C70 t5 original eller sportsystem?

jaghardittnamn
15 juli 2011 · 40 Inlägg

har en c70 t5 -98, har gått i tankarna att byta avgassystem för ett roligare ljud. de "blubbar" rätt gott som de är men väldigt tyst, vill få lite högre men inte överdrivet. så tänkt att antingen byta till ett halvsats sportsystem, eller dumpa sista burken för jag har en stor under baksätet sen en liten precis innan utblåset och köra ett rakt istället som jag kan ta av min bror som bytte sitt system till sport på sin s70 2.4t då han bara hade en stor dämpare så jag kan ta sista biten innan utblåset på hans gamla system eller få till en diskret japs som inte ska skylta att de är japs monterat. då jag kollade närmre under bilen så upptäcker jag att det är helsvetsat... min fråga då, är de helsvetsat original från fabrik?? eller är de redan utbytt till nått sportsystem? med tanke på utformningen på burkarna känns de inte som sportsystem...

tack på förhand smile

Senast redigerat av jaghardittnamn (15 juli 2011)

johan-s70-t5
15 juli 2011 · 299 Inlägg

det är helsvetsat är bara skarvat vid katten så hela avgassystemet är bara 2 delar orginal

jaghardittnamn
15 juli 2011 · 40 Inlägg

åhå där ser man, då får man ta sig en funderare på vad nästa steg i projektet blir, tack för snabbt svar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang