Proffstonat, inte så proffsigt..

S-Larsson
18 augusti 2006 · 514 Inlägg

dj_padde skrev:
man skär ut toningen efter värmeslingan i bakrutan så delar man upp toningen i 3 lager...

kanske det dom missa och gjorde bakrutan e ett )=

Proffs ska inte behöva dela på filmen för att lägga den, allra helst med filmen de ska använda. Den går att värma med varmluftspistol så man kan få den att krympa och därmed anpassa sig bättre till rutan..

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
18 augusti 2006 · 1 852 Inlägg

Sharky skrev:
Dom skall återställa utan kostnad och ge dig pengarna tillbaka. Kolla så att dom inte knäcker bakrutevärmen för då får dom byta ruta åt dig.
Ring gärna din lokaltidning och prata med en journalist så att du har det i bakfickan om dom vill jäklas.

Vilka plantor.....

/Göran

håller med, men en kompensation för de 16 milen borde väl vara på sin plats? man har rätt med en fraktfri reklamation, d.v.s. dom skall betala för frakten vilket i detta fallet är din bilfärd (om dom nu inte vill skicka bilen på posten wink)

man lever bara en gång så lev väl!
NiKeMaN Entreprenör
18 augusti 2006 · 1 286 Inlägg

Bullo skrev:
man har rätt med en fraktfri reklamation, d.v.s. dom skall betala för frakten vilket i detta fallet är din bilfärd (om dom nu inte vill skicka bilen på posten wink)

Källa??

// Niklas Johansson
D2-Jonsson
18 augusti 2006 · 93 Inlägg

jubelåsnor!! ser ut som om de e min farmor som gjort jobbet o hon e reumatiker!

Nej som dom säger; "-betala inte!"

TURBO -forever!
Kirre
18 augusti 2006 · 2 122 Inlägg

haha va fan dom e ju sämre än mej på att tona rutor och dom ska kallas proffs

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Dreamcatcher
18 augusti 2006 · 260 Inlägg

fan va billiga allas toningar varit. en kompis fick sin v70 tonad, det gick på nästan 3000. fast med perfekt resultat

styling har egentligen bara med pengar att göra.
hjd Skrotdosan.se
18 augusti 2006 · 198 Inlägg

Detta var vad jag skrev till dom, har ännu inte fått svar med vi får se vad dom säger.

hjd skrev:
Hej.
Härmed bestrider jag Faktura.nr 645 med stöd av konsumenttjänstlagen (1985:716) av följande anledning:

Jag var på måndagen den 14 augusti 2006 hos Er för att tona en bakruta på en Ford Mondeo med reg.nr XXX000
Efter en del problem vid monteringen av solfilmen fick jag rådet av er att vänta till följande dag för att ”trycka ut” bubblor och liknande med hjälp av en rosa plastbit som ni vänligen skickade med mig hem.
I Tisdags satt jag i ca 2 timmar och gjorde det jag kunde åt toningen enligt era rekomendationer.

Som Ni ser på dom bifogade bilderna ser toningen inte bra ut och dom jag varit i kontakt med och visat toningen för rekomenderar mig att inte betala monteringsarbete tills det att

1.    Arbetet blir omgjort.
2.    Bakrutan återställs.
3.    Ett skäligt prisavdrag görs.

Jag kommer givetvis att betala solfilm 3,5m a 650:- inkl moms enl faktura.
Mvh

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
18 augusti 2006 · 2 009 Inlägg

Tja där har du varit juste och betalat material iallafall så hade jag varit dom hade jag bara tackat och tagit emot. Gör dom inte det tycker jag du ska gå vidare med saken och helt enkelt reklamera hela jobbet och då kommer du garanterat inte behöva betala någonting.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
20 augusti 2006 · 1 852 Inlägg

NiKeMaN skrev:

Bullo skrev:
man har rätt med en fraktfri reklamation, d.v.s. dom skall betala för frakten vilket i detta fallet är din bilfärd (om dom nu inte vill skicka bilen på posten wink)

Källa??

vet ej vart jag läst detta, men letar just nu på KO... återkommer senare

man lever bara en gång så lev väl!
Jonve Livsnjutare
20 augusti 2006 · 342 Inlägg

Vart lämmnade du in bilen någonstans!


Och btw, hur i helvete får man bort det gammla klistret som sitter kvar på rutan när man har dragit bort toningen!  Sitter ju som berget!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
S-Larsson
20 augusti 2006 · 514 Inlägg

Använd en trasa och riktligt med t-röd så lossnar det lätt som plätt smile

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Jonve Livsnjutare
20 augusti 2006 · 342 Inlägg

Ormfn skrev:
Använd en trasa och riktligt med t-röd så lossnar det lätt som plätt smile

Ok, en polare sa samma till mig också!
Men jag har prövat med lacknafta, cleaner, bensin och fönsterputs och efter det så såg det ganska jävligt ut! smile

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
ogio www.rallyshop.se
20 augusti 2006 · 551 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/9071134.htm?ca=23_8_s

Kan jag varmt rekomendera det blir alltid 100 bra!
Mvh Jocke

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
Pitzon
20 augusti 2006 · 202 Inlägg

Solarplexius blir inte alltid bra det heller kan jag säga..   Jag hade ett helsike att få mina att passa i min gamla polo. Fick putsa och dona för att det skulle lira rätt. Sen skallrar dom ibland och kan ramla väck iom att de bara sitter i spänn i rutan typ.  Sen kan du inte veva ner sidorutorna bak heller och de är bajsbruna till färgen så man blir deprimerad när man kikar ut genom dem. De blir repiga utan att du knappt petar på dom osv.  Så allt är inte en dans på rosor ang solarplexius..  Visst skall ju vara smidigt och många är nöjda men mina hade nog en praoelev gjort smile

Tråkigt o höra att du lämnade in bilen hos några klåpare, detta måste vara extremt ovanligt att man har sån otur och hamnar hos några amatörer. I de flesta fall tror jag toningsfirmorna vet vad de pysslar med och i mina ögon är det värt och betala lite för att få det bra gjort. Skulle det mot förmodan gå åt pipan så får man ju verkligen hoppas att de flesta gör rätt för sig och inte tar betalt iaf.

Hoppas det löser sig

Man nog att våga köra en tjejbil :)
CoSmoZ 2lateuloose
21 augusti 2006 · 543 Inlägg

haha det där jobbet var verkligen sämst! Jag skulle aldrig lämnat ut bilen i det skicket
att värma in folien på rutan är mega simpelt om man är "PROFFS" att dela en folie gör man
typ som sista utväg & då delarna man den i värmeslingen & det syns knappt om man är duktig


& att ta bort filmen, om det en proffs film.. & inte en biltema film dom använt så tar man bara vatten & ett rakblad så får man bort limmet.. det blir som gummi

Sist så tar man t-röd & tar bort resten

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Caroline82
24 augusti 2006 · 3 Inlägg

Ha r precis köpt en Volvo v70 t5. Vill tona bak, några rekommendationer om var de är proffsiga och duktiga? I stockholm helst. Vad kostar det typ?Mvh Carro

CoSmoZ 2lateuloose
24 augusti 2006 · 543 Inlägg

hör med solfilmsgruppen sthlm http://www.sgs.se/
dom säljer en proffsfilm & har hand om utbildningar & vet vilka som är duktiga montörer

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
sickan2000 Klantarsel
24 augusti 2006 · 158 Inlägg

inte precis fint

k0tt3n
27 augusti 2006 · 21 Inlägg

Hmm, lånar tråden lite. Om man nu har köpt "Snikfilm" på Micro osv och vill göra om det. Vatten och rakblad ahhh. Hur gör man om man har massor med värmeslingor, vill ju inte lattja runt med rakblad direkt...

Mitt nya motto för året; Race'a aldrig mot en civilpolis! Man vinner ju för tillfället men förlorar i det stora loppet :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang