Fundering över Större lmmhus

gr44
7 juni 2011 · 26 Inlägg

har kollat runt lite och sett att folk byter till Större lmmhus nu undrar jag varför gör man det? är det något man måste göra ÄVEN fast bilen kommer mappas? kan säga att jag håller på att bygger en motor på CA 400-500Hästar

schnauz
7 juni 2011 · 1 758 Inlägg

Beror ju helt på vad det är för bil, men ofta byter man LMM och spridare tillsammans för att lura originalsprutet. Mappar man så behöver man i regel inte detta, så länge LMM inte bottnar eller liknande.

Xuri One Man Clan
7 juni 2011 · 4 287 Inlägg

har du otur så bottnar du lmm när du går över ett visst hk antal / flöde.

Kör du större lmm å kompenserar med mappning så kan du flöda mer innan du bottnar den igen.
dom kan inte mäta hur stora luftmängder som helst.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
gr44
8 juni 2011 · 26 Inlägg

T5 motor är det okej har ni någon/några sidor man kan handla från?


mvh

Stettler
8 juni 2011 · 85 Inlägg

gr44 skrev:
T5 motor är det okej har ni någon/några sidor man kan handla från?


mvh

En LMM gör du enklast själv. Plaströr i rätt dia, sen flyttar du över elektroniken.
Eller så lyssnar du bara med personen som skall mappa..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang