Registrera EVO 4 med EVO 6 motor i sverige? Går deT?

Bakrani
10 juni 2011 · 171 Inlägg

Tjenare. Jag tänkte köpa en EVO 4 i england och den har EVO 6motorn i sig plus ECU för EVO 6. Undrar om det är något som dem kommer att hacka sig på besiktningen?

tack

Mitsubishi V "EVO" (1998)
KHRacing
10 juni 2011 ·

Tror du besiktningen ser skillnad ?

Det är ju te 90-95% samma grejjer.

Bakrani
11 juni 2011 · 171 Inlägg

KHRacing skrev:
Tror du besiktningen ser skillnad ?

Det är ju te 90-95% samma grejjer.

Det är sant. förutom att evo 6 motorn är lite strakare. smile

Tack

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Woojen
11 juni 2011 · 1 101 Inlägg

Det bör inte vara några problem, försök att få de att se så orginal ut som möjligt å sätt in en muff i slutdämparen ifall de är grövre avgasrör så kommer dom inte säga nått tongue

men det där med regbes är lika slumpat som lotto... Jag hade problem med min som faktiskt var orginal förutom gröver avgasrör medans andra reggar med 600+ hk å totalt ombyggt överallt tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Bakrani
11 juni 2011 · 171 Inlägg

Woojen skrev:
Det bör inte vara några problem, försök att få de att se så orginal ut som möjligt å sätt in en muff i slutdämparen ifall de är grövre avgasrör så kommer dom inte säga nått tongue

men det där med regbes är lika slumpat som lotto... Jag hade problem med min som faktiskt var orginal förutom gröver avgasrör medans andra reggar med 600+ hk å totalt ombyggt överallt tongue

WAAAH det är sjukt att det inte går. vissa har ju tur.. har en kompis som importerade in och regga om sin bil med 410hk utan problem.

den har 3 tum Apexi avgas hela vägen som alla evo har nuförtiden smile
Hoppas den går igenom första gången smile

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Zand
13 juni 2011 · 273 Inlägg

Behöver du hjälp bro så säg till smile

BMW M3 e92 (2009)
BMW 320i "Bmw Stance" (2009)
BMW 320i (2009)
MagneticNorth Aktad Medlem
13 juni 2011 · 301 Inlägg

Svaret är väl 100% nej, om man ser till reglerna, då det är en för ny bil.

Men sen kanske du kan få igenom den ändå, men det är ju en chansning. Får man nedslag så blir det förmodligen stora trubbel att få igenom den alls.

Smiter den igenom (Som den mycket väl kan göra) så finns alltid den lilla chansen att bilen fastnar i en vanlig årlig besiktning. Och då är du på ruta ett igen, dvs trubbel.

Gizmojohan
13 juni 2011 · 3 295 Inlägg

motorena är ju iprincip likadan på utsidan så jag tror inte dom märker nåt överhuvudtaget.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang