Makeover på 740in "Oj-Fan"

J3NS
1 oktober 2011 · 35 Inlägg

Frizzox skrev:
ojoj jag är ingen volvo människa, så jag skaffar mina 740:is för att slakta de xp förra vintern körde jag sönder en riktigt fin 16v, denna vinter blir de en vanlig GL men vem bryr sig de är bara en gammal röd 740 från 87.... bara man har roligt så får man göra vad man vill med bilen big_smile

kör sönder din jävla saab istället

J3NS
1 oktober 2011 · 35 Inlägg

skalman1 skrev:

J3NS skrev:

Frizzox skrev:
ojoj jag är ingen volvo människa, så jag skaffar mina 740:is för att slakta de xp förra vintern körde jag sönder en riktigt fin 16v, denna vinter blir de en vanlig GL men vem bryr sig de är bara en gammal röd 740 från 87.... bara man har roligt så får man göra vad man vill med bilen big_smile

kör sönder din jävla saab istället

Bra början.
Ditt andra inlägg och du går genast ner på babydadda nivå. lol

nej, jag skrev bara vad jag tyckte.

Frizzox
1 oktober 2011 · 528 Inlägg

J3NS skrev:

Frizzox skrev:
ojoj jag är ingen volvo människa, så jag skaffar mina 740:is för att slakta de xp förra vintern körde jag sönder en riktigt fin 16v, denna vinter blir de en vanlig GL men vem bryr sig de är bara en gammal röd 740 från 87.... bara man har roligt så får man göra vad man vill med bilen big_smile

kör sönder din jävla saab istället

Jag tror jag råkade skriva nåt känsligt ^^ de är ju så att om en 740 skulle vara hälften så ovanlig som min Saab skulle jag inte köra skiten ur den :-) men så är inte fallet tyvärr

Mattsson_91 Självlärd
1 oktober 2011 · 3 083 Inlägg

Ja det är ju helt klart en jävla annorlunda projekttråd detta! Handlar om allt annat skit förutom själva projektet. Helt ärligt... Vem FAN bryr sig om hur många 740 ni har kört sönder den senaste månaden eller det senaste året? Antagligen INGEN!!! Och nej jag är inget fan av just 700-serien

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
BudgetDunkaren Osponsrad
2 oktober 2011 · 1 631 Inlägg

Enbart för att vara offtopic, håll er till topic ! Punkt slut !!

Hur går det med projektet annars nillea ?

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
LHultman Born to be brave
2 oktober 2011 · 103 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Enbart för att vara offtopic, håll er till topic ! Punkt slut !!

Hur går det med projektet annars nillea ?

Det står rätt stilla just nu. Ska ringa angående färg i morgon, så får vi se om jag hämtar den nu till veckan smile  Hoppas på att få bilen vit innan nästa vecka smile

Nissan 350z "Nezzie" (2003)
J3NS
3 oktober 2011 · 35 Inlägg

Frizzox skrev:

J3NS skrev:

Frizzox skrev:
ojoj jag är ingen volvo människa, så jag skaffar mina 740:is för att slakta de xp förra vintern körde jag sönder en riktigt fin 16v, denna vinter blir de en vanlig GL men vem bryr sig de är bara en gammal röd 740 från 87.... bara man har roligt så får man göra vad man vill med bilen big_smile

kör sönder din jävla saab istället

Jag tror jag råkade skriva nåt känsligt ^^ de är ju så att om en 740 skulle vara hälften så ovanlig som min Saab skulle jag inte köra skiten ur den :-) men så är inte fallet tyvärr

ja men 700-serien blir ju allt mer ovanlig för varje år som går.. jag är inte direkt något fan av nya bilar, därför jag inte gillar när man kör sönder gamla fräscha bilar.

Mack Forum- och sitemoderator
4 oktober 2011 · 26 176 Inlägg

J3NS skrev:

Frizzox skrev:

J3NS skrev:
kör sönder din jävla saab istället

Jag tror jag råkade skriva nåt känsligt ^^ de är ju så att om en 740 skulle vara hälften så ovanlig som min Saab skulle jag inte köra skiten ur den :-) men så är inte fallet tyvärr

ja men 700-serien blir ju allt mer ovanlig för varje år som går.. jag är inte direkt något fan av nya bilar, därför jag inte gillar när man kör sönder gamla fräscha bilar.

760:in är till och med veteranare väldigt snart..

Edit: Om ett år till och med.

Senast redigerat av AirOne (4 oktober 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Vw-Andreas
4 oktober 2011 · 633 Inlägg

en polare till mig har en 760 82a ståendes ;D

Volvo s60 (2003)
Volvo 740 "militery" (1988)
Ivarsson_740turbo Racer
4 oktober 2011 · 119 Inlägg

kommer följas det här lycka till smile

Volvo v70N (2000)
Yanni Volvo förare
4 oktober 2011 · 102 Inlägg

shit vilken kritik, undra om det är för att det är en tjej, kolla i andra trådar och se, inte alls lika elaka kommenarer. Låt henne göra som hon själv vill göra med sin bil. Det är ju ändå hon som äger den wink

Ivarsson_740turbo Racer
4 oktober 2011 · 119 Inlägg

Yanni skrev:
shit vilken kritik, undra om det är för att det är en tjej, kolla i andra trådar och se, inte alls lika elaka kommenarer. Låt henne göra som hon själv vill göra med sin bil. Det är ju ändå hon som äger den wink

Håller med dig där. smile

Volvo v70N (2000)
Alecci
4 oktober 2011 · 2 014 Inlägg

Nog för att vi brukar tillåta mer off-topic och chat i projekttrådar än i andra trådar, men någon gång får det vara nog. Håll tråden on-topic i fortsättningen, annars kommer jag börja dela ut varningar alternativt rensa tråden från alla inlägg som inte är skrivna av TS (vilket jag inte tror TS skulle uppskatta).

Inga fler intetsägande inlägg med "+1" och liknande heller. Har ni inget vetttigt att tillföra, avstå från att skriva då så det istället blir lite kvalitet på de inlägg som finns.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
CustomByWerngren
9 oktober 2011 · 64 Inlägg

gött med att du ska ha den i mattvit smile inte många som lackar en 740 så, lätt att jag kommer följa detta wink

Kalasgasarn
9 oktober 2011 · 937 Inlägg

målade min 960 svart föra helgen blev ganska bra smile takplåtsvart heter den smile kanske finns takplåtsvit med den va jävligt bra på att täka smile

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
christAfer Wärmland
14 oktober 2011 · 943 Inlägg

Satan vad ledsen jag blev när du skrev att du skulle rolla den mattsvart, men nu när du ska sprutlacka den mattvit blev jag genast gladare. big_smile Lycka till och ladda upp bilder, vill se hur det blir. (Tänkt spruta min mattvit med till sommaren.)

Ööööööööööööh.....
LHultman Born to be brave
14 oktober 2011 · 103 Inlägg

christAfer skrev:
Satan vad ledsen jag blev när du skrev att du skulle rolla den mattsvart, men nu när du ska sprutlacka den mattvit blev jag genast gladare. big_smile Lycka till och ladda upp bilder, vill se hur det blir. (Tänkt spruta min mattvit med till sommaren.)

Jag får färgen nu till veckan, så ska bara hitta ett garage att vara i smile

Nissan 350z "Nezzie" (2003)
Vw-Andreas
14 oktober 2011 · 633 Inlägg

blir nog bra detta ;D  blir nog inte så lätt o få bort skit från en matt vit färg :p

Volvo s60 (2003)
Volvo 740 "militery" (1988)
WhySoSerious Sa du sten?
14 oktober 2011 · 189 Inlägg

Vw-Andreas skrev:
blir nog bra detta ;D  blir nog inte så lätt o få bort skit från en matt vit färg :p

Får väl se till att hålla den ren då wink

Ska bli spännande och se hur det blir, blir nog väldigt trevligt med matt vit smile

Juvakka
14 oktober 2011 · 1 697 Inlägg

Vw-Andreas skrev:
blir nog bra detta ;D  blir nog inte så lätt o få bort skit från en matt vit färg :p

Måste ju gå att lägga på klarlack på den matta färgen. Eller kanske matt klarlack så man iaf skyddar lite så inte stenskott går rakt igenom.

Såg en mattsvart bil med några lager klarlack på för nått årsedan, såg riktigt bra ut. Lycka till med projektet.

Senast redigerat av Juvakka (14 oktober 2011)

Saab 900 "T16" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang