Audi 100 Avant, trimma?

emilkjellin
31 augusti 2011 · 21 Inlägg

Hej, har köpt mig en gammal Avant quattro:)
Den är chippad med nascom och det sitter en hårdare wg-fjäder m.m.
Den ska ha runt 250hk nu...
Tänkte om det är någon som har tips på vad man mer kan göra för ytterligare hästar?

Sen om det är någon som av har tips på stylingprodukter för våren sen så är även det välkommet:)

Mvh Emil

henke_92 TBM NINJA
31 augusti 2011 · 917 Inlägg

blir nog rätt dyrt även med "ytterligare hästar" men jag skulle såfall satsa på större ic så du kan ladda lite till, ordentlig avskärmning å luftfilter, kanske fixa lite bättre flås i avgasröret, sen en full service (stift, oljor mm) så kan man nog skaka liv å nånna hästar

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
emilkjellin
31 augusti 2011 · 21 Inlägg

ok, tror ICn är förstärkt iaf, hur mycket ger det om man bygger 2,5" system? räcker det att bygga från katten eller är det skit samma då?big_smile

Nybergrobin
31 augusti 2011 · 2 385 Inlägg

emilkjellin skrev:
ok, tror ICn är förstärkt iaf, hur mycket ger det om man bygger 2,5" system? räcker det att bygga från katten eller är det skit samma då?big_smile

Det är lika bra att köra 2,5" hela vägen och byt ut kattan, annars får du en flaskhals och effekt går förlorad.

emilkjellin
31 augusti 2011 · 21 Inlägg

ok, jo det var det jag tänkte på, får se hur det blir, nu i vinter kanske det räcker med 250 kusar:) Men till våren skulle man ju vilja skrämma upp den lite:D

Nybergrobin
31 augusti 2011 · 2 385 Inlägg

250 är alldeles för lite om du har quattro smile Men å andra sidan räcker det för att ha roligt med. Körde med orginal 174hk och det räckte för att spinna loss om det var halt men mera hästar är alltid bättre..

LeafBox Lat Perfektionist
31 augusti 2011 · 6 359 Inlägg

Nybergrobin skrev:
250 är alldeles för lite om du har quattro smile Men å andra sidan räcker det för att ha roligt med. Körde med orginal 174hk och det räckte för att spinna loss om det var halt men mera hästar är alltid bättre..

i Lol'ed

Näe men nästa steg om du redan chippat osv är ju att byta bränslestyrning. För det toppar vid 220-230hk.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang