Hur länge höll du på med teorin?

TomasCarlsson Tell the world that Jesus lives
13 augusti 2011 · 177 Inlägg

Jupp, hur länge satt du och gnetade med körkortsteorin? Och var det svåra frågor?

xXSammy
13 augusti 2011 · 6 583 Inlägg

Varje rast på jobbet..10 min dagligen tills jag hade läst boken 7 gånger om

60/65 på teoriprovet efteråt

De/Dem
kyngas Varvstopparn
13 augusti 2011 · 460 Inlägg

satt och gjorde test på datorn till och från i 2 veckor före .. fick 54/65

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
JsoooN
13 augusti 2011 · 388 Inlägg

Vi hade körkortsteori via skolan (extrakurs) så höll väl på med den ett år innan jag var gammal nog/det fanns tid att ta körkortet, läste boken 2ggr, sjujävla många testprov.. fick 64/65.

Senast redigerat av JsoooN (13 augusti 2011)

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
TomasCarlsson Tell the world that Jesus lives
13 augusti 2011 · 177 Inlägg

kyngas skrev:
satt och gjorde test på datorn till och från i 2 veckor före .. fick 54/65

okey hur länge om dagen satt du och tränade?

Är det en orimlig tanke att klara teorin detta året? Jag började i förgår... smile

Sarge
13 augusti 2011 · 2 337 Inlägg

Jag läste boken en gång, gjorde två eller tre testprov på datorn, fick 62/65 på provet. Så att klara den innan året är slut borde inte vara några konstigheter.

JsoooN
13 augusti 2011 · 388 Inlägg

TomasCarlsson skrev:

kyngas skrev:
satt och gjorde test på datorn till och från i 2 veckor före .. fick 54/65

okey hur länge om dagen satt du och tränade?

Är det en orimlig tanke att klara teorin detta året? Jag började i förgår... smile

Det borde du klara, vet folk som pluggat betydligt mindre.

Sålänge du läser regelbundet och blandar det med tester/körning så att du verkligen lär dig allt så är det inge problem.. folk kör ju intensivkurser på ett par veckor o fixar körkort ju så. tongue

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
Newport
13 augusti 2011 · 100 Inlägg

Vet inte om det är lättare här på Åland men jag läste kanske 2 timmar sammanlagt och jag klara det med god marginal.

kyngas Varvstopparn
13 augusti 2011 · 460 Inlägg

TomasCarlsson skrev:

kyngas skrev:
satt och gjorde test på datorn till och från i 2 veckor före .. fick 54/65

okey hur länge om dagen satt du och tränade?

Är det en orimlig tanke att klara teorin detta året? Jag började i förgår... smile

satt väl mellan 1 timme och 4-5 ibland ..har så  sjukt svårt för teori så trodde aldrig de skulle gå så enkelt tongue
borde inte va alls nå problem att klara de i år wink

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
Gronwalls
13 augusti 2011 · 1 808 Inlägg

satt ungefär 30-40 min om dagen i nån vecka för B
ungefär mellan 1 - 3 timmar om dagen i 1 mån på C
och ungefär 30 min om dagen i 5 dar på CE

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Germax
13 augusti 2011 · 12 086 Inlägg

Till och från i 2 år (mellan A1 kortet och Bkortet)

Jag hade 62/65 förövrigt.

Pontus1991
13 augusti 2011 · 423 Inlägg

Höll på ca 1 månad och läste boken 1 gång så inte särskilt mycket per dag, samt gjorde jag några tester och fick 62/65

christofer_k Vorsprung durch Technik
14 augusti 2011 · 2 432 Inlägg

läste aldrig gjorde provet 7 gg:D tillslut fick jag de igenom smile

beta
14 augusti 2011 · 804 Inlägg

Bläddrade igenom boken i en halvtimme kvällen innan, fick 58 rätt.

twin_cam Smålänning
14 augusti 2011 · 7 877 Inlägg

1 timme om dagen i två år (Trafikantkunskapslektionerna i skolan) 61/65 sen.

MC gjorde jag proven på datorn och läste boken en gång, 57/65

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
LordLife
14 augusti 2011 · 998 Inlägg

max 1 timme per dag. 3 dagar i veckan i 2 månader, hade inte mycket fritid på den tiden att sitta på bilskolan. Väldigt mycket med skolan och skytte då. Fick 57/65 läste aldrig boken.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
RD_87 Skrotsamlare
14 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Jag skaffade boken 2 veckor innan provet, gick bra ändå. Visserligen är det väl lite svårare idag men om du ger dig fan på det så kan du troligen ha lappen i handen på ett par månader, beroende på om du överhuvudtaget kan köra bil. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
FL3JM Inga konstigheter
14 augusti 2011 · 2 064 Inlägg

Glömde bort att jag hade teori dagen därpå, så det blev 4-5 timmar av ett datorprogram som är precis som teoriproven man skriver. Så finns det 8 prov man kan göra i det och när man är klar med varje prov så säger programmet vad man gjort för fel och varför. Så jag gjorde alla prov, lärde mig av misstagen, sen gjorde jag alla prov igen och satte nästan alla rätt på dom, sen var det sova-dags.
Läste aldrig boken.

Fick 58/65 eller vare nu va.

Martin 9-3 Fisketokig
14 augusti 2011 · 2 997 Inlägg

Bokade skrivningen själv. Läste igenom den aktuella boken från början till slut en gång och sedan skrev upp.

Samma sak på både bil och mc-uppskrivningarna. Kommer inte ihåg siffrorna. Hade slarvfel på någon av skrivningarna men gränserna tillåter ju skrämmande massa fel.

4 av 5 frågor är ju rent av löjliga. Normalt begåvad så klarar man utan bok garanterat.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Germax
14 augusti 2011 · 12 086 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Bokade skrivningen själv. Läste igenom den aktuella boken från början till slut en gång och sedan skrev upp.

Samma sak på både bil och mc-uppskrivningarna. Kommer inte ihåg siffrorna. Hade slarvfel på någon av skrivningarna men gränserna tillåter ju skrämmande massa fel.

4 av 5 frågor är ju rent av löjliga. Normalt begåvad så klarar man utan bok garanterat.

Visst är det så, frågorna är egentligen inte särskilt svåra. Dessutom är 13 fel väldigt hög gräns, jag kan inte fatta att så många kuggar. Det som gör provet svårare än det behöver va är att dom snirklar till frågorna så man ska bli förvirrad. Det är alltså inte bara kunskap man ska ha, utan man måste tänka till extra noga varje gång så man inte råkar svara fel då dom flummar till svaren och frågorna så förbannat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang