Styla eller förstöra?

Founder
7 maj 2005 · 1 414 Inlägg

Hur mycket kan man styla innan man förstört bilen? vart går gränsen mellan wow eller ush...? smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
mrcelica
7 maj 2005 · 1 639 Inlägg

Beror väll på... En 93 tex. behöver inte så mycket styling för att bli snygg..

Senast redigerat av mrcelica (7 maj 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Martin83 Kadett Freak
7 maj 2005 · 129 Inlägg

Founder skrev:
Hur mycket kan man styla innan man förstört bilen? vart går gränsen mellan wow eller ush...? smile

Beror alldeles på vad det är för bil och vad man gör på den enligt mej

Kadett GSi 16v
Goffen Administratör
7 maj 2005 · 2 975 Inlägg

Jag tycker att så länge bilen kan återställas i 100% original skick är det ok. Dock kan det va trevligt att se breddade monster, även om det inte är min kopp te när det gäller min bil.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Germax
7 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Man kan väl inte förstöra en bil genom att styla den, vad mig förstår så innebär "styla" att göra bilen snygg, så den kan väl aldrig bli ful. Därimot kan man sätta på en massa skit som gör bilen ful, men då är den inte stylad utan modifierad (til ldte sämre av någon anledning) Sen är ju smaken som baken, vissa saker är ju helt extrema, kan va snyggt på sitt sätt!

Germax
7 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Daniel T skrev:
Jag tycker att så länge bilen kan återställas i 100% original skick är det ok. Dock kan det va trevligt att se breddade monster, även om det inte är min kopp te när det gäller min bil.

Helt fel tycker jag, man kan återställa till 100% så har man bara satt på lite "add-on" och köpesaker, en riktigt stylad bil med känsla byggs inte med köpesaker utan med just känsla.

dmR ----->
7 maj 2005 · 22 Inlägg

smaken e som baken, men kryddar man mycke så smakar de inte gott wink

dmR - ford puma -
Switch
7 maj 2005 · 95 Inlägg

Många har haft "åsikter" om min front på SAABen...Ungefär hälften gillar den medans andra hälften inte gör det.

Nu är det som så att jag gillar hur fronten ser ut och den kommer att sitta där till jag ledsnar eller till snön kommer smile

Det är nästan lite tabu att styla en SAAB har jag märkt men det skiter jag i wink

Snabbare
7 maj 2005 · 153 Inlägg

Idag finns det ju ungefär lika många som förstör som förbättrar. Styling för mig innebär att göra en bil snyggare. Inte att lägga ut så mycket pengar som möjligt eller göra så extrema grejer som möjligt.

Switch: Jag tillhör dom som inte gillar din front. Hade ju sett mer proportionerligt (?) ut om den suttit på en Evo 6.

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
jgus86 Så eller så eller tvärtom.
8 maj 2005 · 86 Inlägg

säger såhär... men kan montera allt möjligt "köpesaker" på bilen... kan bli riktigt snyggt det me... och återställas till original... men det e ändå roligast att se när personer gör saker själv... komma på egna lösningar o få det att se snyggt ut! det gillas:P

/Joel
"Det ordnar sig alltid."
Founder
8 maj 2005 · 1 414 Inlägg

JAg håller med jgus86, när man bygger saker själv till sin bil som gör den verkligen unik, det är styling... Vem som helst kan gå till micro eller någon annan biltillbehörsfirma och skruva fast massa plast... personligen tycker jag att det förstör mer än det förbättrar...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
carnageman Rallyförare
8 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Den va ju snygg men du skulle ha en intercooler i stora luckan framifrån...
Och kanske nått nät som täcker dom stora lufthålen på sidorna

Switch skrev:
Många har haft "åsikter" om min front på SAABen...Ungefär hälften gillar den medans andra hälften inte gör det.

Nu är det som så att jag gillar hur fronten ser ut och den kommer att sitta där till jag ledsnar eller till snön kommer smile

Det är nästan lite tabu att styla en SAAB har jag märkt men det skiter jag i wink

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Goffen Administratör
8 maj 2005 · 2 975 Inlägg

Vi kanske skulle börja med o definiera ordet styling först då. Vi har "original" o sen allt som ändras på bilen som skilljer ifrån original kallar jag för styling, har jag fel? fkoff skriver att styla en bil är att göra den snygg men enligt vem? Bilens ägare givetvis, det är ju viktigast att han/hon tycker att bilen är snygg. MEN frågan är pratar vi generellt sätt så borde en snyggt stylad bil uppskattas av en hel del andra. För en bil som är snyggt stylad men det är bara ägaren som tycker att det är snyggt o ingen annan då ÄR den inte snyggt stylad.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Snabbare
8 maj 2005 · 153 Inlägg

Daniel T. Du menar väl inte att om man byter backspeglar så har man stylat bilen?
Jag tycker iallafall att det krävs lite mer än så...

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Goffen Administratör
8 maj 2005 · 2 975 Inlägg

Njae det är ju det jag vill ha klarlagt. Vad kallar du det? Har du satt på ex M3speglar på din bil kallar du den fortfarande original då?

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
FilipD
8 maj 2005 · 97 Inlägg

ett sätt att förstöra tycker jag är att fläska på den största jävla alu-vingen som finns.. iaf om det sitter på MB, BMW eller Audi.. det kanske passar på japanare..
Och när endel säger att folk sägger "alltid Stör det någon" så låter det som en dålig bortförklaring, att man inte vågar stå för att man själv gillar det.
Men alla har ju rätt till egen smak.. "min tid, mina pengar, mitt intresse"

vissa är nöjda med lite effekt!
Vissa är inte nöjda med mycket effekt!
Snabbare
8 maj 2005 · 153 Inlägg

Hehe jag vet inte vad man ska kalla det. Detaljförändring? tongue
Vad gäller Alu. vingar tycker jag att ALLA är asfula. En vinge ska va i samma färg som övriga bilen.

Senast redigerat av Snabbare (8 maj 2005)

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Founder
8 maj 2005 · 1 414 Inlägg

jag håller fullständigt med dig "snabbare" om aluvingarna, rent patetiskt när dom sitter på nån bil som verkligen inte har nån nytta av dom heller...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
ludde__mannen draminbil.nu
8 maj 2005 · 1 382 Inlägg

Founder skrev:
jag håller fullständigt med dig "snabbare" om aluvingarna, rent patetiskt när dom sitter på nån bil som verkligen inte har nån nytta av dom heller...

rätt patetiskt egentligen med en stor plast front med mycket hål också när den troligtvis inte förbättrar dynamik eller luftmotstånd! Men det är ändå snyggt!
Alu vinge kan vara snyggt på rätt typ av bil med rätt färg med rätt vinge! tycker jag..

Founder
8 maj 2005 · 1 414 Inlägg

ludde__mannen skrev:

Founder skrev:
jag håller fullständigt med dig "snabbare" om aluvingarna, rent patetiskt när dom sitter på nån bil som verkligen inte har nån nytta av dom heller...

rätt patetiskt egentligen med en stor plast front med mycket hål också när den troligtvis inte förbättrar dynamik eller luftmotstånd! Men det är ändå snyggt!
Alu vinge kan vara snyggt på rätt typ av bil med rätt färg med rätt vinge! tycker jag..

Om man ska snacka aerodynamik så spelar det ingen större roll vilken front man än sätter på, helhetsmotståndet är ändå istort sett det samma... Men som du sa, det är snyggt smile sen vad gäller hål för intercoolers m.m. gör det ju enromt mycket om hålet är tillräckligt stort så att hela kylaren får täckning av luftflödet... medans vi nu snackar vingar och aerodynamik så är formmotståndet så enormt i en sådan vinge så den gör snarare negativ inverkan på prestandan...

En fråga samtidigt om det är någon som vet, är dom lagliga överhuvudtaget? Jag har sett på grundbesiktningar att det inte får finnas några kanter på en bil som är vassare än med en radie på 4 mm i rundningen, det kravet kan väl knappast dom vingarna klara?

Senast redigerat av Founder (8 maj 2005)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang