Supra_robins Toyota Supra MKIV -96 singelkonvertering : v-stads problem
mitt projekt på supran

Andreas-K skrev:
Det finns förvaringsfack att köpa och montera ovanpå stereon så slipper du ha täcklocket.
Om jag minns rätt så finns det inte övre handskfack till vänsterstyrda supror och handskfack från en högerstyrd passar inte.
Däremot så finns det org täcklock om du ska ta bort airbagen, men då får du en lysande airbag lampa.
OT.
Är den här bilen konverterad från RHD till LHD, anledningen till att jag frågar är att dina bromsrör och kabelhärvan längs torpeden inte ser orginal ut.
jah takcar då vet jag ska kolla om jag kan få tag i rätta handsfack. ärligt så vet jag inte om den var RHD från början. ![]()
var iväg till toyota idag för att fixa färgen till lackningen av bodykitet men när personalen slog på bilens reg.nr så fick de fram att de var en supra att det är en importbil. och att den var Mgrå stog det i datorn. sedan fick jag reda på att att de hade data haveri. kul att de har data haveri och ändo fick fram allt förutom färgkoden.
tog sedan reda på att jag har färgkod 6NO (Grayish Green Mica Metallic)

du kan inte se vart den är importerad ifrån ? eller om de kanske kan fixa infon till dig

CHEEVA skrev:
du kan inte se vart den är importerad ifrån ? eller om de kanske kan fixa infon till dig
tänkte inte på det. var där för färgens skull

ja var för bi toyota idag med och fick denna nyhet. Färgen till din bil finns inte längre... och har letat runt efter denna färg utan att lyckas så de lutar mot att lacka om bilen i en annan färg i vinter...
komm med förslag. !!!
Fasen vad skumt, antar att du har färgkoden? ![]()

Jlmmy skrev:
Fasen vad skumt, antar att du har färgkoden?
japp 6N0

Läcker.. Soft med vänsterstyrd också! ![]()
Orginal lack? ![]()
http://www.toyotareference.com/supra
Hitta ju den, lite lik Quicksilver FX (1B9)

Jlmmy skrev:
Orginal lack?
http://www.toyotareference.com/supra
Hitta ju den, lite lik Quicksilver FX (1B9)
nja grejen med min jävla färg är att den har en grön nyans i sig

åk till en lackerare? dom kan garanterat fixa fram rätt färg till dig.

Säger samma sak som Slave_joe, åker du till en duktig lackerare så ska det inte vara något fel att blanda till rätt färg
Helt onödigt att lackera om hela bilen om det inte är något fel på lacken känns det som ![]()

En lackerare som vet vad han gör kan blanda till exakt rätt färg till dig. Färgkoden avslöjar för honnom hur han ska blanda den lacken.
om du åker till ett företag som är inriktade på att sälja billsck då hsr dom en färgpistol som dom scanrar lacken med och får framm exakt din kulör, ruggigt bra resultat blir det

då får jag ta o kontakta en lackerare för att se om de kan få fram färgen

den går bra ![]()

jonnielahti skrev:
den går bra
klart ![]()

Saab_Robin skrev:
jonnielahti skrev:
den går bra
klart
hehe god ketchup ![]()

Ser fint ut detta! Du är duktig på detaljer!

första helgen man e helt ledig från jobb på ett bra tag så man har passat på och mecka lite 

har under dagen passat in bakstyckena för att borra upp skruv hålen samt slipat igen diverse ojämnheter
imorn blir det kjolarnas tur

grymt!
0.009015