TurboLundins 760 Turbo - goes 1jz driftcar

Ett projekt som dragit ut på tiden men hoppas på nytändning med motorbytet! Kommer köra med en 1JZ VVT-I motor, blir maxxecu, bmw låda m.m. m.m. Kommer förhoppningsvis kunna ses driftande på en bana nära dig i sommar ;)
  • 296 Följare
  • 249 637 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 december 2015
MelinPerformance Just livin' life - VIP Style
19 februari 2012 · 315 Inlägg

Det börjar allt likna något nu! Inte min smak på fälgarna du har, men de är ju trots allt din bil! smile Men annars ser det riktigt bra ut, keep it up! (Y) Kolla gärna in min smile

Just live life - VIP Style.
RobbanForsell
19 februari 2012 · 292 Inlägg

TurboLundin skrev:

lundin-racing skrev:
ser bra ut big_smile

Tackar!

RobbanForsell skrev:
Ser bra ut... men tycker att du ska byta inredning mot svart/skin..

Tackar, men det kommer inte att hända wink

haha vaddårå? du kan juh inte ha rött !! wink tur att smaken är som baken den är delad ! tongue

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
motorraZ
19 februari 2012 · 578 Inlägg

Ser bra ut smile Kommer ihåg dig och din bror från epatraktor försesten smile Kolla gärna in min projekttråd smile

TurboLundin
19 februari 2012 · 764 Inlägg

JM-Racing skrev:
Det börjar allt likna något nu! Inte min smak på fälgarna du har, men de är ju trots allt din bil! smile Men annars ser det riktigt bra ut, keep it up! (Y) Kolla gärna in min smile

Tackar big_smile Tycker de e helt ok men skulle vilja ha ett par mim juventus big_smile
Tack igen smile Det ska jag göra!

RobbanForsell skrev:
haha vaddårå? du kan juh inte ha rött !!  tur att smaken är som baken den är delad !

Så jävla gött me rött! big_smile

motorraZ skrev:
Ser bra ut  Kommer ihåg dig och din bror från epatraktor försesten  Kolla gärna in min projekttråd

Tackar big_smile Haha, jaså! trevligt trevligt big_smile Det ska jag göra!

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
Lina-
20 februari 2012 · 1 213 Inlägg

Kul se det går framåt igen, ser bra ut. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
TurboLundin
20 februari 2012 · 764 Inlägg

Lina- skrev:
Kul se det går framåt igen, ser bra ut. smile

Ja det känns bra! Tack smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
MelinPerformance Just livin' life - VIP Style
20 februari 2012 · 315 Inlägg

TurboLundin skrev:

JM-Racing skrev:
Det börjar allt likna något nu! Inte min smak på fälgarna du har, men de är ju trots allt din bil! smile Men annars ser det riktigt bra ut, keep it up! (Y) Kolla gärna in min smile

Tackar big_smile Tycker de e helt ok men skulle vilja ha ett par mim juventus big_smile
Tack igen smile Det ska jag göra!

Hehe, mjo de är fina fälgar smile Dock är jag mer för större.. 18" är minsta jag föredrar på en 740 wink

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.
TurboLundin
20 februari 2012 · 764 Inlägg

JM-Racing skrev:

TurboLundin skrev:

JM-Racing skrev:
Det börjar allt likna något nu! Inte min smak på fälgarna du har, men de är ju trots allt din bil! smile Men annars ser det riktigt bra ut, keep it up! (Y) Kolla gärna in min smile

Tackar big_smile Tycker de e helt ok men skulle vilja ha ett par mim juventus big_smile
Tack igen smile Det ska jag göra!

Hehe, mjo de är fina fälgar smile Dock är jag mer för större.. 18" är minsta jag föredrar på en 740 wink

- Jimmy.

Ja jag har absolut inget emot större fälgar och inget e bestämt!
Men kul att vara lite annorlunda och inte ha JPmk18 wink

// Simon

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
MelinPerformance Just livin' life - VIP Style
20 februari 2012 · 315 Inlägg

TurboLundin skrev:

JM-Racing skrev:

TurboLundin skrev:

Tackar big_smile Tycker de e helt ok men skulle vilja ha ett par mim juventus big_smile
Tack igen smile Det ska jag göra!

Hehe, mjo de är fina fälgar smile Dock är jag mer för större.. 18" är minsta jag föredrar på en 740 wink

- Jimmy.

Ja jag har absolut inget emot större fälgar och inget e bestämt!
Men kul att vara lite annorlunda och inte ha JPmk18 wink

// Simon

Nej, det är kul att våga vara som man vill. Jag har köpt Mk18 endast för jag tycker om dem, skiter ifall alla andra har dem. För let's face it.. hur ofta kommer jag möta en bil som har Mk18 när jag är ute och Söndagsglider? Och sedan smälter ju min bil inte direkt in bland andra, oavsätt om jag har samma fälgar. smile

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.
TurboLundin
20 februari 2012 · 764 Inlägg

JM-Racing skrev:

TurboLundin skrev:

JM-Racing skrev:

Hehe, mjo de är fina fälgar smile Dock är jag mer för större.. 18" är minsta jag föredrar på en 740 wink

- Jimmy.

Ja jag har absolut inget emot större fälgar och inget e bestämt!
Men kul att vara lite annorlunda och inte ha JPmk18 wink

// Simon

Nej, det är kul att våga vara som man vill. Jag har köpt Mk18 endast för jag tycker om dem, skiter ifall alla andra har dem. För let's face it.. hur ofta kommer jag möta en bil som har Mk18 när jag är ute och Söndagsglider? Och sedan smälter ju min bil inte direkt in bland andra, oavsätt om jag har samma fälgar. smile

- Jimmy.

Klart man ska ha dem om man vill det! Går ju inte att kringgå att de är brutalt snygga! big_smile
Kommer antagligen inte hända wink Sant sant!

// Simon

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
MelinPerformance Just livin' life - VIP Style
20 februari 2012 · 315 Inlägg

TurboLundin skrev:

JM-Racing skrev:

TurboLundin skrev:

Ja jag har absolut inget emot större fälgar och inget e bestämt!
Men kul att vara lite annorlunda och inte ha JPmk18 wink

// Simon

Nej, det är kul att våga vara som man vill. Jag har köpt Mk18 endast för jag tycker om dem, skiter ifall alla andra har dem. För let's face it.. hur ofta kommer jag möta en bil som har Mk18 när jag är ute och Söndagsglider? Och sedan smälter ju min bil inte direkt in bland andra, oavsätt om jag har samma fälgar. smile

- Jimmy.

Klart man ska ha dem om man vill det! Går ju inte att kringgå att de är brutalt snygga! big_smile
Kommer antagligen inte hända wink Sant sant!

// Simon

De är ju kul att sticka ut ibland! T.ex jag kommer nog inte på ett bra tag hitta en 745 med v70 baklampor, och 960 front med samma lack, haha smile

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.
TurboLundin
20 februari 2012 · 764 Inlägg

JM-Racing skrev:

TurboLundin skrev:

JM-Racing skrev:

Nej, det är kul att våga vara som man vill. Jag har köpt Mk18 endast för jag tycker om dem, skiter ifall alla andra har dem. För let's face it.. hur ofta kommer jag möta en bil som har Mk18 när jag är ute och Söndagsglider? Och sedan smälter ju min bil inte direkt in bland andra, oavsätt om jag har samma fälgar. smile

- Jimmy.

Klart man ska ha dem om man vill det! Går ju inte att kringgå att de är brutalt snygga! big_smile
Kommer antagligen inte hända wink Sant sant!

// Simon

De är ju kul att sticka ut ibland! T.ex jag kommer nog inte på ett bra tag hitta en 745 med v70 baklampor, och 960 front med samma lack, haha smile

- Jimmy.

Helt klart! Det tror jag med wink

// Simon

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
Djo
24 februari 2012 · 10 157 Inlägg

Ser fint ut det här big_smile

har du målat insug och topp och om du har det äre vanlig motorfärg då eller?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Alsedakingen Banditen
24 februari 2012 · 52 Inlägg

Först å främst; bra jobb du gör på en så fin bil smile sen, va är det för special edition instrument panel du har??? yikes påminde lite om 240:ins med temp/tankmätarna

Never grow old, never die, never know fear again.
ALSEDA PERFORMANCE - Drunken Bastards, Losers & Fools
Volvo Amazon "Psychobilly" (1966)
TurboLundin
25 februari 2012 · 764 Inlägg

Djo skrev:
Ser fint ut det här big_smile

har du målat insug och topp och om du har det äre vanlig motorfärg då eller?

Tackar tackar big_smile Toppen e bara tvättad! Insuget e sprayat med någon silverfärg från swedol smile

Alsedakingen skrev:
Först å främst; bra jobb du gör på en så fin bil  sen, va är det för special edition instrument panel du har??? påminde lite om 240:ins med temp/tankmätarna

Tack tack, riktigt roligt att höra big_smile Ja de e lite ovanliga! Sitter bara i de första modellerna på 760!

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
TurboLundin
25 februari 2012 · 764 Inlägg

Pilsnernisse skrev:
Har nu läst igenom tråden. En fråga har du rött innertak? Skulle passa bra till resten av inredningen smile

Mvh Nisse

Jaså trevligt smile Hade rött innertak! Var fult å dåligt så nu e det svart istället smile
Tyckte det blev snyggare, bryter av lite, men fortfarande röd lampa, lister m.m. big_smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
Nisse_R Maskinförare
25 februari 2012 · 287 Inlägg

TurboLundin skrev:

Pilsnernisse skrev:
Har nu läst igenom tråden. En fråga har du rött innertak? Skulle passa bra till resten av inredningen smile

Mvh Nisse

Jaså trevligt smile Hade rött innertak! Var fult å dåligt så nu e det svart istället smile
Tyckte det blev snyggare, bryter av lite, men fortfarande röd lampa, lister m.m. big_smile

Har ett rött innertak i min 740 som är helt och fint. Letar efter ett svart som ser bra ut då jag har svart inredning i just nu. Men rött innertak är ju inte direkt vanligt så är ju kul å ha det å smile

TurboLundin
25 februari 2012 · 764 Inlägg

Pilsnernisse skrev:

TurboLundin skrev:

Pilsnernisse skrev:
Har nu läst igenom tråden. En fråga har du rött innertak? Skulle passa bra till resten av inredningen smile

Mvh Nisse

Jaså trevligt smile Hade rött innertak! Var fult å dåligt så nu e det svart istället smile
Tyckte det blev snyggare, bryter av lite, men fortfarande röd lampa, lister m.m. big_smile

Har ett rött innertak i min 740 som är helt och fint. Letar efter ett svart som ser bra ut då jag har svart inredning i just nu. Men rött innertak är ju inte direkt vanligt så är ju kul å ha det å smile

Jaha, nej de e inte så vanliga så kul om de behålls! Alla ratar ju den röda inredningen wink

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
Nisse_R Maskinförare
25 februari 2012 · 287 Inlägg

TurboLundin skrev:

Pilsnernisse skrev:

TurboLundin skrev:

Jaså trevligt smile Hade rött innertak! Var fult å dåligt så nu e det svart istället smile
Tyckte det blev snyggare, bryter av lite, men fortfarande röd lampa, lister m.m. big_smile

Har ett rött innertak i min 740 som är helt och fint. Letar efter ett svart som ser bra ut då jag har svart inredning i just nu. Men rött innertak är ju inte direkt vanligt så är ju kul å ha det å smile

Jaha, nej de e inte så vanliga så kul om de behålls! Alla ratar ju den röda inredningen wink

Jo den röda inredningen är sedan länge borta men taket fick sitta kvar då jag inte hade något annat att sätta dit. Men det kommer nog dit ett svart tak och glaslucka bara man hittar något att sätta dit.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang