*Bromsar CHECK *Chassi pågår, mycket gjort. *Motor, enda som är gjort för mer effekt är avgaset. Denna punkten är svår att motivera för frugan. Dock tror jag eventuellt man kan få igenom E85 konvertering, skulle bara haft 630cc spridare och 3" dp innan så har man ju 300hk+ hade varit sweet. Vi får se vad man lyckas med
jojje81 skrev: Lösningen e att det sliter in sig på inneskärmen och slutar låta sen.. Precis likadant för min röda
Tack!
Sånt jag gillar att höra riktiga personer som upplevt och gått igenom samma problem!
JKDesign skrev: Har gjort lite progress sen bilen köptes.
Checklista
*Bromsar CHECK *Chassi pågår, mycket gjort. *Motor, enda som är gjort för mer effekt är avgaset. Denna punkten är svår att motivera för frugan. Dock tror jag eventuellt man kan få igenom E85 konvertering, skulle bara haft 630cc spridare och 3" dp innan så har man ju 300hk+ hade varit sweet. Vi får se vad man lyckas med
Jo nu när jag följer tråden så kan jag kanske ge dig mer input om saker å ting.. går bra att fråga också annars
Spridare e inte dyrt.. 3" dp behöver inte heller va så dyrt.. Beställer en svets nästa lön e tanken
jojje81 skrev: Lösningen e att det sliter in sig på inneskärmen och slutar låta sen.. Precis likadant för min röda
Tack!
Sånt jag gillar att höra riktiga personer som upplevt och gått igenom samma problem!
JKDesign skrev: Har gjort lite progress sen bilen köptes.
Checklista
*Bromsar CHECK *Chassi pågår, mycket gjort. *Motor, enda som är gjort för mer effekt är avgaset. Denna punkten är svår att motivera för frugan. Dock tror jag eventuellt man kan få igenom E85 konvertering, skulle bara haft 630cc spridare och 3" dp innan så har man ju 300hk+ hade varit sweet. Vi får se vad man lyckas med
Jo nu när jag följer tråden så kan jag kanske ge dig mer input om saker å ting.. går bra att fråga också annars
Spridare e inte dyrt.. 3" dp behöver inte heller va så dyrt.. Beställer en svets nästa lön e tanken
Klockrent! Hade plan på att bygga 3" dp själv men ja kör ju rullande projekt så ja hinner inte, sen har jag inte gått någon svetsutbildning men lyckas ändå med lite enklare byggen. Lite bänkar, ställningar osv..
Du är ju en hejare på att svetsa så jag får väl fråga om en offert på en 3"dp sen kan ju inte bli mycket bättre.
Sånt jag gillar att höra riktiga personer som upplevt och gått igenom samma problem!
JKDesign skrev: Har gjort lite progress sen bilen köptes.
Checklista
*Bromsar CHECK *Chassi pågår, mycket gjort. *Motor, enda som är gjort för mer effekt är avgaset. Denna punkten är svår att motivera för frugan. Dock tror jag eventuellt man kan få igenom E85 konvertering, skulle bara haft 630cc spridare och 3" dp innan så har man ju 300hk+ hade varit sweet. Vi får se vad man lyckas med
Jo nu när jag följer tråden så kan jag kanske ge dig mer input om saker å ting.. går bra att fråga också annars
Spridare e inte dyrt.. 3" dp behöver inte heller va så dyrt.. Beställer en svets nästa lön e tanken
Klockrent! Hade plan på att bygga 3" dp själv men ja kör ju rullande projekt så ja hinner inte, sen har jag inte gått någon svetsutbildning men lyckas ändå med lite enklare byggen. Lite bänkar, ställningar osv..
Du är ju en hejare på att svetsa så jag får väl fråga om en offert på en 3"dp sen kan ju inte bli mycket bättre.
Ja det e bara till att fråga om offert när svetsen kommer
Var ju tvungen att göra någon åtgärd åt skrapet på framdäcken, ville ju ogärna höja så mitt "skärmvalsningsrör" åkte fram
Skärmkanten innan
Sedan började ja rulla kanten lite och märkte att det gick att vika in plasten innanför plåtkanten och sedan valsa vidare så håller plåten plasten på plats, satte lite vävtejp provisoriskt där jag skrapat sönder skärmen går det att laga med silvertejp är det inte trasigt!
Och andra sidan, blev klar förbättring. Mer plats för däcket + snyggare utifrån så man inte ser plastskärmen som tittar fram.
Sedan lerades hela bilen, älskar leran! Det ger verkligen det lilla extra i slutändan.
Våtslipade skärmkanterna där jag rostlagat för att få bort "skarven"
Efter polering blev det såhär, ej vaxad än
Sedan var det för varmt ute för polering så bilen kördes in i svala garaget, ska man behålla utblåsen i krom eller köra mattsvarta?
Steg 1 tillsammans med nordic optipads, riktigt grymma trissor.
Steg 2 med gula medium hårda trissor
Denna bilden är innan vaxning! Jag är hypad på resultatet, hoppas på sån äckligt bra glans
Och sedan la jag ett jämnt fint täcke med meguiars nxt 2 tech vax, använde mjuka trissor. Och så får den stå nu över natten
Resultatet efter att vaxet putsats av, ytan är smooooth like a baby butt
La collection
Ytligt är bilen okej och höjden börjar ja bli nöjd med men motorrummet behövde en uppfräschning, började slipa från texterna på kåpan. Från 500 - 1000 kornigt papper
Utvalda delar plockades för lack
Gult i många tunna lager då det täcker kasst mot svart
Klart för klarlack
Kåpan fick sig en liten detalj
Innan vs efter
Sen va ja bara tvungen att slita ut a-stolparna och spraya svarta Få lite rå racing känsla i cockpiten.
Sen putsade ja utblåsen med autosol och sedan denna fantastiska produkt, all metal polish, finns inget slipmedel i och ändå blir det blankt som satan
Innan ja la ner för dagen la ja ett nytt lager vax som får gotta sig under natten.
För styra upp lite hårdvara först, sen är ju inte falun ett stenkast bort direkt. Närmare till norrköping, men kanske är falun som gäller om man ska köra nordic?
JKDesign skrev: För styra upp lite hårdvara först, sen är ju inte falun ett stenkast bort direkt. Närmare till norrköping, men kanske är falun som gäller om man ska köra nordic?
Jaja, en sak i taget. Det är bra att ha lite struktur. Norrköping eller Falun spelar ingen roll. Men kommer du till Falun kan du ju få en real-life update på ljudbilen, å den andra rackarns bilen också.