Komplett ljudpaket, 4000kr

saftarN
17 juni 2011 · 249 Inlägg

jag är helt lost på ljudsidan så jag undrar om man kan få lite hjälp på ett bra paket med bas, stereo, hatthylle(?)högtalare och vad man nu mer behöver:)
tack på förhand

keep calm and let it scrape
Lonefox Bad music kills good sound
17 juni 2011 · 7 241 Inlägg

För 4K kommer man inte långt.
Jag skulle säga minst 5K för att ens kunna börja om man vill ha NÅGON som helst antydan till kvalitét på grejerna....

Här har du ett rätt vettigt paket från Alpine, dock får man lägga till enhet.
http://www.ljudverkstan.nu/produkt/Alpi … eums-paket
Nu är det inte bara ljudverkstan som har det, men de var de enda jag fann online.
Dock skulle jag tro att de flesta Alpineåterförsäljare kan skaka fram paketet.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
saftarN
17 juni 2011 · 249 Inlägg

Ahaa, som sagt jag är helt lost så tackar!

Men vad är det jag ska köpa för komponenter?
kan tänka mig att betala 5k med smile

keep calm and let it scrape
big-jepp
17 juni 2011 · 3 187 Inlägg

saftarN skrev:
Ahaa, som sagt jag är helt lost så tackar!

Men vad är det jag ska köpa för komponenter?
kan tänka mig att betala 5k med smile

kabelpaket samt en stereo så kommer gå på lite mer än 5000.
men det paketet är helt klart värt pengarna enligt mig! smile

Honda civic "civicen" (1993)
svarden
19 juni 2011 · 140 Inlägg

jag betalade 5,5k tror jag för mitt ljud, jag har 2 gas 12" + alpha steg 1000w några diskanter och biltema huvudenhet, spelar faktiskt riktigt bra för dom pengarna smile räcker då för att skaka loss allt spackel på min duett smile

Alpinabiturbo Kulan
20 juni 2011 · 1 435 Inlägg

Köp alla eller endel av komponenterna begagnade så får du mer för cashen. Vad ska det sitta i för bil?

BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
TT-Avant
20 juni 2011 · 6 851 Inlägg

saftarN skrev:
jag är helt lost på ljudsidan så jag undrar om man kan få lite hjälp på ett bra paket med bas, stereo, hatthylle(?)högtalare och vad man nu mer behöver:)
tack på förhand

Börja med en bra CD spelare, sedan ett framsystem, finns pengar kvar så skaffa kanske några bakhögtalare.
Detta gör stor skillnad i en bil att börja med detta. Räcker inte det, då kan man spara pengar till en baslåda och ett steg samt kabelpaket..en bra grund att börja med iaf.

En sak till...vad är det till för bil?

Senast redigerat av TT-Avant (20 juni 2011)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
saftarN
20 juni 2011 · 249 Inlägg

det är en audi 100 avant -94 smile

tack för alla svar! får se om jag hittar några sjyssta beggade saker kanske smile

keep calm and let it scrape
TT-Avant
20 juni 2011 · 6 851 Inlägg

Som jag skrev, börja med en bra CD spelare, fram får du lätt in 5.25" kitt, midbasar på org. platsen och sedan diskanterna där de sitter orginal. i bakdörrarna kan man sätta 6½" med lite moddning.

Detta är en BRA början och efter det så kan du då montera in en baslåda samt steg.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
saftarN
20 juni 2011 · 249 Inlägg

okej, man tackar!

men är det inte lättare att stoppa in 6½" i hatthyllan istället för bakdörrarna?

keep calm and let it scrape
TT-Avant
20 juni 2011 · 6 851 Inlägg

Men du skriver att du har en avant, alltså kombi..då har du väl redan högtalare i bakdörrarna

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
saftarN
20 juni 2011 · 249 Inlägg

hahah, ops my bad... sedan menade jag..

keep calm and let it scrape
TT-Avant
20 juni 2011 · 6 851 Inlägg

Ja det är ju en liten smärre skillnad wink Men ja, 6½" går väl om det inte sitter org. bak få plats med.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Bmw_Bertil Ljud freak !
11 juli 2011 · 928 Inlägg

Under 10k får du inget om du frågar mig...INTE OM DU VILL HA KVALITTE !!!!!!!!!!! självklart kan du köpa massor med skit bokstavligt talat på typ netonnet men då får du precis det skit ! Spara ihop mer så du får ihop lite mer pengar !

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
No_Fitment I love 20Hz !
11 juli 2011 · 1 327 Inlägg

Bmw_Bertil skrev:
Under 10k får du inget om du frågar mig...INTE OM DU VILL HA KVALITTE !!!!!!!!!!! självklart kan du köpa massor med skit bokstavligt talat på typ netonnet men då får du precis det skit ! Spara ihop mer så du får ihop lite mer pengar !

om man nu inte har en buget på ca 20,000kr så kan man ju köpa grejer på tex blocket billigt tongue

Kolla in Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=212774/
#hemåsänk
Team VA!?
Skoda octavia SLX 1,8T "Baslådan" (1999)
Bmw_Bertil Ljud freak !
11 juli 2011 · 928 Inlägg

Men även om du köper begagnat så ska man alltid tänka på vad man köper ! Sen beror de på hur känslig man är ! Vill man bara ha skort å lite rassel så kan man ju köra med jula högtalare å spela på å ragga brudar på den loka fritidsgården ! Men ska man ha kvalite så ska man titta på riktigta prylar ! Enkelt faktum !

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
No_Fitment I love 20Hz !
11 juli 2011 · 1 327 Inlägg

Bmw_Bertil skrev:
Men även om du köper begagnat så ska man alltid tänka på vad man köper ! Sen beror de på hur känslig man är ! Vill man bara ha skort å lite rassel så kan man ju köra med jula högtalare å spela på å ragga brudar på den loka fritidsgården ! Men ska man ha kvalite så ska man titta på riktigta prylar ! Enkelt faktum !

jag gör RE Audio som jag köpte av min sponsor, men nu tänker ja mässt på hans budget! när man har en liten budget så måste man tänka på va man köper å vad de kostar,.

Kolla in Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=212774/
#hemåsänk
Team VA!?
Skoda octavia SLX 1,8T "Baslådan" (1999)
Bmw_Bertil Ljud freak !
11 juli 2011 · 928 Inlägg

bättre å köpa senare å spara till en större budget ! Har med köpt allt mitt av spoonsor men de kostar iallafall ! Men som jag säger man vill ha kvalitte så kostar de en hel del mer än 4000kr !

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 juli 2011 · 8 744 Inlägg

Man kan få ett rätt bra system för 4000kr om man letar begagnat och kan tänka sig några år gamla saker, så extrem har inte utvecklingen varit så att man måste ha det senaste. wink Ska man ha nytt däremot så räcker inte 4000kr långt, en HU och ett framsystem möjligtvis.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
evilaudio
11 juli 2011 · 16 195 Inlägg

Bmw_Bertil skrev:
bättre å köpa senare å spara till en större budget ! Har med köpt allt mitt av spoonsor men de kostar iallafall ! Men som jag säger man vill ha kvalitte så kostar de en hel del mer än 4000kr !

vet man va man ska leta efter på blocket så kan man få ihop ett hyffsat bra system för 4000.

ibland händer de ju att folk säljer saker galet billigt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang