Volvo 945 ltt uppgradering

Diss Adrenaline Junkie
19 juli 2011 · 264 Inlägg

Tja, de närmar sig höst/vinter och motorn ska ur min bil smile
Det är alltså en 945 med b230fk och m90 låda

Tänkte skriva lite om va ja har tänkt å gjort så äre kanske nån som har bättre förslag och idéer? smile

Saker som ska göra de hela lite roligare:

Portad 530 med A-kam
TD-58
Extraktor
Spridare
Tryckplatta
Lameller
osv.

Toppen är klar, det är alltså en 530 som är ganska masserad, det är orginal ventiler som är ny inslipade i mira frästa säten, även back cut vinkel på ventilerna smile flödar 172Cfm

Har extraktor som jag har tänkt att köra ihop med Td58an, det är intern wg på den men vet inte än om jag ska byta ut den till extern eller inte?

Spridare har ja tänkt att köra på 968 eller några siemens 500-600cc

Tryckplattan blir en 712 med antagligen diesel lameller från nån 940 diesel med m90 eller ny organisk orginal, sinter??

Tryckrören vet ja inte vad ja ska hitta på med än, men blir väl antagligen nya eftersom turbon blir toppmonterad, 2,5 - 3tum?

Funderar även lite på en Nuke fuel rail eller om ja ska ha orginal?

Själva blocket blir faktiskt relativt orginal, vet inte om ja ska byta till h-profil eller inte men annars så blir den helt nyrenoverad, vet inte riktigt hur de blir med överdimension än eftersom den har gått 46 000 mil innan..

Sen det jag funderar mest över är om ja ska köra med original styrsystem med 3" lmm eller om jag ska köra på MS direkt? om det blir nått så får de bli ms isf för att det är relativt billigt.

tacksam för all hjälp jag kan få smile

Mvh

Senast redigerat av Diss (19 juli 2011)

Volvo 945 LTT "DRFT Spec" (1996)
skogen_racing
20 juli 2011 · 15 Inlägg

Äre en raggarbil? Mvh

allt som kan gå fel, kommer att gå fel
Volvo 745 (1990)
volvojohan
20 juli 2011 · 172 Inlägg

Renovera motorn kör h-profil å lite toppbultar så du kan ladda på lite. dumt å kladda dit massa lullul men inte kunna använda det. sen bättre å använda organisk koppling sliter så jävligt på bilen med sinter.. lycka till. glöm inte å fixa bromsar å upphängning, kul å kunna styra å bromsa när d går lite fortare smile

Diss Adrenaline Junkie
20 juli 2011 · 264 Inlägg

volvojohan skrev:
Renovera motorn kör h-profil å lite toppbultar så du kan ladda på lite. dumt å kladda dit massa lullul men inte kunna använda det. sen bättre å använda organisk koppling sliter så jävligt på bilen med sinter.. lycka till. glöm inte å fixa bromsar å upphängning, kul å kunna styra å bromsa när d går lite fortare smile

nej då bromsar samt fjädring har jag redan tänkt ut smile behöver mest hjälp med de andra och se ifall folk tror att de kommer lira bra smile

Volvo 945 LTT "DRFT Spec" (1996)
Diss Adrenaline Junkie
21 juli 2011 · 264 Inlägg

Nån måste väll kunna lite om detta ämnet?

Volvo 945 LTT "DRFT Spec" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang