R33 Gtr underligt ljud vid start

Onlyrobin
9 juli 2011 · 434 Inlägg

Har du äntligen löst det här med missljudet under huven, nån tomte hade satt brickan till sträckaren/glidrullen fel så den låg och tog i därav ett illalåtande, skumt dock att ljudet inte existerade då jag köpte bilen?

MEN nu till fråga nr 2 då jag vrider på starten så låter det som att den kompar ut någonstans? bilen går som en klocka helt perfekt då den går igång och då man kör, inge konstigt allt.
men då man startar och den börjar gå runt så låter den bra i ett varv sen kommer det ett underligt avvikande ljud?

har märkt att jag har ett läkage i avgassystemet framtill. är lite fundersam ifall att packningen mellan en av rören från downpipen läker? sitter en hks dp på en och det är ju 2 rör från varsin turbo, undra om detta ljud vid start kan uppkomma ifall att man har ett avgasläkage från en av dessa flänsar?

var nån som sa du kanske har en lyftare som ligger på? men jag vet inte riktigt om jag vill tro det?

detta ljud har uppkommit efter att bilen stått i 4 dagar, då jag servat bytt olja, bytt tändstift, samt bytt ett klammer till en drivknutsdamask.

nån ide?smile

Revotech Pedal To The Metal
9 juli 2011 · 750 Inlägg

Hur låter det? Metalliskt skrammlande eller vin eller väs?

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Saab 9000 "Street Ethanol Edition" (1993)
Saab 9-5 Vector "ChriMa Dragbil" (2003)
Onlyrobin
9 juli 2011 · 434 Inlägg

värken eller! det är som ett avbrott i cykeln på nått vis?smile om jag kan förklara det så,

inget direkt PYS eller SKRAMMEL

utan mer som om du tänker dig att du drar runt en 6 cylindrig motor med ena stiften dåligt åtdraget? som att den kompar ut,

men då bilen startar och går så gör den det perfekt, ingen kraft borta eller nå.

Revotech Pedal To The Metal
10 juli 2011 · 750 Inlägg

Onlyrobin skrev:
värken eller! det är som ett avbrott i cykeln på nått vis?smile om jag kan förklara det så,

inget direkt PYS eller SKRAMMEL

utan mer som om du tänker dig att du drar runt en 6 cylindrig motor med ena stiften dåligt åtdraget? som att den kompar ut,

men då bilen startar och går så gör den det perfekt, ingen kraft borta eller nå.

Jahadu.. Det låter lite skumt!

hmmm.. Tåls att fundera på

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Saab 9-5 Vector "ChriMa Dragbil" (2003)
Saab 9-3 Viggen "Saftey car" (2002)
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang