Fortkörning 111h km/h på 50 väg

zovix Maskinbefäl
20 juni 2011 · 1 038 Inlägg

Vettemannen skrev:

zovix skrev:
Det beror jävligt mycket på vägen om det bör anses som en allvarlig eller vårdslös överträdelse anser jag. Det finns många exempel på ren idiotiskt satta hastighetsbegränsningar som gör att folk t.ex. Jag själv totalt tappar respekten för vad som står på skylten. Jag kan ta några bilder på några sådana "50" sträckor där jag med råge överskridit hastighetsgränsen, för att ni ska få se. Sedan finns det andra vägar där man måste vara rally proffs för att kunna hålla hastighetsgränsen.

Låt oss säga att T.S inident inträffade i ett indutiområde kl 3 på moronen på en bred dubbelfilig väg. Var det verkligen så allvarligt som vissa vill få det till då?

Självklart har han begått ett brott och förmodligen även varit jävligt medveten om det, specillt med tanke på hans yrke. Då är det lika självklart han blir orolig över påföljden. Det hade även jag blivit och jag kan gå till jobbet...

Mvh Magnus

Men tyvärr så är det den hastighet som står på skylten som gäller hur idiotiskt det än må vara. Sedan har inte TS sagt var fortkörningen hände, det kan ju vara på ett ställe där det betraktas som grov vårdslöshet och då kanske han ligger pyrt till.

/Benny

Självklart. Det som stör mig är att alla förutsätter att det är i ett villaområde eller liknande. Å är det lika självklart grov vårdslöshet och han förtjänar inget körkort. Så dt beror mer på vägen än hastighetsgränsen anser jag. Riskbedömning heter det tror jag...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
stoltosmart
20 juni 2011 · 884 Inlägg

Suttit o läst tråden nu men har inte sett nåt svar på denna fråga än?? Varför körde han 110 på en 50 väg måste ju funnits nån andledning för så dum e man bara inte, o inte speciellt om man e beronde av sitt körkort. men hoppas att allt löser sig för han de gör jag men som sagt antagligen blir ahn av med kort o tillstånd.

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2011 · 14 076 Inlägg

stoltosmart skrev:
Suttit o läst tråden nu men har inte sett nåt svar på denna fråga än?? Varför körde han 110 på en 50 väg måste ju funnits nån andledning för så dum e man bara inte, o inte speciellt om man e beronde av sitt körkort. men hoppas att allt löser sig för han de gör jag men som sagt antagligen blir ahn av med kort o tillstånd.

Ursäkta om jag hugger men tycker du att det finns nån anledning överhuvud taget att köra 110 på en 50-väg.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
stoltosmart
20 juni 2011 · 884 Inlägg

kan komma på flera en t.ex din fru eller sambo ligger i naksätet o föder för brinnade livet då jävlar blir det fart på det

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2011 · 14 076 Inlägg

stoltosmart skrev:
kan komma på flera en t.ex din fru eller sambo ligger i naksätet o föder för brinnade livet då jävlar blir det fart på det

Hade det funnits en bra anledning kanske TS skrivit detta. Jag tror bara han körde för fort helt enkelt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
tobbe456
20 juni 2011 · 335 Inlägg

Fråga transportstyrelsen.. Är nog det enklaste.
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Pub … itimation/
Längst bak i broschyren finns ett tel nr.

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
stoltosmart
20 juni 2011 · 884 Inlägg

Vettemannen skrev:

stoltosmart skrev:
kan komma på flera en t.ex din fru eller sambo ligger i naksätet o föder för brinnade livet då jävlar blir det fart på det

Hade det funnits en bra anledning kanske TS skrivit detta. Jag tror bara han körde för fort helt enkelt.

/Benny

Ja men då får man skylla sig själv, dock har jag svårt att tro det då han e beronde av körkortet då gör man det inte utan andlednng, men om nu har gjort det får han skylla sig själv

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
vento_93
20 juni 2011 · 27 Inlägg

PITSTOP skrev:

BMWgrabben skrev:

Geiros skrev:
bara en fråga.. man råkar väl inte ligga i 110km/h på 50 sträcka? Bör man ens ha körkort då?

Ser oxå på de som du gör smile

vart i tråden sern ni frågan om att TS vill veta vad ni tycker? (jag menar ni har ALDRIG kört för fort, ALDRIG gjort nåt olagligt eller olämpligt bakom ratten, och styla o trimma bilen vad är det? VA fan gör sånna som er på gorg igentligen? TS har gjort fel och han vet om det, han har inte förnekat det och som jag fattat det rätt tagit smällen som den är. Nu frågar han oss läsare på gorg om vad ev återtagande tiden blir osv. Har ni inget att tillföra tråden så låt bli !!!) Ärligt talat tycker jag att alla som skriver sånt ska rensas på gorg eller få varning på direkten!


on topic:
Det blir med största sanolikhet 3-6 månaders indraget och du får tillbax det sen.
Själv åkte jag 84km/h på 50km/h och då blev det 3månader samt fick göra om allt sad (prövotid)

så har du intyg osv så kanske de tar hänsyn och då landar du på 3månader. samt att du får ett brev från åklagaren och då erkänner du bara fortkörningen samt boten och njuter av sommaren med några kalla ÖL (nu när du inte kommer att köra :p) <- skojar lite bara, vet hur det kännas för två år sen satt jag i samma sits så jag vet exakt hur det känns!

tack..äntligen nån som förstår..alla kör för fort ibland och jag har erkänt det..
hur långt tid tar det innan man får brev hem från åklagaren ?

Toyota supra MKIV RZ TT "stock twins" (1993)
vento_93
20 juni 2011 · 27 Inlägg

Severin skrev:
Du lär bli av med det i nån månad men du kommer få tillbaka det ! oroa dig inte.. Sen vad som är värre i din situation är att du kanske blir av med jobbet, eller ja, jag vet inte.. Men hoppas det löser sig min vän !! smile

jag har tyvärr blivit av med jobbet men nytt jobb går att ordna som taxixhaffis smile

Toyota supra MKIV RZ TT "stock twins" (1993)
stoltosmart
20 juni 2011 · 884 Inlägg

vento_93 skrev:

PITSTOP skrev:

BMWgrabben skrev:

Ser oxå på de som du gör smile

vart i tråden sern ni frågan om att TS vill veta vad ni tycker? (jag menar ni har ALDRIG kört för fort, ALDRIG gjort nåt olagligt eller olämpligt bakom ratten, och styla o trimma bilen vad är det? VA fan gör sånna som er på gorg igentligen? TS har gjort fel och han vet om det, han har inte förnekat det och som jag fattat det rätt tagit smällen som den är. Nu frågar han oss läsare på gorg om vad ev återtagande tiden blir osv. Har ni inget att tillföra tråden så låt bli !!!) Ärligt talat tycker jag att alla som skriver sånt ska rensas på gorg eller få varning på direkten!


on topic:
Det blir med största sanolikhet 3-6 månaders indraget och du får tillbax det sen.
Själv åkte jag 84km/h på 50km/h och då blev det 3månader samt fick göra om allt sad (prövotid)

så har du intyg osv så kanske de tar hänsyn och då landar du på 3månader. samt att du får ett brev från åklagaren och då erkänner du bara fortkörningen samt boten och njuter av sommaren med några kalla ÖL (nu när du inte kommer att köra :p) <- skojar lite bara, vet hur det kännas för två år sen satt jag i samma sits så jag vet exakt hur det känns!

tack..äntligen nån som förstår..alla kör för fort ibland och jag har erkänt det..
hur långt tid tar det innan man får brev hem från åklagaren ?

Så du menar att det inte fanns nån andledning utan att du bara råkade görat?????????????

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
kolvas
20 juni 2011 · 4 001 Inlägg

Vettemannen skrev:

stoltosmart skrev:
Suttit o läst tråden nu men har inte sett nåt svar på denna fråga än?? Varför körde han 110 på en 50 väg måste ju funnits nån andledning för så dum e man bara inte, o inte speciellt om man e beronde av sitt körkort. men hoppas att allt löser sig för han de gör jag men som sagt antagligen blir ahn av med kort o tillstånd.

Ursäkta om jag hugger men tycker du att det finns nån anledning överhuvud taget att köra 110 på en 50-väg.

/Benny

kan det finnas, vi har ett ställe i närheten där det är bred & fin 90-väg, sedan kommer en korsning, där är det 50km/h i ca 75-100 m och sedan 90km/h igen, där har man kört 90 + moms igenom ett antal gånger på natten när man ser att det är fritt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
vento_93
20 juni 2011 · 27 Inlägg

tkd_rille skrev:
Nu får ni nog tänka till lite. Körkortet kommer du nog få tillbaka innan du får tillbaka ditt taxileg. Nu är jag ju inte 100% säker och har inte heller boken här.
Men om de blir vårdslöshet så kan du få indraget taxileg i 2 år om inte mer.
Jag försökte leta på nätet men de kommer mest upp massa annat skit där men ha de i åtanke.

Och hoppas inte du körde för fort när du var i tjänst.

ok..hörde från en kollega att dom inte har nått med taxi kortet o göra..att man får tillbaka allt på en o samma gång..

Toyota supra MKIV RZ TT "stock twins" (1993)
vento_93
20 juni 2011 · 27 Inlägg

DaAddez skrev:
Vilket jävla gnäll!

Har ni aldrig kört för fort elller? Klart att alla har det, TS bad inte er om vad ni tyckte om hans fortkörning,
utan om hur länge han skulle fåm vänta!!!

Tack !

Toyota supra MKIV RZ TT "stock twins" (1993)
vento_93
20 juni 2011 · 27 Inlägg

Vettemannen skrev:

vento_93 skrev:
hej..jag råkade ligga i 110 på 50 väg för en månad sedan och blev stoppad i en hastighetskontroll.
jag jobbar som taxichaufför och behöver körkortet på jobbet.
har lämnat in intyg från jobbet o yttrat mig osv.
hur länge tror ni jag blir av med kortet  är frågan ?

Om du behöver kortet på jobbet ska du nog tänka dig för innan du ligger 110 på en 50-väg!!!! Oansvarigt är det!!!!! Du får skylla dig själv tycker jag.

/Benny

läs frågan innan du svara på nått !!

Toyota supra MKIV RZ TT "stock twins" (1993)
vento_93
20 juni 2011 · 27 Inlägg

Vettemannen skrev:

NiKeMaN skrev:

Vettemannen skrev:

Om du behöver kortet på jobbet ska du nog tänka dig för innan du ligger 110 på en 50-väg!!!! Oansvarigt är det!!!!! Du får skylla dig själv tycker jag.

/Benny

Så du har aldrig kört 60 km/h för fort någonsin i hela ditt liv? Tvekar på detta....

Visst är det oansvarigt, dumt, klantigt, idiotiskt.... Men - det som har hänt har ju redan hänt. Så hjälp grabben istället för att leka viktig-pettrar.

Jag har verkligen inte kört 60 km/h för fort på en 50-strecka...näe!

/Benny

Ddå ska du kanske skaffa en toyota corolla istället för en corvette

Toyota supra MKIV RZ TT "stock twins" (1993)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2011 · 14 076 Inlägg

vento_93 skrev:

Vettemannen skrev:

vento_93 skrev:
hej..jag råkade ligga i 110 på 50 väg för en månad sedan och blev stoppad i en hastighetskontroll.
jag jobbar som taxichaufför och behöver körkortet på jobbet.
har lämnat in intyg från jobbet o yttrat mig osv.
hur länge tror ni jag blir av med kortet  är frågan ?

Om du behöver kortet på jobbet ska du nog tänka dig för innan du ligger 110 på en 50-väg!!!! Oansvarigt är det!!!!! Du får skylla dig själv tycker jag.

/Benny

läs frågan innan du svara på nått !!

Jag tycker bara att det är så jäkla dumt att göra som du gjorde när du är yrkeschaufför. Körkortet är värt så jäkla mycket.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2011 · 14 076 Inlägg

vento_93 skrev:

Vettemannen skrev:

NiKeMaN skrev:

Så du har aldrig kört 60 km/h för fort någonsin i hela ditt liv? Tvekar på detta....

Visst är det oansvarigt, dumt, klantigt, idiotiskt.... Men - det som har hänt har ju redan hänt. Så hjälp grabben istället för att leka viktig-pettrar.

Jag har verkligen inte kört 60 km/h för fort på en 50-strecka...näe!

/Benny

Ddå ska du kanske skaffa en toyota corolla istället för en corvette

Det kan tyckas så men man får välja vägar där man drar på lite.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2011 · 14 076 Inlägg

Du får väl se hur lång tid du blir av med lappen och hur mycket böter det blir.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
vento_93
20 juni 2011 · 27 Inlägg

Vettemannen skrev:

vento_93 skrev:

Vettemannen skrev:

Jag har verkligen inte kört 60 km/h för fort på en 50-strecka...näe!

/Benny

Ddå ska du kanske skaffa en toyota corolla istället för en corvette

Det kan tyckas så men man får välja vägar där man drar på lite.

/Benny

jag har inte sagt att jag inte ångrar det..min fråga var hur länge jag kommer bli av med det och inte vad ni tycker om min körning

Toyota supra MKIV RZ TT "stock twins" (1993)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2011 · 14 076 Inlägg

vento_93 skrev:

Vettemannen skrev:

vento_93 skrev:

Ddå ska du kanske skaffa en toyota corolla istället för en corvette

Det kan tyckas så men man får välja vägar där man drar på lite.

/Benny

jag har inte sagt att jag inte ångrar det..min fråga var hur länge jag kommer bli av med det och inte vad ni tycker om min körning

Det visar sig hur det blir. Jag tror att du blir utan körkort mellan ett halvår och ett år med dryga böter.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang