare klocka eller pystrimma.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 maj 2012 · 13 766 Inlägg

Xuri skrev:
du har för mjuk wastegateklocka, du skruvar ihop den för mycke för att uppnå de laddtrycket du vill.
dvs, du skruvar ihop den så jävligt att den inte öppnar tillräckligt mycke å då så när du börjar varva hinner inte avgaserna ut och den börjar skenladda,

köp hårdare klocka eller pystrimma.

jepp standard fel

hård klocka så blir det mycket trevligt och man slipper skenladd

kör en hård klocka på min och den har jag fått skruva ut så att den knappt håller locket stängt för att ha lagom med ladd (1mm kvar på orginal mätaren)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Xuri One Man Clan
7 maj 2012 · 4 287 Inlägg

Growe skrev:

Xuri skrev:
du har för mjuk wastegateklocka, du skruvar ihop den för mycke för att uppnå de laddtrycket du vill.
dvs, du skruvar ihop den så jävligt att den inte öppnar tillräckligt mycke å då så när du börjar varva hinner inte avgaserna ut och den börjar skenladda,

köp hårdare klocka eller pystrimma.

jepp standard fel

hård klocka så blir det mycket trevligt och man slipper skenladd

kör en hård klocka på min och den har jag fått skruva ut så att den knappt håller locket stängt för att ha lagom med ladd (1mm kvar på orginal mätaren)

japps en riktigt klockla gör en jävla skillnad mot pyst eler skruvade orginal klockor....

en ventil som är så hård så de inte finns en tillstymmelse till å öppna utan verktyg e bäst... då säger de bara pang så är laddet där de ska vid varje växling.

min klocka är så jävla hård så jag måste ha 2 bars luftryck för att kunna haka av den big_smile

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
turbodeath
7 maj 2012 · 2 452 Inlägg

finns svarta guldboxar med så kolla i din om det går att sätta i ett chip där...

döden kommer tillbaka
horbybonnen
7 maj 2012 · 1 160 Inlägg

pren lagd

Frissan
7 maj 2012 · 4 693 Inlägg

Kan ni länka till en stenhård wg som är BILLIG? big_smile
Vill gärna ladda 1,2 då den går som allra bäst då.
Dock gillar inte kopplingen det, men det skiter jag i tongue

Booyakasha!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 maj 2012 · 13 766 Inlägg

jag kör den här http://www.turbomeck.se/wastegate-tryck-klocka den är dock inget för den som vill kunna köra lite högre laddtryck än orginal för trycket är betydligt mycket högre än 0.7 när man knappt har några gängor kvar att dra fast staget med smile och då har man runt 0.9bars ladd

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Frissan
7 maj 2012 · 4 693 Inlägg

aqulio skrev:
http://www.turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940
kanske funkar

Tror du den orkar med 1,2 och fortfarande att det blir som en hästspark i ryggen? big_smile

Booyakasha!
Xuri One Man Clan
7 maj 2012 · 4 287 Inlägg

såg upp din klocka å lägg i en extra fjäder, svetsa ihop, cased closed ungefär :p

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Dkaell
8 maj 2012 · 32 Inlägg

Men det där vet jag redan big_smile redan löst ut vad som var felet wink kan en del om bilar så är inte helt lost faktiskt smile men hur är bsr klockorna jämnfört med klracing klockorna? vilken rekommenderas att köpa?

Volvo V70 R-Design "D5" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang