Regga med B23et eller plocka bort turbon?

Slowforty
11 juni 2011 · 75 Inlägg

Tjenare tänkte höra om de på något vis går att regga min 244 gl-79 med B23et tongue
Eller om de på något enkelt sätt går att ta bort turbon?
Alltså att ha kvar sprut och de bara bort med tubon.
ps: om de går att regga med B21et tänkte jag försöka säga att de är en sådan motor om de går roll

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
Danne_1977
11 juni 2011 · 3 292 Inlägg

Njaa vette faan.. blir nog att regga som ombyggt fordon skulle jag tro.. men jag är inte säker.. tror inte du kan bara plocka bort turbon och rulla in på besiktningen med insprutning... :S

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
ExtremeBoost
12 juni 2011 · 312 Inlägg

Volvo 240 går att regga med 220hk och 275 NM om man har ventilerade skivor fram och 1031 bakaxel.

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
Slowforty
12 juni 2011 · 75 Inlägg

ExtremeBoost skrev:
Volvo 240 går att regga med 220hk och 275 NM om man har ventilerade skivor fram och 1031 bakaxel.

Jo de vet jag fråga är bara om de går med b23et då den orginal inte har kat och vad jag läst mig till så ska man ha de för att få motor bytet godkänt på bilar från 75-92 eller om de va 88 hmm
jaja iaf så vore de bra att veta så man inte gör allt jobb i onödan och så att andra får reda på de big_smile

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
schnauz
12 juni 2011 · 1 758 Inlägg

Absolut enklaste sättet är att regga med en motor som har katalysator och lambdastyrd insprutning - då behövs nämligen inget avgascertifikat och det räcker med en vanlig registreringsbesiktning hos bilprovningen.

Bensinskallen P o r s c h e
12 juni 2011 · 1 700 Inlägg

schnauz skrev:
Absolut enklaste sättet är att regga med en motor som har katalysator och lambdastyrd insprutning - då behövs nämligen inget avgascertifikat och det räcker med en vanlig registreringsbesiktning hos bilprovningen.

Precis, en ET motor går egentligen inte att få igenom.

Om du absolut vill ha det får du antingen överväga att pappra, eller sätta i en FT/FK och regga och sedan byta motor för att åtminstone få turbon godkänd

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Slowforty
12 juni 2011 · 75 Inlägg

Hm aa tack för svaren för de va de jag miss tänkte men får väl se om jag orkar då hela el systemet är ett orm bo nu hmm men ska prata med sbp å se vad dom tycker så får vi e hur jag gör roll

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang