ta bort tråd

Zand
11 augusti 2011 · 273 Inlägg

ta bort tråd

Senast redigerat av Zand (11 augusti 2011)

BMW 320i (2009)
BMW 320i "Bmw Stance" (2009)
BMW M3 e92 (2009)
Volvofarfar
11 augusti 2011 · 1 312 Inlägg

Vad är det för bil för det första?? och hur mycket fel satt den?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
careau
11 augusti 2011 · 1 624 Inlägg

sluta ljug arang, det är du som tabbat dig big_smile

Enchzzz
11 augusti 2011 · 347 Inlägg

Snurra på motorn och kontrollera att den sitter rätt istället.

RD_87 Skrotsamlare
11 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Det kan bli allt mellan ingenting & topphaveri, som påtalats så är det helt olika på olika bilar.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Zand
11 augusti 2011 · 273 Inlägg

De är en evo 6.

Fredde_Vette JaG
11 augusti 2011 · 785 Inlägg

AJ..!

Hitta någon som kan detta på nära håll och locka med hem..

Kan bli en dyr chansning!

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
DalleRacing
11 augusti 2011 · 1 738 Inlägg

1 kugg fel "kan" slå ihop motorn, hade en s70 som hoppade 3 kugg men vid ungefär 10 kugghopp så skulle motorn slå ihop enligt en mekaniker! så för säkerhetens skull sätt remen rätt innan ni ens vevar runt motorn överhuvudtaget jag skulle ens inte chansa att prova på en sådan bil!

Effekten om det inte skulle slå ihop o bilen är körbar så skulle den bli slö o dra bensin mer än vanligt!

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Kibil
11 augusti 2011 · 552 Inlägg

Inga bekymmer, ta bort remmen, lossa alla tändstift. Kolla när 1:ans kolv är i top, där har du TDC...

Ge oss mer info om bilen, motor? årsmod?

Zand
11 augusti 2011 · 273 Inlägg

Kibil skrev:
Inga bekymmer, ta bort remmen, lossa alla tändstift. Kolla när 1:ans kolv är i top, där har du TDC...

Ge oss mer info om bilen, motor? årsmod?

Är det verkligen så enkelt som det låter? Se efer när kolven håller på att slå över för nedgång i loppet och hitta ett läge för TDC och sedan sätta kammarna på toppläget vid markeringarna och bara dra på remmen sen?

Det är en näst intill original evo 6, årsm 99, rullat 10.000 mil. japan modell

dawwe ...has left the building...
11 augusti 2011 · 4 474 Inlägg

Det är svårt att se när kolven är i TDC om man inte har en "indikator-klocka" eller vad det heter...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Zand
11 augusti 2011 · 273 Inlägg

Cylinder 1, är det den närmast kamdreven. Om man står framför bilen och ser ner mot motorn, så är cylinder 1 den som är längst till vänster?? eler höger?

RD_87 Skrotsamlare
11 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Här är produkten ni söker, det lär finnas hos någon i Sverige också. http://www.jegs.com/i/JEGS-Performance- … tId=757489

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
RD_87 Skrotsamlare
11 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Zand skrev:
Cylinder 1, är det den närmast kamdreven. Om man står framför bilen och ser ner mot motorn, så är cylinder 1 den som är längst till vänster?? eler höger?

Brukar räknas framifrån, d.v.s närmast lådan är fyran.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Zand
11 augusti 2011 · 273 Inlägg

Tack för svaren.´Ska nog se till o lösa detta

DalleRacing
11 augusti 2011 · 1 738 Inlägg

Lämna in bilen, kostar kanske 1000- 2000kr för att få den rätt utan krångel! Gör allt själv så de bara är för dom att kränga på remen o sedan spänna den. Misstag är ju för att lära sig men att börja göra misstag på en sådan fin bil är lite synd i min mening smile

Mvh

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang