Bränsleproblem? 850 T5R

Dream_on
13 augusti 2006 · 214 Inlägg

Bilen beter sej skumt! Den kan döda sej själv nångång då å då. Och det händer inte bara när ja kör på laddtryck. utan även när man glider.. Den är inte chippad. Och den går klockrent när den väl går! Detta händer inte ofta alls. Precis som de inte kommer fram bensin, motorn går men svarar inte på gasen. Och detta har alltid hänt när jag har halv tank eller mindre. aldrig me full tank! Kondens? Kan man tömma tanken på nått smidigt sätt? Ingen me liknande problem? PS: soppa filter och liknande är bytt! Och inga felkoder.. Ds:

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
villon
13 augusti 2006 · 684 Inlägg

kan va soppa pumpen eller vad heter det en typ av avlastningsventil som skjuter tillbaka bensin med som inte funkar är den svårstartad??

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Dream_on
13 augusti 2006 · 214 Inlägg

Startar klockrent! förutom när den har "dött" då.. då får man vänta nåra min sen går den klockrent igen

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
villon
13 augusti 2006 · 684 Inlägg

hmm bara spawnar lite nu turbon kansek håller på o lägga av har du mycket mörk rök efterbilen?? eller så kan det vara något med insprutningen,, mitt råd är o lämna in den.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Dream_on
13 augusti 2006 · 214 Inlägg

Nej inte mycke mörk rök. den kan ryka till när man startar men då är den ju kall och avgassystemet är sotigt å gammalt. Turbo? Turbon e ny, och den laddar som den ska m.m. bör ej kunna vara den? insprutningen? jo.. men då bör ja få felkoder? lämnar ja in den kollar dom bara felkoder å påstår att den går bra.. ovärt me tanke på pengarna de kostar

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Dream_on
14 augusti 2006 · 214 Inlägg

Ingen som har nån annan gissning på detta felet?

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
speed t5
15 augusti 2006 · 3 Inlägg

Bara en tanke...på min gamla 740 så var det bränslerelät när den betedde sig likadant som du beskriver...
Testa att byta det.

Its not speed who kills, its the sudden stops
Renault Espace "GRODAN" (2005)
Volvo V70N (2001)
Dream_on
15 augusti 2006 · 214 Inlägg

De sa en kompis också att de kunde vara. Ska byta de! men tycker ändå de e konstigt. för när de väl är i lätt läge ska de ju inte slå ifrån? uatn att tändningen vrids av mena ja.. glapp kanske.. skit samma bytas ska de iaf big_smile

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
mikro
16 augusti 2006 · 37 Inlägg

Kolla tankluftningsventilen, hade likadana problem vid ½ tank eller mindre.

Dream_on
17 augusti 2006 · 214 Inlägg

Vart sitter den ventilen nånstan? Inte så haj på dessa bilar ännu. sad

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
dj_padde
17 augusti 2006 · 1 813 Inlägg

sänk laddtrycket tongue
säkert för högt tryck på din turbo tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
2jzinside Fartygsingenjör
18 augusti 2006 · 550 Inlägg

jo alltså laddtryck har du ju mer eller mindre hela tiden oavsett varv tal men jag skulle ta och kolla så den inte tar tjuvluft eller att något ic rör läcker. Kan ju också vara wastegaten som strular.

Senast redigerat av wrapman (18 augusti 2006)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Dream_on
27 augusti 2006 · 214 Inlägg

upp

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Dream_on
27 augusti 2006 · 214 Inlägg

Problemt löst! Inget turbo fel som ja misstänkte! var så enkelt så.. bytte bränslerelä å nu dör den inget mer.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang