JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)
  • 305 Följare
  • 2 210 795 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2021
jojje81 George
1 augusti 2014 · 1 956 Inlägg

Lösningen e att det sliter in sig på inneskärmen och slutar låta sen..
Precis likadant för min röda smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
JKDesign
1 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:
Lösningen e att det sliter in sig på inneskärmen och slutar låta sen..
Precis likadant för min röda smile

Tack!

Sånt jag gillar att höra wink riktiga personer som upplevt och gått igenom samma problem!

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
1 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

Har gjort lite progress sen bilen köptes.

Checklista

*Bromsar CHECK
*Chassi pågår, mycket gjort.
*Motor, enda som är gjort för mer effekt är avgaset. Denna punkten är svår att motivera för frugan.
Dock tror jag eventuellt man kan få igenom E85 konvertering, skulle bara haft 630cc spridare och 3" dp innan så har man ju 300hk+ hade varit sweet. Vi får se vad man lyckas med wink

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
jojje81 George
1 augusti 2014 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:
Lösningen e att det sliter in sig på inneskärmen och slutar låta sen..
Precis likadant för min röda smile

Tack!

Sånt jag gillar att höra wink riktiga personer som upplevt och gått igenom samma problem!

JKDesign skrev:
Har gjort lite progress sen bilen köptes.

Checklista

*Bromsar CHECK
*Chassi pågår, mycket gjort.
*Motor, enda som är gjort för mer effekt är avgaset. Denna punkten är svår att motivera för frugan.
Dock tror jag eventuellt man kan få igenom E85 konvertering, skulle bara haft 630cc spridare och 3" dp innan så har man ju 300hk+ hade varit sweet. Vi får se vad man lyckas med wink

Jo nu när jag följer tråden så kan jag kanske ge dig mer input om saker å ting.. går bra att fråga också annars smile

Spridare e inte dyrt.. 3" dp behöver inte heller va så dyrt.. Beställer en svets nästa lön e tanken  wink

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
JKDesign
1 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:
Lösningen e att det sliter in sig på inneskärmen och slutar låta sen..
Precis likadant för min röda smile

Tack!

Sånt jag gillar att höra wink riktiga personer som upplevt och gått igenom samma problem!

JKDesign skrev:
Har gjort lite progress sen bilen köptes.

Checklista

*Bromsar CHECK
*Chassi pågår, mycket gjort.
*Motor, enda som är gjort för mer effekt är avgaset. Denna punkten är svår att motivera för frugan.
Dock tror jag eventuellt man kan få igenom E85 konvertering, skulle bara haft 630cc spridare och 3" dp innan så har man ju 300hk+ hade varit sweet. Vi får se vad man lyckas med wink

Jo nu när jag följer tråden så kan jag kanske ge dig mer input om saker å ting.. går bra att fråga också annars smile

Spridare e inte dyrt.. 3" dp behöver inte heller va så dyrt.. Beställer en svets nästa lön e tanken  wink

Klockrent! Hade plan på att bygga 3" dp själv men ja kör ju rullande projekt så ja hinner inte, sen har jag inte gått någon svetsutbildning men lyckas ändå med lite enklare byggen. Lite bänkar, ställningar osv..

Du är ju en hejare på att svetsa så jag får väl fråga om en offert på en 3"dp sen wink kan ju inte bli mycket bättre.

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
jojje81 George
2 augusti 2014 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:

Tack!

Sånt jag gillar att höra wink riktiga personer som upplevt och gått igenom samma problem!

JKDesign skrev:
Har gjort lite progress sen bilen köptes.

Checklista

*Bromsar CHECK
*Chassi pågår, mycket gjort.
*Motor, enda som är gjort för mer effekt är avgaset. Denna punkten är svår att motivera för frugan.
Dock tror jag eventuellt man kan få igenom E85 konvertering, skulle bara haft 630cc spridare och 3" dp innan så har man ju 300hk+ hade varit sweet. Vi får se vad man lyckas med wink

Jo nu när jag följer tråden så kan jag kanske ge dig mer input om saker å ting.. går bra att fråga också annars smile

Spridare e inte dyrt.. 3" dp behöver inte heller va så dyrt.. Beställer en svets nästa lön e tanken  wink

Klockrent! Hade plan på att bygga 3" dp själv men ja kör ju rullande projekt så ja hinner inte, sen har jag inte gått någon svetsutbildning men lyckas ändå med lite enklare byggen. Lite bänkar, ställningar osv..

Du är ju en hejare på att svetsa så jag får väl fråga om en offert på en 3"dp sen wink kan ju inte bli mycket bättre.

Ja det e bara till att fråga om offert när svetsen kommer wink

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
JKDesign
2 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

Update:

Dagens påhitt.....

Var ju tvungen att göra någon åtgärd åt skrapet på framdäcken, ville ju ogärna höja så mitt "skärmvalsningsrör" åkte fram
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-55a835824f40487e4bb589cb45584f78.jpg

Skärmkanten innan
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-e7ca996029d0733cf9812b911adca9a1.jpg

Sedan började ja rulla kanten lite och märkte att det gick att vika in plasten innanför plåtkanten och sedan valsa vidare så håller plåten plasten på plats, satte lite vävtejp provisoriskt där jag skrapat sönder skärmen smile går det att laga med silvertejp är det inte trasigt!
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-44fab2056b9d61413714ce2d0c7debb8.jpg

Och andra sidan, blev klar förbättring. Mer plats för däcket + snyggare utifrån så man inte ser plastskärmen som tittar fram.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5e434f2915fee72465db698dfa3fd2a9.jpg

Sedan lerades hela bilen, älskar leran! Det ger verkligen det lilla extra i slutändan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-88dc07008cf91667080281da70c28d10.jpg

Våtslipade skärmkanterna där jag rostlagat för att få bort "skarven"
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-7cdd075503ff52550c4426f7e57c78d2.jpg

Efter polering blev det såhär, ej vaxad än wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-bd9a833f97a64d6c4591f06b9a186939.jpg

Sedan var det för varmt ute för polering så bilen kördes in i svala garaget, ska man behålla utblåsen i krom eller köra mattsvarta?
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-ecbffb2ee9d97a0b90bb5224f76b183d.jpg

Steg 1 tillsammans med nordic optipads, riktigt grymma trissor.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-f5bc4873829b093fc4d4be9ccaee4499.jpg

Steg 2 med gula medium hårda trissor
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-c38221862477b98d5c02279a2d56c9fe.jpg

Denna bilden är innan vaxning! Jag är hypad på resultatet, hoppas på sån äckligt bra glans
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-67ff42d2918d9104cbe60e9cdc430b4e.jpg

Och sedan la jag ett jämnt fint täcke med meguiars nxt 2 tech vax, använde mjuka trissor. Och så får den stå nu över natten
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-cc218bc02ae895fab1dda7b11d760696.jpg

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
JKDesign
3 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

Då kör vi dagens fix & trix...

Resultatet efter att vaxet putsats av, ytan är smooooth like a baby butt smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-624dd9ed4f65ec3ac8eeb9392d58f30d.jpg

La collection
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-59bf23b8c105fa8e12cb638948367d6b.jpg

Ytligt är bilen okej och höjden börjar ja bli nöjd med men motorrummet behövde en uppfräschning, började slipa från texterna på kåpan. Från 500  - 1000 kornigt papper
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-ba14d30ea43df0b140f67083889089a9.jpg

Utvalda delar plockades för lack
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-32110f9e0e3a5651a61343f9a6e3ef29.jpg

Gult i många tunna lager då det täcker kasst mot svart
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-f1ed7f9b527aaaf63eb927aed3119d58.jpg

Klart för klarlack
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-498ea1a2eeab201c3b8ea6027270d140.jpg

Kåpan fick sig en liten detalj
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-efb86495c5708e8a0023a8dd9c677d54.jpg

Innan vs efter
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8aabbb02d08a743d481166e403a5d31b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-2c024bbac9e0fce9af3ff923f3a7f6f1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6c1753a44ede012944ee9ce094389b3a.jpg

Sen va ja bara tvungen att slita ut a-stolparna och spraya svarta
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-10ce5e7c6b4085785b76fa4f20ece01c.jpg
Få lite rå racing känsla i cockpiten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-920c7ca02f5f4dd142dad8ab74d9236e.jpg

Sen putsade ja utblåsen med autosol och sedan denna fantastiska produkt, all metal polish, finns inget slipmedel i och ändå blir det blankt som satan
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-1fddc0dca5aa86d3dbe3b6ebaac5fcf9.jpg

Innan ja la ner för dagen la ja ett nytt lager vax som får gotta sig under natten.

Så får vi se vad som händer imorgon...

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
jojje81 George
3 augusti 2014 · 1 956 Inlägg

Ser riktigt bra ut!!

Som jag sa.. du e välkommen att putsa upp 9-3an för att få den 100% i skick smile Den e redan riktigt fin så det ska inte vara några problem wink

Kanske byta mot arbetet för ett 3" DP? tongue

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
JKDesign
3 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:
Ser riktigt bra ut!!

Som jag sa.. du e välkommen att putsa upp 9-3an för att få den 100% i skick smile Den e redan riktigt fin så det ska inte vara några problem wink

Kanske byta mot arbetet för ett 3" DP? tongue

Tack så mycket, skulle kunna vara en bra deal wink

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
jojje81 George
3 augusti 2014 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:
Ser riktigt bra ut!!

Som jag sa.. du e välkommen att putsa upp 9-3an för att få den 100% i skick smile Den e redan riktigt fin så det ska inte vara några problem wink

Kanske byta mot arbetet för ett 3" DP? tongue

Tack så mycket, skulle kunna vara en bra deal wink

Ja jag tycker det låter helt ok smile

Dessutom inte långt från nybro wink
Var där för 2v sen och hämtade veven som sitter i 9-3an

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
JKDesign
4 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:
Ser riktigt bra ut!!

Som jag sa.. du e välkommen att putsa upp 9-3an för att få den 100% i skick smile Den e redan riktigt fin så det ska inte vara några problem wink

Kanske byta mot arbetet för ett 3" DP? tongue

Tack så mycket, skulle kunna vara en bra deal wink

Ja jag tycker det låter helt ok smile

Dessutom inte långt från nybro wink
Var där för 2v sen och hämtade veven som sitter i 9-3an

Kommer ihåg att jag läste det, hur långt är det imellan?

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
jojje81 George
4 augusti 2014 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:

Tack så mycket, skulle kunna vara en bra deal wink

Ja jag tycker det låter helt ok smile

Dessutom inte långt från nybro wink
Var där för 2v sen och hämtade veven som sitter i 9-3an

Kommer ihåg att jag läste det, hur långt är det imellan?

6-7 mil om jag kommer ihåg rätt.. det tog iaf inte lång tid att köra.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
GarageKenger
4 augusti 2014 ·

Men Jojje och JK vad ni dealar... Men jag då big_smile

Nä, skämt åt sidan. Du stylar på ser jag. Kul smile

JKDesign
4 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

Sweet, då lär det inte vara några problem.

Vi får kolla upp det närmare när det blir aktuellt.

Måste ju köpa racekat + material isf också wink

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
GarageKenger
4 augusti 2014 ·

JKDesign skrev:
Sweet, då lär det inte vara några problem.

Vi får kolla upp det närmare när det blir aktuellt.

Måste ju köpa racekat + material isf också wink

Be då Jojje att svetsa v-band klämmor på katten så du enkelt kan byta ut mot ett rakt rör. Något mer effekt och lite mer ljud smile.

JKDesign
4 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

GarageKenger skrev:
Men Jojje och JK vad ni dealar... Men jag då big_smile

Nä, skämt åt sidan. Du stylar på ser jag. Kul smile

wink trevligt med en kommentar, nu är snart det mesta svart/gult utom programvaran wink

En svart/gul e85 mjukvara från nordic skulle varit grädden på moset sen!

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
GarageKenger
4 augusti 2014 ·

JKDesign skrev:

GarageKenger skrev:
Men Jojje och JK vad ni dealar... Men jag då big_smile

Nä, skämt åt sidan. Du stylar på ser jag. Kul smile

wink trevligt med en kommentar, nu är snart det mesta svart/gult utom programvaran wink

En svart/gul e85 mjukvara från nordic skulle varit grädden på moset sen!

Självklart, slunga dig i bilen och åk till Falun så är det fixat på ett kick wink

JKDesign
4 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

För styra upp lite hårdvara först, sen är ju inte falun ett stenkast bort direkt. Närmare till norrköping, men kanske är falun som gäller om man ska köra nordic?

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
GarageKenger
4 augusti 2014 ·

JKDesign skrev:
För styra upp lite hårdvara först, sen är ju inte falun ett stenkast bort direkt. Närmare till norrköping, men kanske är falun som gäller om man ska köra nordic?

Jaja, en sak i taget. Det är bra att ha lite struktur.
Norrköping eller Falun spelar ingen roll. Men kommer du till Falun kan du ju få en real-life update på ljudbilen, å den andra rackarns bilen också. roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang