Makeover på 740in "Oj-Fan"

NSS207
12 augusti 2011 · 515 Inlägg

mycket bättre än bara helsvart!! jag röstar på blå, men den röda var väldigt snygg när den såg lite metallic ut

§9 Annonsering gäller även signaturen!
JohanRehn89
12 augusti 2011 · 266 Inlägg

Tycker mattsvart låter snyggt annars, lite ljusa detaljer på det så kommer det se bra ut!

starcrew
12 augusti 2011 · 282 Inlägg

Rött smile

Kolla gärna in http://www.garaget.org/starcrew
Har även en projekt tråd ni kan följa :)
Plundgren
12 augusti 2011 · 133 Inlägg

Kör på Mattsvart! vill du nu köra lite overkill på en gammal 740, så kör rollad mattsvart, med sprayad klarlack! akta dig för rinningar, och du har en riktigt udda, men snygg färg smile

EDIT; och till alla som nu ska domdeeer å dividäär... DET BLIR INTE SAMMA SAK ATT KLARLACKA MATTSVART SOM ATT KÖRA DIREKT MED BLANKSVART. Googla fram lite bilder, eller leta upp någon som har en bil som är lackad med mattsvart, och sedan glansig klarlack, inte matt klarlack smile
Edit2: heh, sen kan man ju köra ''siden''-klarlack... klår båda två i snygghet, med hästlängder

Senast redigerat av Plundgren (13 augusti 2011)

Figgek
13 augusti 2011 · 13 Inlägg

jag röstar för helsvart, tycker det skulle vara grymmast big_smile

molle1
13 augusti 2011 · 41 Inlägg

Nä det blir mycket svartare om man lägger mattsvart som bas å sen klarlackar som Plundgren säger,det blir svart som satan

Volvo 855 t5 "Molle jr" (1995)
Xz3PaZ
13 augusti 2011 · 87 Inlägg

Tycker du skiter i vad jag och andra säger smile Den ska INTE va snygg i våra ögon utan i dina ögon smile Men kommer iaf att följas vilket som smile

själv tycker jag 740 är den fulaste bil som finns så vad du än gör med en sån blir de en klar förbättring smile Undvik epa-styling bara smile

Projekttråden för scorpio 2,9 ghia rs http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222493
Sluta skjuta upp saker, skit i det istället :)
Plundgren
13 augusti 2011 · 133 Inlägg

Xz3PaZ skrev:
Tycker du skiter i vad jag och andra säger smile Den ska INTE va snygg i våra ögon utan i dina ögon smile Men kommer iaf att följas vilket som smile

själv tycker jag 740 är den fulaste bil som finns så vad du än gör med en sån blir de en klar förbättring smile Undvik epa-styling bara smile

+1 på allt utom att 740in e den fulaste bilen. Finns fulare! wink

Xz3PaZ
13 augusti 2011 · 87 Inlägg

Plundgren skrev:

Xz3PaZ skrev:
Tycker du skiter i vad jag och andra säger smile Den ska INTE va snygg i våra ögon utan i dina ögon smile Men kommer iaf att följas vilket som smile

själv tycker jag 740 är den fulaste bil som finns så vad du än gör med en sån blir de en klar förbättring smile Undvik epa-styling bara smile

+1 på allt utom att 740in e den fulaste bilen. Finns fulare! wink

Smaken är som.. smile

Projekttråden för scorpio 2,9 ghia rs http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222493
Sluta skjuta upp saker, skit i det istället :)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
14 augusti 2011 · 919 Inlägg

Alla ni som tycker att volvo 740 bara är en ren skitbil, visst ni tycker det, bilen är billig och det finns många.. Så var det ju med Amazonen, PV'n, Duetten och 140serien. Nu är det eftertraktade kultbilar (de flesta) pga att de flesta blev vinterbilar och allmänna häckar som kördes tills de inte var värda mer än skrotpengen.. Så som ni håller på med 740 och 240 som "experimentprojekt" visst gör det då. Många tycker det är surt då det fortfarande är en jävligt trevlig bil att äga och bruka. Hellre en "tråkig" och "vanlig" 740 än ett jävla plasthjon med kjolpaket och 22" skitfälgar. Den 740n du köpte var visserligen väldigt fin enligt bilder. Men om det är så i verkligheten är ju en annan sak. Men rolla och dylikt drar ju bara ner värdet ännu mer på en snart utdöd bil. Ta din S70 och rolla, det är ju lite fränare på en ny bil istället för alla stollar som tkr det är "fräsigt" på en bil där det redan gjorts många gånger!

Jag tror att, om du skulle rolla den där framhjulsdrivna icke-volvon så skulle alla "japs och kjolpaketsfanatiker" skita ner sig och skriva massor. Likadant med 740 mot oss som föredrar volvo's bakhjulsdrivna, roliga brukshästar. Vi tycker att en "klassiker" är ovärd att rolla och kommer därför berätta vår åsikt för er som inte inser det!

Ha det bra å gör vad fan du vill smile Dock hade jag hellre sett den med kanske en grp-a vinge och kanske MIM juventus eller något annat trevligt! Iställer för en grishäck...

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
beckstroem
14 augusti 2011 · 871 Inlägg

Dixieman skrev:
Alla ni som tycker att volvo 740 bara är en ren skitbil, visst ni tycker det, bilen är billig och det finns många.. Så var det ju med Amazonen, PV'n, Duetten och 140serien. Nu är det eftertraktade kultbilar (de flesta) pga att de flesta blev vinterbilar och allmänna häckar som kördes tills de inte var värda mer än skrotpengen.. Så som ni håller på med 740 och 240 som "experimentprojekt" visst gör det då. Många tycker det är surt då det fortfarande är en jävligt trevlig bil att äga och bruka. Hellre en "tråkig" och "vanlig" 740 än ett jävla plasthjon med kjolpaket och 22" skitfälgar. Den 740n du köpte var visserligen väldigt fin enligt bilder. Men om det är så i verkligheten är ju en annan sak. Men rolla och dylikt drar ju bara ner värdet ännu mer på en snart utdöd bil. Ta din S70 och rolla, det är ju lite fränare på en ny bil istället för alla stollar som tkr det är "fräsigt" på en bil där det redan gjorts många gånger!

Jag tror att, om du skulle rolla den där framhjulsdrivna icke-volvon så skulle alla "japs och kjolpaketsfanatiker" skita ner sig och skriva massor. Likadant med 740 mot oss som föredrar volvo's bakhjulsdrivna, roliga brukshästar. Vi tycker att en "klassiker" är ovärd att rolla och kommer därför berätta vår åsikt för er som inte inser det!

Ha det bra å gör vad fan du vill smile Dock hade jag hellre sett den med kanske en grp-a vinge och kanske MIM juventus eller något annat trevligt! Iställer för en grishäck...

håller med fullt ut! smile

Mack Forum- och sitemoderator
14 augusti 2011 · 26 176 Inlägg

beckstroem skrev:

Dixieman skrev:
Alla ni som tycker att volvo 740 bara är en ren skitbil, visst ni tycker det, bilen är billig och det finns många.. Så var det ju med Amazonen, PV'n, Duetten och 140serien. Nu är det eftertraktade kultbilar (de flesta) pga att de flesta blev vinterbilar och allmänna häckar som kördes tills de inte var värda mer än skrotpengen.. Så som ni håller på med 740 och 240 som "experimentprojekt" visst gör det då. Många tycker det är surt då det fortfarande är en jävligt trevlig bil att äga och bruka. Hellre en "tråkig" och "vanlig" 740 än ett jävla plasthjon med kjolpaket och 22" skitfälgar. Den 740n du köpte var visserligen väldigt fin enligt bilder. Men om det är så i verkligheten är ju en annan sak. Men rolla och dylikt drar ju bara ner värdet ännu mer på en snart utdöd bil. Ta din S70 och rolla, det är ju lite fränare på en ny bil istället för alla stollar som tkr det är "fräsigt" på en bil där det redan gjorts många gånger!

Jag tror att, om du skulle rolla den där framhjulsdrivna icke-volvon så skulle alla "japs och kjolpaketsfanatiker" skita ner sig och skriva massor. Likadant med 740 mot oss som föredrar volvo's bakhjulsdrivna, roliga brukshästar. Vi tycker att en "klassiker" är ovärd att rolla och kommer därför berätta vår åsikt för er som inte inser det!

Ha det bra å gör vad fan du vill smile Dock hade jag hellre sett den med kanske en grp-a vinge och kanske MIM juventus eller något annat trevligt! Iställer för en grishäck...

håller med fullt ut! smile

Jag tror spriten hos nån fick orden många håller inne på, att ramla fram på tangentbordet.
Väl sagt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
14 augusti 2011 · 919 Inlägg

AirOne skrev:
Jag tror spriten hos nån fick orden många håller inne på, att ramla fram på tangentbordet.
Väl sagt.

Jag skrev vad jag tyckte. Ett forum är byggt för att få kommentera ens åsikter och kritik, som man får ta. Annars ska man ju inte ha en "projekttråd"

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
Mack Forum- och sitemoderator
14 augusti 2011 · 26 176 Inlägg

Dixieman skrev:

AirOne skrev:
Jag tror spriten hos nån fick orden många håller inne på, att ramla fram på tangentbordet.
Väl sagt.

Jag skrev vad jag tyckte. Ett forum är byggt för att få kommentera ens åsikter och kritik, som man får ta. Annars ska man ju inte ha en "projekttråd"

Precis.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
LHultman Born to be brave
14 augusti 2011 · 103 Inlägg

Idag blir inget gjort på kräket, har jobbat från 9 till 15:30, och ska iväg på jobb nr. två nu 16:30. Men i morgon kanske det händer lite smågrejer big_smile  Längtar tills jag får måla den så man faktiskt ser att det blir förändring!

Ha en fortsatt trevlig söndag pojkar och flickor smile

Nissan 350z "Nezzie" (2003)
Pavva
14 augusti 2011 · 1 215 Inlägg

Nillea skrev:
Idag blir inget gjort på kräket, har jobbat från 9 till 15:30, och ska iväg på jobb nr. två nu 16:30. Men i morgon kanske det händer lite smågrejer big_smile  Längtar tills jag får måla den så man faktiskt ser att det blir förändring!

Ha en fortsatt trevlig söndag pojkar och flickor smile

hehe ja de får vi hoppas att det blir tongue

ska du bygga stereo också? tongue

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
14 augusti 2011 · 5 042 Inlägg

de va då ett jävla tjöt om förstöra m.m.

DET ÄR EN 740 !!! Finns ju fan hundratals av dom ! ingen " UNIK " bil direkt hon sabbar..
Go girly ! Work it

C H E V R O L E T <3
se-bb-e
15 augusti 2011 · 3 Inlägg

Måste ju medge att det var väldigt underhållande läsning detta. förstår dock inte att de ska bli en hel jävla "kaskad" av kommentarer att de e rätt och fel. varvat med en del hej-villt cyklande grabbar som raggar bara för att de är en "dama" som har projektet! men alla är vi olika,
lycka till med bilen!

rolig läsning skall defenitift följas men enbart i underhållande syfte! big_smile
mvh sebbe

Rquired Allmänt envis
15 augusti 2011 · 12 512 Inlägg

Dixieman skrev:
Alla ni som tycker att volvo 740 bara är en ren skitbil, visst ni tycker det, bilen är billig och det finns många.. Så var det ju med Amazonen, PV'n, Duetten och 140serien. Nu är det eftertraktade kultbilar (de flesta) pga att de flesta blev vinterbilar och allmänna häckar som kördes tills de inte var värda mer än skrotpengen.. Så som ni håller på med 740 och 240 som "experimentprojekt" visst gör det då. Många tycker det är surt då det fortfarande är en jävligt trevlig bil att äga och bruka. Hellre en "tråkig" och "vanlig" 740 än ett jävla plasthjon med kjolpaket och 22" skitfälgar. Den 740n du köpte var visserligen väldigt fin enligt bilder. Men om det är så i verkligheten är ju en annan sak. Men rolla och dylikt drar ju bara ner värdet ännu mer på en snart utdöd bil. Ta din S70 och rolla, det är ju lite fränare på en ny bil istället för alla stollar som tkr det är "fräsigt" på en bil där det redan gjorts många gånger!

Jag tror att, om du skulle rolla den där framhjulsdrivna icke-volvon så skulle alla "japs och kjolpaketsfanatiker" skita ner sig och skriva massor. Likadant med 740 mot oss som föredrar volvo's bakhjulsdrivna, roliga brukshästar. Vi tycker att en "klassiker" är ovärd att rolla och kommer därför berätta vår åsikt för er som inte inser det!

Ha det bra å gör vad fan du vill smile Dock hade jag hellre sett den med kanske en grp-a vinge och kanske MIM juventus eller något annat trevligt! Iställer för en grishäck...

Väl skrivet, jag vill framhålla TS rätt att göra precis vad hon vill med sin bil, men tycker det är tråkigt oavsett.

Men skall du nu rolla bilen, kan du inte undvika mattsvart som så många valt tidigare och istället köra på matt röd färg enligt den Photoshop-bild du lagt ut tidigare? Gör du så och struntar i att måla fälgarna tror jag det blir mycket bättre än att blanda färger. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
henke_92 TBM NINJA
16 augusti 2011 · 917 Inlägg

se-bb-e skrev:
Måste ju medge att det var väldigt underhållande läsning detta. förstår dock inte att de ska bli en hel jävla "kaskad" av kommentarer att de e rätt och fel. varvat med en del hej-villt cyklande grabbar som raggar bara för att de är en "dama" som har projektet! men alla är vi olika,
lycka till med bilen!

rolig läsning skall defenitift följas men enbart i underhållande syfte! big_smile
mvh sebbe

du glömde skriva ditt nummer också wink

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang