Bilstereo Kenwood KDC-6047u, x-ite högtalarpaket med slutsteg. Någon som vet om dessa är bra?

TT-Avant
16 juni 2011 · 6 851 Inlägg

Finns ALLTID bättre prylar såklart, så dum och blind är jag inte. Men det är trevliga saker och spelar på bra, om man ser till vad det kostar!
Självklart spelar, som alltid, installationen en viktig roll i det hela. Men som sagt, jag är mer impad över hur Edition spelar en Dark Power. wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Nylund91
16 juni 2011 · 195 Inlägg

TT-Avant skrev:
Finns ALLTID bättre prylar såklart, så dum och blind är jag inte. Men det är trevliga saker och spelar på bra, om man ser till vad det kostar!
Självklart spelar, som alltid, installationen en viktig roll i det hela. Men som sagt, jag är mer impad över hur Edition spelar en Dark Power. wink

Ja de finns självklart alltid bättre saker, men de kostar ju mer också smile
Ska ha detta till en början iallafall, ska troligen köpa slutsteg och basar till veckan och behöver då något som duger till att börja med!

Hade tänkt köpa http://brc.se/baspaket/mds/mds-t5-mds-fr12w-baslada/ har hört mycket bra om dessa basar och steget faktiskt smile

TT-Avant
16 juni 2011 · 6 851 Inlägg

Är det till Volvon? Skulle inte tro att de går in i bagaget på din bil.
Lättast är att montera in en bubbeltio låda, bäst blir det om man bygger en egen måttanpassad, då man kan få plats med dubbla 12".
Lite dum höjd på de dära bilarna för 12" nämligen.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Nylund91
16 juni 2011 · 195 Inlägg

TT-Avant skrev:
Är det till Volvon? Skulle inte tro att de går in i bagaget på din bil.
Lättast är att montera in en bubbeltio låda, bäst blir det om man bygger en egen måttanpassad, då man kan få plats med dubbla 12".
Lite dum höjd på de dära bilarna för 12" nämligen.

Yes, de är till volvon. Hade tänkt köpa dedär paketet först till att börja med, och under tiden jag har de bygga en ny låda som är mer anpassad och med lutning så att basarna får plats att spela mot baksätet med en port mot skidluckan, och sedan täta runtom också.
Grejjen är den att jag har faktiskt ALDRIG hört några 10" basar spela, alla kompisar har bara 12", så jäkla svårt och veta om man gillar basljudet från 10" då :p

Nylund91
17 juni 2011 · 195 Inlägg

TT-Avant skrev:

Nylund91 skrev:

TT-Avant skrev:

Det kommer eller så kommer det imon när vi tar tag i allt igen. Vi har lixom stängt nu du vet och jag vet inte exakt hur han har det med det tekniska wink
Jag installera bara sakerna i bilar..hahaha

Okej då vet jag smile grejjerna ska ligga utanför dörre imorgon när jag vaknar vid runt 09:00 senast!
Nejdå wink haha, detta blir nog skitbra! tack så jätte mycket för hjälpen smile

Hahaha, det går att ordna så det ligger där vid 09:00, men frågan är då, är du villig att betala frakten för det? haha

Fick ett samtal idag ifrån något på jobbet ditt wink magnat edition va slut så jag skulle få dark power istället för samma pris.
Får ta och skaffa ett steg till de eftersom du sa att dom var högtalare som gjorde sig bättre med det ;P

TT-Avant
17 juni 2011 · 6 851 Inlägg

Ja där hade du tur wink. Men du måste inte köpa slutsteg till D.P koax. De spelar riktigt ok. ändå. Men vill man få ut det sista av dem så slutsteg ja. Men skaffa isf. ett 4 kanals steg så du kör alla på steg, inte bara dem i bak.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Nylund91
17 juni 2011 · 195 Inlägg

TT-Avant skrev:
Ja där hade du tur wink. Men du måste inte köpa slutsteg till D.P koax. De spelar riktigt ok. ändå. Men vill man få ut det sista av dem så slutsteg ja. Men skaffa isf. ett 4 kanals steg så du kör alla på steg, inte bara dem i bak.

Får bli ett fyrkanals steg av billigare sort efter jag fixat bas och steg till dom wink

Vita_Vargen
17 juni 2011 · 1 281 Inlägg

Nylund91 skrev:

TT-Avant skrev:
Finns ALLTID bättre prylar såklart, så dum och blind är jag inte. Men det är trevliga saker och spelar på bra, om man ser till vad det kostar!
Självklart spelar, som alltid, installationen en viktig roll i det hela. Men som sagt, jag är mer impad över hur Edition spelar en Dark Power. wink

Ja de finns självklart alltid bättre saker, men de kostar ju mer också smile
Ska ha detta till en början iallafall, ska troligen köpa slutsteg och basar till veckan och behöver då något som duger till att börja med!

Hade tänkt köpa http://brc.se/baspaket/mds/mds-t5-mds-fr12w-baslada/ har hört mycket bra om dessa basar och steget faktiskt smile

Tänkte först skaffa den lådan med dom basarna till min 940 men den går inte ens in där(iaf inte med hatthyllehögtalarna jag hade då). För mig den slog i bulten för mitten 3-punkts bältet med, fast det är ju inget problem på 740 roll

Nylund91
18 juni 2011 · 195 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

Nylund91 skrev:

TT-Avant skrev:
Finns ALLTID bättre prylar såklart, så dum och blind är jag inte. Men det är trevliga saker och spelar på bra, om man ser till vad det kostar!
Självklart spelar, som alltid, installationen en viktig roll i det hela. Men som sagt, jag är mer impad över hur Edition spelar en Dark Power. wink

Ja de finns självklart alltid bättre saker, men de kostar ju mer också smile
Ska ha detta till en början iallafall, ska troligen köpa slutsteg och basar till veckan och behöver då något som duger till att börja med!

Hade tänkt köpa http://brc.se/baspaket/mds/mds-t5-mds-fr12w-baslada/ har hört mycket bra om dessa basar och steget faktiskt smile

Tänkte först skaffa den lådan med dom basarna till min 940 men den går inte ens in där(iaf inte med hatthyllehögtalarna jag hade då). För mig den slog i bulten för mitten 3-punkts bältet med, fast det är ju inget problem på 740 roll

Lådan går inte in under hatthyllan på en 740 heller tyvärr hmm
Så de blir att bygga en anpassad låda med basport och basar mot skidluckan smile sen täta riktigt runtom.
Den lådan som är med får duga sålänge, sen kanske jag säljer den wink

Nylund91
20 juni 2011 · 195 Inlägg

Fick stereon och högtalarna idag, är riktigt nöjd faktiskt! smile
Har inte ställt in allt rätt än så låter lite illa på högre volym, får ta och fixa iordning på det imorgon! smile

TT-Avant
20 juni 2011 · 6 851 Inlägg

låter illa? upp till runda 30 ska inte vara några problem att höja. kan du inte det så har du fel på installationen eller pillat på för många x-tra justeringar av ljudet wink

Just ja, glöm inte ställa Hp filter på spelaren. runda Hp60hz/12/dB bruka funka bra..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Nylund91
20 juni 2011 · 195 Inlägg

TT-Avant skrev:
låter illa? upp till runda 30 ska inte vara några problem att höja. kan du inte det så har du fel på installationen eller pillat på för många x-tra justeringar av ljudet wink

Just ja, glöm inte ställa Hp filter på spelaren. runda Hp60hz/12/dB bruka funka bra..

Går dra på till 30-34 eller något sånt utan att de börjar låta lite dåligt, men ska kolla mer på de imorgon wink
Skitnöjd iaf! smile bara bas som saknas nu :p

TT-Avant
20 juni 2011 · 6 851 Inlägg

ja då så. det är inte helt vanligt att man kan höja till max (som på K är 35) utan att det låter dåligt. många andra märken (inga namn) så kommer du inte så nära max utan det låter illa när man är på kanske 30 av 50 eller liknande.
Men bra att du är nöjd, de kommer spela lite djupare om några veckor (eller timmar)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
21 juni 2011 · 8 744 Inlägg

Vita_Vargen: Vilken volym som står på huvudenheten säger inte så mycket om hur högt det verkligen spelar, om man har lättdrivna högtalare och driver med slutsteg så kan 25/35 vara betydligt högre än 34/35 med tungdrivna högtalare kopplade direkt på huvudenheten. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Vita_Vargen
21 juni 2011 · 1 281 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Vita_Vargen: Vilken volym som står på huvudenheten säger inte så mycket om hur högt det verkligen spelar, om man har lättdrivna högtalare och driver med slutsteg så kan 25/35 vara betydligt högre än 34/35 med tungdrivna högtalare kopplade direkt på huvudenheten. wink

Jo men jag har haft stereon i 3 olika bilar med olika högtalar-setups varje gång och varje gång har det varit nästan samma. 1-2 nivåer kanske det skiljt för samma volym.

TT-Avant
21 juni 2011 · 6 851 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

ChriZtoffer skrev:
Vita_Vargen: Vilken volym som står på huvudenheten säger inte så mycket om hur högt det verkligen spelar, om man har lättdrivna högtalare och driver med slutsteg så kan 25/35 vara betydligt högre än 34/35 med tungdrivna högtalare kopplade direkt på huvudenheten. wink

Jo men jag har haft stereon i 3 olika bilar med olika högtalar-setups varje gång och varje gång har det varit nästan samma. 1-2 nivåer kanske det skiljt för samma volym.

Man vad har du då haft för HU? har du en som max är vol.60 och en som har max 35, så är det ju en viss skillnad. Alltså volym 20 med den som har sitt max vid 35, är ju högre en den som har max vid 60. Så det går inte att jämföra så. driver du allt på slutsteg, eller på CD spelaren(arna)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Vita_Vargen
21 juni 2011 · 1 281 Inlägg

TT-Avant skrev:

Vita_Vargen skrev:

ChriZtoffer skrev:
Vita_Vargen: Vilken volym som står på huvudenheten säger inte så mycket om hur högt det verkligen spelar, om man har lättdrivna högtalare och driver med slutsteg så kan 25/35 vara betydligt högre än 34/35 med tungdrivna högtalare kopplade direkt på huvudenheten. wink

Jo men jag har haft stereon i 3 olika bilar med olika högtalar-setups varje gång och varje gång har det varit nästan samma. 1-2 nivåer kanske det skiljt för samma volym.

Man vad har du då haft för HU? har du en som max är vol.60 och en som har max 35, så är det ju en viss skillnad. Alltså volym 20 med den som har sitt max vid 35, är ju högre en den som har max vid 60. Så det går inte att jämföra så. driver du allt på slutsteg, eller på CD spelaren(arna)

Det är en huvud enhet vi snackar om. Kenwood 6047.
Alla gångerna har högtalarna gått direkt på stereon.

Nylund91
21 juni 2011 · 195 Inlägg

Fattade inte förns nyss att maxvolym va 35 wink Har ställt in allt nogrant och bra idag iaf, kan dra på till iallafall 30-32 och de låter högt men lika fint ljud ändå! smile
Domhär magnat högtalarna går inte jämföra med mina gammla gas alpha ^^ dessa är minst 10ggr bättre!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang