JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)
  • 305 Följare
  • 2 210 731 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2021
nyllet
16 juli 2014 · 2 564 Inlägg

JKDesign skrev:

nyllet skrev:
så här blev min förra 9-5 med coilovers på smile

http://www1.garaget.org/archive/9/8845/269991/269991-2789982.jpg

Gillas! Det är så det skall se ut!

Ska bli så skönt att kunna justera så den inte ser så trött ut i röven smile

dock var det så sjukt hård:P hade så breda fälgar på den wink så för inte skulle ta i var den tvungen att vara så hård
men snyggt blev det.. sjuk bra väghållning med smile

tack till:
www.MBSCA.com
JKDesign
16 juli 2014 · 4 442 Inlägg

nyllet skrev:

JKDesign skrev:

nyllet skrev:
så här blev min förra 9-5 med coilovers på smile

http://www1.garaget.org/archive/9/8845/269991/269991-2789982.jpg

Gillas! Det är så det skall se ut!

Ska bli så skönt att kunna justera så den inte ser så trött ut i röven smile

dock var det så sjukt hård:P hade så breda fälgar på den wink så för inte skulle ta i var den tvungen att vara så hård
men snyggt blev det.. sjuk bra väghållning med smile

Gäller att hitta balansen där mellan utseende och praktiskt användande.

Jag har redan börjat kolla på ny dimension på däck för att kunna få lite stretch = ligga närmare skärmkanten wink

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
nyllet
16 juli 2014 · 2 564 Inlägg

JKDesign skrev:

nyllet skrev:

JKDesign skrev:

Gillas! Det är så det skall se ut!

Ska bli så skönt att kunna justera så den inte ser så trött ut i röven smile

dock var det så sjukt hård:P hade så breda fälgar på den wink så för inte skulle ta i var den tvungen att vara så hård
men snyggt blev det.. sjuk bra väghållning med smile

Gäller att hitta balansen där mellan utseende och praktiskt användande.

Jag har redan börjat kolla på ny dimension på däck för att kunna få lite stretch = ligga närmare skärmkanten wink

vad kör du med idag?? jag hade 245 or bak

tack till:
www.MBSCA.com
JKDesign
16 juli 2014 · 4 442 Inlägg

nyllet skrev:

JKDesign skrev:

nyllet skrev:

dock var det så sjukt hård:P hade så breda fälgar på den wink så för inte skulle ta i var den tvungen att vara så hård
men snyggt blev det.. sjuk bra väghållning med smile

Gäller att hitta balansen där mellan utseende och praktiskt användande.

Jag har redan börjat kolla på ny dimension på däck för att kunna få lite stretch = ligga närmare skärmkanten wink

vad kör du med idag?? jag hade 245 or bak

235-40 runtom, och det är 0 stretch på dom. Dom skyddar t.o.m fälgen

Ska nog köra 215-40 sen. Blir nya däck nästa säsong

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
nyllet
16 juli 2014 · 2 564 Inlägg

JKDesign skrev:

nyllet skrev:

JKDesign skrev:

Gäller att hitta balansen där mellan utseende och praktiskt användande.

Jag har redan börjat kolla på ny dimension på däck för att kunna få lite stretch = ligga närmare skärmkanten wink

vad kör du med idag?? jag hade 245 or bak

235-40 runtom, och det är 0 stretch på dom. Dom skyddar t.o.m fälgen

Ska nog köra 215-40 sen. Blir nya däck nästa säsong

nice smile jag skulle nog begöva 265 på mina för skydda fälgen tongue den är 9,5 tum bred

tack till:
www.MBSCA.com
JKDesign
16 juli 2014 · 4 442 Inlägg

nyllet skrev:

JKDesign skrev:

nyllet skrev:

vad kör du med idag?? jag hade 245 or bak

235-40 runtom, och det är 0 stretch på dom. Dom skyddar t.o.m fälgen

Ska nog köra 215-40 sen. Blir nya däck nästa säsong

nice smile jag skulle nog begöva 265 på mina för skydda fälgen tongue den är 9,5 tum bred

Då ska du ju ha typ 225or med lagom stretch på wink

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
17 juli 2014 · 4 442 Inlägg

Nu ligger dom och inväntar monteringen...
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-053ed96b1640336a73920bc7e2acb49f.jpg

Hade velat göra det nu direkt men jag räknar med att det kommer ta ett tag att finjustera så jag har planerat in monteringen på fredag ( segt att vänta ) men men..

Så länge det är fint väder och man har semester så får man ju passa på att njuta också, även om det är sjukt lockande att skruva dit dom. Är så jävla nyfiken, lär bli som dag och natt då mina bakre dämpare är riktigt trötta.

Fredag Fredag Fredag!!!!!

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Funkiee Saab älskare!
17 juli 2014 · 4 597 Inlägg

Något som är kul är o köra coils bak o orginal fram o köra över något så bilen lättar lite, haha grymt rolig känsla :p hade bara tid till bak så fram tog vi dagen efter men bilen var riktigt underlig o köra kan jag lova :p

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
JKDesign
17 juli 2014 · 4 442 Inlägg

Funkiee skrev:
Något som är kul är o köra coils bak o orginal fram o köra över något så bilen lättar lite, haha grymt rolig känsla :p hade bara tid till bak så fram tog vi dagen efter men bilen var riktigt underlig o köra kan jag lova :p

Haha låter spännande smile

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
17 juli 2014 · 4 442 Inlägg

I väntan på att få skruva får man vara grill chef ist ;P
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-c37a4f4562d6b9de954d0b3b7e18f992.jpg

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Funkiee Saab älskare!
17 juli 2014 · 4 597 Inlägg

O inte bjöd du mig sad

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
JKDesign
17 juli 2014 · 4 442 Inlägg

Funkiee skrev:
O inte bjöd du mig sad

Sjukt taskigt, är du kvar på öland?

Trodde helt allvarligt att det var onsdag idag och va nästan lite sur att vänta på att få skruva.

Tur att man är lite lost under semestern, imorgon är det ju dags smile

Må alla coilovergudar vara med mig och att allt går smärtfritt!

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
JourneymanX
17 juli 2014 · 645 Inlägg

Gör ett inhopp!Coilovers trevligt visst men hört att dessa kan vara en elände stämmer detta?Först tänk att köpa Coilovers men många rekom inte Coilovers(för min del blir det nog sportdämpare /40/45 mm sänksats.Ok kör inte 95:a! wink Öland trevlig Ö! smile

Driven08
17 juli 2014 · 152 Inlägg

JKDesign skrev:

Funkiee skrev:
O inte bjöd du mig sad

Sjukt taskigt, är du kvar på öland?

Trodde helt allvarligt att det var onsdag idag och va nästan lite sur att vänta på att få skruva.

Tur att man är lite lost under semestern, imorgon är det ju dags smile

Må alla coilovergudar vara med mig och att allt går smärtfritt!

Önskar lycka till å sjukt kul hoppas allt går bra !

X40 Nordic Forum
Volvo S40 "2.0T Blackline" (2000)
JKDesign
17 juli 2014 · 4 442 Inlägg

PhenomenA skrev:
Gör ett inhopp!Coilovers trevligt visst men hört att dessa kan vara en elände stämmer detta?Först tänk att köpa Coilovers men många rekom inte Coilovers(för min del blir det nog sportdämpare /40/45 mm sänksats.Ok kör inte 95:a! wink Öland trevlig Ö! smile

Det beror helt på vad man är ute efter.

Med coilovers som kostar lite mer kan man ställa hårdheten och höjden mer eller mindre exakt som man vill, med sportdämpare och sänkningsfjädrar så blir det som det blir like it or not.

Jag föredrar att kunna få det exakt som jag vill ha det!

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
JKDesign
17 juli 2014 · 4 442 Inlägg

Driven08 skrev:

JKDesign skrev:

Funkiee skrev:
O inte bjöd du mig sad

Sjukt taskigt, är du kvar på öland?

Trodde helt allvarligt att det var onsdag idag och va nästan lite sur att vänta på att få skruva.

Tur att man är lite lost under semestern, imorgon är det ju dags smile

Må alla coilovergudar vara med mig och att allt går smärtfritt!

Önskar lycka till å sjukt kul hoppas allt går bra !

Tack ska du ha! Kommer nog gå fint smile

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Funkiee Saab älskare!
17 juli 2014 · 4 597 Inlägg

Nä vi kom hem i söndags smile

Jag tror det kommer gå smärtfritt för dig, sjukt lätta o byta på 9-5an!

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
JKDesign
17 juli 2014 · 4 442 Inlägg

Funkiee skrev:
Nä vi kom hem i söndags smile

Jag tror det kommer gå smärtfritt för dig, sjukt lätta o byta på 9-5an!

Tror det med eftersom jag har som i mat programmen på tv "redan förberett" så är ju inga tjuriga fjäderben något jag behöver lägga tid på.

Bara byta sedan justera wink har nästan räknat med att försöka få bort dragkroken också, men man ska väl chilla lite med optimismen.

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JourneymanX
18 juli 2014 · 645 Inlägg

JKDesign skrev:

PhenomenA skrev:
Gör ett inhopp!Coilovers trevligt visst men hört att dessa kan vara en elände stämmer detta?Först tänk att köpa Coilovers men många rekom inte Coilovers(för min del blir det nog sportdämpare /40/45 mm sänksats.Ok kör inte 95:a! wink Öland trevlig Ö! smile

Det beror helt på vad man är ute efter.

Med coilovers som kostar lite mer kan man ställa hårdheten och höjden mer eller mindre exakt som man vill, med sportdämpare och sänkningsfjädrar så blir det som det blir like it or not.

Jag föredrar att kunna få det exakt som jag vill ha det!

Funderar/t mellan coilovers vs sportdämpare/sänkningsats.Har en kontakt som sa att coilovers bankar och är inte att rekomendera.Köp sänkningsats det enda rätta.Vill ju inte köpa grisen i säcken och slänga alla pengarna i sjön.Sedan är det nog ingen som vill köpa, om man är tvungen att sälja om detta inte går enligt planerna.roll

Klart man kan få  till ett fint stuk  med 'bara' sportdämpare/sänkfjädrar.Bilen blir lägre men där var det stop!
Funderar vidare...

Mvh!

nyllet
18 juli 2014 · 2 564 Inlägg

PhenomenA skrev:

JKDesign skrev:

PhenomenA skrev:
Gör ett inhopp!Coilovers trevligt visst men hört att dessa kan vara en elände stämmer detta?Först tänk att köpa Coilovers men många rekom inte Coilovers(för min del blir det nog sportdämpare /40/45 mm sänksats.Ok kör inte 95:a! wink Öland trevlig Ö! smile

Det beror helt på vad man är ute efter.

Med coilovers som kostar lite mer kan man ställa hårdheten och höjden mer eller mindre exakt som man vill, med sportdämpare och sänkningsfjädrar så blir det som det blir like it or not.

Jag föredrar att kunna få det exakt som jag vill ha det!

Funderar/t mellan coilovers vs sportdämpare/sänkningsats.Har en kontakt som sa att coilovers bankar och är inte att rekomendera.Köp sänkningsats det enda rätta.Vill ju inte köpa grisen i säcken och slänga alla pengarna i sjön.Sedan är det nog ingen som vill köpa, om man är tvungen att sälja om detta inte går enligt planerna.roll

Klart man kan få  till ett fint stuk  med 'bara' sportdämpare/sänkfjädrar.Bilen blir lägre men där var det stop!
Funderar vidare...

Mvh!

har haft 3 bilar nu med coilovers smile skulle aldrig kört på annat.. har haft D2 och yellow speed nu då med.. rekommenderar det. alla dagar. smile

tack till:
www.MBSCA.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang