Strul vid motorbyte (b230fk)

waakz stukförebruk
29 juni 2011 · 153 Inlägg

Hellu

Ska försöka skriva så enkelt som möjligt.

Rasade motorn på min Volvo 945 -97 med b230fk (manuell m90)
Köpte en Volvo 945 -95 med b230fk (automat) som skulle få donera motorn tänkte jag.

har bytt motorn och allt nu men bilen vill inte gå som den ska. Går bara på 2 cylindrar och alla lampor i instrumentpanelen lyser när motorn står o hostar den lilla stund den orkar vara igång.

Så snälla om någon varit med om liknande hjälp mig då jag är sjukt åksugen !

Pavva
29 juni 2011 · 1 215 Inlägg

har du kopplat alla kablar, kontakter och slangar rätt?

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 juni 2011 · 13 767 Inlägg

första tanken är svänghjulet..satte du det rätt? det är en massa hål på kanten till svänghjulet på ett ställe är det ett uppehåll där 2hål hade fått plats avsaknaden av hålen ska sitta vid startmotorhålet när motorn är nollad

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
waakz stukförebruk
29 juni 2011 · 153 Inlägg

Growe skrev:
första tanken är svänghjulet..satte du det rätt? det är en massa hål på kanten till svänghjulet på ett ställe är det ett uppehåll där 2hål hade fått plats avsaknaden av hålen ska sitta vid startmotorhålet när motorn är nollad

Jag fråga runt lite men alla sa bara häng bara dit det så jag gjorde det.. kollade inga markeringar eller så.
så jag får alltså riva ner lådan och allt igen och nolla motorn samt sätta svänghjulet rätt?
första gången jag gjort ett motorbyte och gjort allt själv så hoppas ni har lite överseende smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 juni 2011 · 13 767 Inlägg

lätt att göra misstaget du är varken den första eller sista men kolla att den verkligen sitter fel innan du river lådan

bara ta bort startmotorn nolla motorn och kolla om du ser uppehållet vid hålet
kan jhu alltid vara något annat fel

men det är det vanligaste felet när det gäller motorbyten på 940 när dom inte startar eller misständer och går illa efter motorbytet

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
waakz stukförebruk
30 juni 2011 · 153 Inlägg

Growe skrev:
lätt att göra misstaget du är varken den första eller sista men kolla att den verkligen sitter fel innan du river lådan

bara ta bort startmotorn nolla motorn och kolla om du ser uppehållet vid hålet
kan jhu alltid vara något annat fel

men det är det vanligaste felet när det gäller motorbyten på 940 när dom inte startar eller misständer och går illa efter motorbytet

Tack för tipset, hade faktiskt tänkt att ta ner lådan imorgon, tur du sa det.
smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang