Mercedes c32 amg -02. Släcka varnaren för slitna bromsbelägg?

Creez
25 juli 2011 · 31 Inlägg

Jag har precis bytt belägg på min c32a. På bilen finns en varnare som visar i displayen på instrumentbrädan att beläggen är slitna. Trots att att jag nu har bytt belägg så visar den fortfarande felmeddelande varje gång jag startar bilen.
Nu till min fråga: kan man åtgärda detta själv eller måste man in på Mercedes för att släcka den?

Tack på förhand
Mvh
/Rasmus

Mercedes C 32 AMG "Silverbullit V.2" (2002)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
25 juli 2011 · 1 418 Inlägg

Kollade du givarna när du bytte så de inte e nå skit på dom?

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Creez
25 juli 2011 · 31 Inlägg

Nä det gjorde jag inte. Eftersom beläggen var helt slut så antog jag att det bara var det som var problemet. Ska den slockna när man byter belägg i vanliga fall då, eller är det något dom släcker på mercedes?

Mvh/ Rasmus

Mercedes C 32 AMG "Silverbullit V.2" (2002)
Peter_88
25 juli 2011 · 45 Inlägg

Kolla som sagt att givarna inte är skadade.  bytte bromsar på min gammla e55 AMG utan att jag behövde åka och släcka på Mercedes. Men isf så hade inte slitage varnaren börjat lysa från början.

328cabbish
25 juli 2011 · 827 Inlägg

den ska inte varna efter belägg byten om givarna är hela så i detta fall ska du byta givarna som verkar gjort sitt!

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Legwind
25 juli 2011 · 925 Inlägg

jjaa byt givarna.. kolla så inte den bak e skadad om det bara står Brakewear visit workshop i display

Feel The Difference
Creez
25 juli 2011 · 31 Inlägg

Ja det står: Breakwear visit workshop i displayn när man vrider om nyckeln

Tack för tipsen

Mercedes C 32 AMG "Silverbullit V.2" (2002)
Legwind
25 juli 2011 · 925 Inlägg

jaa men billigast e att byta givarna och kolla

Feel The Difference
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang