Politik - Val 2006 - hur röstar ni?

BoraV6
5 september 2006 · 677 Inlägg

andast skrev:

BoraV6 skrev:
Fattar inte var ni fått att man med en borgar regering skulle få mindre pengar ifrån.

Du kommer få mer utgifter, men också högre lön!

Och ni som känner empati för de som har det svårt borde verkligen inte rösta på sossarna. Deras system fungerar ju skit!

För att citera mig själv!

BoraV6 skrev:
Dock är jag fortfarande mycket orolig att folk i min närhet får det sämre.

Tex farsan är sjukpensionär, morsan delvis sjukskriven pga fibromyalgi, och ex flickvän som står mig mycket nära är 23år gammal och kommer troligtvis aldrig kunna jobba mer än 50% på grund av sjukdom.
Men samtidigt är jag trött på den här skiten!
Farsan vill jobba eftersom han bara några år efter ha tvingats till att bli sjukpensionär tillfrisknade och insisterade på att han kunde jobba iaf 50%. Men fick nej av f-kassan.
Vilket dessutom innebär att när han fyller 65 går han från sjukpensionär till vanlig pensionär och den allmäna pensionen är ju inte så hög om man slutade jobba som 40 åring med ett kraschat privat företag i ryggen! Vilket innebär inga pengar som går att leva för.

Ex flickvännen har inte blivit betrodd av f-kassan och har levt på mindre än existensminimum i över 2 år. Och Sociala bryr sig inte eftersom de tycker att det är a-kassan som ska betala för försäkringskassan anser att hon kan jobba 50%. Men a-kassan vill inte betala för hon nekar alla jobb och utbildningar hon blir erbjuden för hon klarar inte av dom.

So fuck de system!
Måste bli en ändring så att systemet funkar.
Och sossarna spenderar så mycket pengar på bidrag till de som inte behöver att vi snart kommer att få se en statsskuld i taket eller nära och kära som lever som uteliggare trots "ett  socialt system"

Och varför finns det uteliggare i Sverige när vi har ett sånt välfärdssystem? Jo för att systemet inte funkar utan bara kostar pengar.
Roffe i kyrkparken fryser varje natt, men han har råd med öl!

Nej, nu får det va slut på tramms!

Jag är fortfarande orolig att det blir svårt för mina nära och kära. Men det som redan är ett sånt helvete lär ju inte kunna bli sämre!

Så blått blir det!

Nu kan jag inte låta bli att garva min vän. Ni kommer att bli hemlösa lodisar om de blå får makten. Förstår du verkligen inte det? Detta är ju samma dumhet som fick nazityskland att bli som det blev - en människa med pondus predikar och de som inte förstår bättre än att verkligheten ser ut som Alliansen målar upp tror på det - utan att fråga sig själva om det är realistiskt.

Lyssna här nu. Både far och mor går snart över till vanlig folkpension. Så dom kommer inte drabbas så mycket. Däremot min förra flickvän kommer att drabbas! Positivt hoppas jag. Idag vill ingen anställa henne pga att hon är sjuk. Även om hon kan jobba 50% så varför inte anställa en fullt frisk människa som inte kommer kosta företaget pengar! Det är ju självklart, skulle jag också ha gjort. Men med alliansen eller moderaterna vid makten kommer arbetsgivaren inte behöva tänka ekonomiskt på det eftersom de kommer slippa arbetsgivaravgiften för henne och därför kan anställa. Den biten hon kommer vara sjukskriven kommer kanske ge mindre pengar, men delen hon jobbar kommer ge mer så det kommer garanterat inte bli sämre.

Om sossarna har kvar makten:
Kommer det bli "hemlösa lodisar" som du utrycker det. Sossarna använder lånade pengar som snart inte räcker till för alla jäkla bidrag och ökad välfärd. Det jag vill ha sagt är att sossarnas sätt att öka den svenska välfärden kommer att skicka oss alla ner en bra bit på välfärdslistan då pengarna inte kommer räcka! Kolla bara på den ökande statsskulden! T o m vanliga svenssons kommer att få det sämre när de tvingas höja skatterna för att finansiera svenskarnas bidragsmissbruk.

Vad det gäller gubben med pondus och vem som går på vad så har sossarna nu haft väldigt många år på sig att bevisa sin ideoligi. Men vad har hänt. Statsskulden ökar, det blir färre vårdplatser, försäkringskassan hjälper inte utan stjälper, skolundervisningen blir sämre och klasserna blir större, jobben blir färre (om man inte räknar som Persson att de som går på praktik och plusjobb har ett jobb, för det har dom inte). Jag kan fortsätta hur länge som helst.
Och allt detta har hänt under en högkonjunktur!

Så ge alliansen en chans! Sossarna har under flera år misslyckats med det mesta dom lovade inför förra valet under en högkonjunktur medans moderaterna lyckades börja vända Sverige åt rätt hål under en lågkonjunktur på bara några år! Och idag är deras politik ännu mer anpassad till Sveriges befolkning och inte bara till höger ideologin.

Founder
5 september 2006 · 1 414 Inlägg

Peter_J_H skrev:
Har inte en aning än, det är ju så jäkla svårt att vet vad som är rätt! Det enda partiet jag i alla fall säkert vet att jag INTE ska rösta på är Miljöpartiet för det vill ta bort alla flygplans-modeller utmed E4 i Linköping och byta ut dem mot Biogasbussar istället... Anledning, jo för att Linköping ses som en krigsstad, inte en flygstad. Jävligt dumt av dem!

En annan anledning är ju att de vill höja bensinskatten och bensinpriserna för att fler människor ska få åka buss! Också en jävligt dum ide!

MVH Peter H

Du som ändå är flygintresserad borde rösta på något parti som är emot flygskatten smile

Ha det gött Peter!!! smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
andast Fjant
5 september 2006 · 187 Inlägg

Peter_J_H skrev:
Har inte en aning än, det är ju så jäkla svårt att vet vad som är rätt! Det enda partiet jag i alla fall säkert vet att jag INTE ska rösta på är Miljöpartiet för det vill ta bort alla flygplans-modeller utmed E4 i Linköping och byta ut dem mot Biogasbussar istället... Anledning, jo för att Linköping ses som en krigsstad, inte en flygstad. Jävligt dumt av dem!

En annan anledning är ju att de vill höja bensinskatten och bensinpriserna för att fler människor ska få åka buss! Också en jävligt dum ide!

MVH Peter H

tycker det var fint när vi körde där förra veckan - en lastbil full med sprit hade vält så det kanske är distraherande för vissa ;P

________________________________________________________________________________

BoraV6: Jag vill itne börja med personangrepp och du är säkert inte så dum som du låter. Moderaterna (Alliansen) har lagt fram ett jobbpaket. Detta paket ERKÄNDE reinfeldt i direktsänd radio kan maximalt - under perfekta förhållande resultera i 2-300 000 arbeten. Det är ju bra, men när han sedan påstår att sverige har 1 500 000 icke arbetsföra personer innebär det att av dessa 1,5 milj kommer 200 000 få arbete - resten dvs sjukpensionärer, handikappade, utvecklingsstörda och andra "mindre värda människor" kommer att få det sämre - det måste du förstå. Din flickvän är säkert jätte söt och bra på sitt sätt men hon kommer att få det tufft med blå makt. Ditt resonemang visar på stor okunskap och är mest skrattretande och patetiskt.

Alltså - "alla människor har lika värde" finns inte i blå politik - kan faktiskt liknas vid tysklands resonemang på slutet av 30- och början av 40-talet.

Alzheimers - New Friends Everyday!
BMW 740i "6-vxl" (1995)
Founder
5 september 2006 · 1 414 Inlägg

andast skrev:

Peter_J_H skrev:
Har inte en aning än, det är ju så jäkla svårt att vet vad som är rätt! Det enda partiet jag i alla fall säkert vet att jag INTE ska rösta på är Miljöpartiet för det vill ta bort alla flygplans-modeller utmed E4 i Linköping och byta ut dem mot Biogasbussar istället... Anledning, jo för att Linköping ses som en krigsstad, inte en flygstad. Jävligt dumt av dem!

En annan anledning är ju att de vill höja bensinskatten och bensinpriserna för att fler människor ska få åka buss! Också en jävligt dum ide!

MVH Peter H

tycker det var fint när vi körde där förra veckan - en lastbil full med sprit hade vält så det kanske är distraherande för vissa ;P

________________________________________________________________________________

BoraV6: Jag vill itne börja med personangrepp och du är säkert inte så dum som du låter. Moderaterna (Alliansen) har lagt fram ett jobbpaket. Detta paket ERKÄNDE reinfeldt i direktsänd radio kan maximalt - under perfekta förhållande resultera i 2-300 000 arbeten. Det är ju bra, men när han sedan påstår att sverige har 1 500 000 icke arbetsföra personer innebär det att av dessa 1,5 milj kommer 200 000 få arbete - resten dvs sjukpensionärer, handikappade, utvecklingsstörda och andra "mindre värda människor" kommer att få det sämre - det måste du förstå. Din flickvän är säkert jätte söt och bra på sitt sätt men hon kommer att få det tufft med blå makt. Ditt resonemang visar på stor okunskap och är mest skrattretande och patetiskt.

Alltså - "alla människor har lika värde" finns inte i blå politik - kan faktiskt liknas vid tysklands resonemang på slutet av 30- och början av 40-talet.

Man bör ju tänka lite på att Sverige inte under några omständigheter kan hålla den höga nivå av välfärd som vi har idag när 2,5 miljoner 40-talister går i pension inom ca 5-10 år. Våran statsskuld är så hög att vi inte ens klarar av att betala räntan på de lån som tas med tanke på vilka utgifter som staten har... och så har man mage att säga att det går bra för Sverige? Det håller jag inte md om när statsskulden har ökat markant den senaste tiden och mängden arbetslösa har ökat...

Så tänk efter själv nu, är det bäst att börja jobba för det kommande problemet redan nu och sänka nivåerna eller ska det bli som en jätte-smäll senare. För nivån kommer vi aldrig att klara av att hålla...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Maizer
5 september 2006 ·

Ja statsskulden lär ju absolut inte öka heller med Moderaterna vid makten..

Founder
5 september 2006 · 1 414 Inlägg

Maizer skrev:
Ja statsskulden lär ju absolut inte öka heller med Moderaterna vid makten..

Man kan ju alltid hoppas att dom får den på nedgång... den lär ju inte minska eller stanna kvar på den nivå den är nu med Sossarnas förslag som dom tänker genomföra...

Läs själv på http://www.rgk.se/ så ser du hur hög den faktiskt är...

Senast redigerat av Founder (5 september 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
BoraV6
5 september 2006 · 677 Inlägg

Founder skrev:

andast skrev:

Peter_J_H skrev:
Har inte en aning än, det är ju så jäkla svårt att vet vad som är rätt! Det enda partiet jag i alla fall säkert vet att jag INTE ska rösta på är Miljöpartiet för det vill ta bort alla flygplans-modeller utmed E4 i Linköping och byta ut dem mot Biogasbussar istället... Anledning, jo för att Linköping ses som en krigsstad, inte en flygstad. Jävligt dumt av dem!

En annan anledning är ju att de vill höja bensinskatten och bensinpriserna för att fler människor ska få åka buss! Också en jävligt dum ide!

MVH Peter H

tycker det var fint när vi körde där förra veckan - en lastbil full med sprit hade vält så det kanske är distraherande för vissa ;P

________________________________________________________________________________

BoraV6: Jag vill itne börja med personangrepp och du är säkert inte så dum som du låter. Moderaterna (Alliansen) har lagt fram ett jobbpaket. Detta paket ERKÄNDE reinfeldt i direktsänd radio kan maximalt - under perfekta förhållande resultera i 2-300 000 arbeten. Det är ju bra, men när han sedan påstår att sverige har 1 500 000 icke arbetsföra personer innebär det att av dessa 1,5 milj kommer 200 000 få arbete - resten dvs sjukpensionärer, handikappade, utvecklingsstörda och andra "mindre värda människor" kommer att få det sämre - det måste du förstå. Din flickvän är säkert jätte söt och bra på sitt sätt men hon kommer att få det tufft med blå makt. Ditt resonemang visar på stor okunskap och är mest skrattretande och patetiskt.



Alltså - "alla människor har lika värde" finns inte i blå politik - kan faktiskt liknas vid tysklands resonemang på slutet av 30- och början av 40-talet.

Man bör ju tänka lite på att Sverige inte under några omständigheter kan hålla den höga nivå av välfärd som vi har idag när 2,5 miljoner 40-talister går i pension inom ca 5-10 år. Våran statsskuld är så hög att vi inte ens klarar av att betala räntan på de lån som tas med tanke på vilka utgifter som staten har... och så har man mage att säga att det går bra för Sverige? Det håller jag inte md om när statsskulden har ökat markant den senaste tiden och mängden arbetslösa har ökat...

Så tänk efter själv nu, är det bäst att börja jobba för det kommande problemet redan nu och sänka nivåerna eller ska det bli som en jätte-smäll senare. För nivån kommer vi aldrig att klara av att hålla...

Precis vad jag menar!

Andast: Herr Reinfeldt sa också att de kommer att jobba för snabbare vård och rehabilitering och en hårdare koll efter bidragsfusk. Och tror att det fungerar, om det inte gör det kan det tänkas att dom sänker sjukbidraget. Så det är inte säkert att det kommer bli sänkt så mycket som det talas om.
Och några år till så kommer sossarna inte ha råd att betala nån sjukpening iaf.
Dessutom så ser ju försäkringskassan till redan idag att ingen får pengar iaf.

Founder
5 september 2006 · 1 414 Inlägg

Jag tycker att det tyska förslaget är ganska bra vad gäller äldrevård. Där tar man det som en självklarhet att när föräldrarna blir äldre och inte kan ta hand om sig själva så är det barnens skylldighet att ta hand om dom rent ekonomiskt. Detta är något man lätt borde införa i Sverige. Minska skatten och låt folk betala för sina äldres platser precis som dom betalade för oss när vi va mindre...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
andast Fjant
6 september 2006 · 187 Inlägg

BoraV6 - hur ska en sjukpensionär försörja sig hade du tänkt? Säg en kvinna 58 år med reumatism. Ingen kommer att anställa henne - inte i verkligheten. Prostitution är ett alternativ, råna en bank är ett annat - eller kanske sälja knark till småbarn? För jobba får hon inte och du vill inte att hon ska få en vettig ersättning heller - **********redigerat av moderator********


Pilot - jo det hade säkert gjort att de flesta fått det bättre, tror du inte? en arbetare som knappt kan försörja sig själv i det blåstyrda sverige ska ta hand om en gammal mamma som kostar 6-7 000 kr i månaden - låter verkligen som en smart grej.

Tycker ni båda kan flytta till tyskland - ni stödjer både dagens tysklands äldrevård och Nazitysklands politik på 40-talet. Härligt inte sant? Man blir fan rädd av att höra er.

Alzheimers - New Friends Everyday!
BMW 740i "6-vxl" (1995)
BoraV6
6 september 2006 · 677 Inlägg

andast skrev:
BoraV6 - hur ska en sjukpensionär försörja sig hade du tänkt? Säg en kvinna 58 år med reumatism. Ingen kommer att anställa henne - inte i verkligheten. Prostitution är ett alternativ, råna en bank är ett annat - eller kanske sälja knark till småbarn? För jobba får hon inte och du vill inte att hon ska få en vettig ersättning heller - du är verkligen pantad. Din jävla sambo/flickvän eller vad det är sitter i precis denna sitsen - likaså din mamma och din pappa.... så hur ska du hade - prostitution, bankrån eller knark?

VILKA FANTASTISKA VALMÖJLIGHETER DIN FAMILJ HAR GRABBEN!

Pilot - jo det hade säkert gjort att de flesta fått det bättre, tror du inte? en arbetare som knappt kan försörja sig själv i det blåstyrda sverige ska ta hand om en gammal mamma som kostar 6-7 000 kr i månaden - låter verkligen som en smart grej.

Tycker ni båda kan flytta till tyskland - ni stödjer både dagens tysklands äldrevård och Nazitysklands politik på 40-talet. Härligt inte sant? Man blir fan rädd av att höra er.

Med tanke på ditt sätt att "argumentera" så lägger jag ner min del i den här disskutionen då jag inte vill börja med låga personliga påhopp.

Senast redigerat av BoraV6 (6 september 2006)

jonTe
6 september 2006 · 5 710 Inlägg

Nu är jag tvungen att gå in och bromsa diskussionen! Håll den på en nivå där ni inte går till personangrepp annars blir det låsning av hela tråden!

MVH Jonas
..............
Founder
6 september 2006 · 1 414 Inlägg

andast skrev:
BoraV6 - hur ska en sjukpensionär försörja sig hade du tänkt? Säg en kvinna 58 år med reumatism. Ingen kommer att anställa henne - inte i verkligheten. Prostitution är ett alternativ, råna en bank är ett annat - eller kanske sälja knark till småbarn? För jobba får hon inte och du vill inte att hon ska få en vettig ersättning heller - **********redigerat av moderator********


Pilot - jo det hade säkert gjort att de flesta fått det bättre, tror du inte? en arbetare som knappt kan försörja sig själv i det blåstyrda sverige ska ta hand om en gammal mamma som kostar 6-7 000 kr i månaden - låter verkligen som en smart grej.

Tycker ni båda kan flytta till tyskland - ni stödjer både dagens tysklands äldrevård och Nazitysklands politik på 40-talet. Härligt inte sant? Man blir fan rädd av att höra er.

Alltså hur trångsynt är inte du?

Titta på mer än bara första raden va jag skriver. Man sänker skatten i den proportion som det kommer att kosta folk att stå för äldrevården. Självklart klarar man inte det av att betala hela summan men stor stor del i alla fall... med tanke på bilarna du kör borde inte du ha dom ekonomiska problemen heller wink

Och du ska veta att jag tjänar inga pengar som pilot än... och jag har studieskulder som är större än vad dom flesta tjänar ihop på 12 år (brutto)... ändå tycker jag att det är rimligt att barnen tar hand om dom äldre när dom själva inte kan det...

Vad gäller nazitysklands politik så får du allt läsa på historia lite eller kanske borde varit vaken på historia lektionerna för det jag föreslår har absolut ingenting gemensamt med den politik som fördes på den tiden. Det var en väldigt dum kommentar från din sida!!!

Detta är det sista jag skriver till dig med tanke på att du inte verkar kunna disskutera politik på en normal nivå...

Senast redigerat av Founder (6 september 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
BoraV6
6 september 2006 · 677 Inlägg

jonTe skrev:
Nu är jag tvungen att gå in och bromsa diskussionen! Håll den på en nivå där ni inte går till personangrepp annars blir det låsning av hela tråden!

Tack!

andast Fjant
6 september 2006 · 187 Inlägg

Founder - Först och främst vill jag be om ursäkt för mitt påhopp - blev lite för mycket i "stridens hetta". Angående min ekonomi så har du rätt - personligen har jag inga direkta problem - men det är sveriges framtid och inte min egen, inte sant?

BoraV6 - samma till dig - vi har klart olika åsikter och uppfattningar men jag ber om ursäkt för påhoppet.

Alzheimers - New Friends Everyday!
BMW 740i "6-vxl" (1995)
BoraV6
7 september 2006 · 677 Inlägg

Kom att tänka på en sak efter att ha sett kvällens Insider om SD.

Tänk om ett parti som har en vettig politik i övrigt. Tex något av regeringspartierna skulle gå ut med samma invandringspolitik som SD.

Undra hur många procent dom skulle hamna på!?

Tror faktikst att det skulle bli ganska mycket med tanke på hur attityden faktiskt är i Sverige just nu.

Bara en tanke!

Senast redigerat av BoraV6 (7 september 2006)

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
7 september 2006 · 991 Inlägg

JapMax skrev:
Jag ska röstar blått (troligen M), sympatiserar helt enkelt med deras politik. Dessutom är jag urless på sossarnas sätt att hantera Sverige.

då är vi två då.
herrejösses va de har hettet till här inne.
Håller nog med våra goda vänner som äger cirkus braziljack. de hars om regel atta ldrig diskutera politk och religon när de är på turnee då de finns många meningsskiljaktigheter. *ler lite försiktigt*
Alla har rätt till sin åsikt men herrejösses vilken diskution de kan bli smile

Ta hand om varandra och glöm inte att vi alla har iaf ett gemensamt intresse och tyckande. Bilarna.

God natt gott folk! smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
jonesono Personal- och beteendevetare
7 september 2006 · 1 082 Inlägg

BoraV6 skrev:
Kom att tänka på en sak efter att ha sett kvällens Insider om SD.

Tänk om ett parti som har en vettig politik i övrigt. Tex något av regeringspartierna skulle gå ut med samma invandringspolitik som SD.

Undra hur många procent dom skulle hamna på!?

Tror faktikst att det skulle bli ganska mycket med tanke på hur attityden faktiskt är i Sverige just nu.

Bara en tanke!

Förhoppningsvis kommer det aldrig hända.. men om det gör det och om jag skulle sympatisera med det partiet innan, skulle jag snabbt som fan lämna det partiet. Men sen kommer jag ju inte rösta på varken fp eller m, som är de mesta "grannarna" till sd i dagsläget (om man inte bortser från nsf.. hrrm). Förhoppningsvis skulle folk tänka till lite, om inte allt för många är förslappade, och faktiskt byta linje.

Så underbart nu ikväll på utrfrågningen i svt, när stackars Lars plötsligt får ganska svårt att svara när en invandrad (som jag förstod det) iransk kille i publiken ställer en fråga om språktest för invandrare. Han själv hade mvg i betyg, medan flertalet av hans "etniskt svenska" klasskamrater hade ig i betyg. Skulle de få indraget medborgarskap då!? hahaha Det var fan det bästa jag hört på länge!! smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
BoraV6
8 september 2006 · 677 Inlägg

jonesono skrev:

BoraV6 skrev:
Kom att tänka på en sak efter att ha sett kvällens Insider om SD.

Tänk om ett parti som har en vettig politik i övrigt. Tex något av regeringspartierna skulle gå ut med samma invandringspolitik som SD.

Undra hur många procent dom skulle hamna på!?

Tror faktikst att det skulle bli ganska mycket med tanke på hur attityden faktiskt är i Sverige just nu.

Bara en tanke!

Förhoppningsvis kommer det aldrig hända.. men om det gör det och om jag skulle sympatisera med det partiet innan, skulle jag snabbt som fan lämna det partiet. Men sen kommer jag ju inte rösta på varken fp eller m, som är de mesta "grannarna" till sd i dagsläget (om man inte bortser från nsf.. hrrm). Förhoppningsvis skulle folk tänka till lite, om inte allt för många är förslappade, och faktiskt byta linje.


Så underbart nu ikväll på utrfrågningen i svt, när stackars Lars plötsligt får ganska svårt att svara när en invandrad (som jag förstod det) iransk kille i publiken ställer en fråga om språktest för invandrare. Han själv hade mvg i betyg, medan flertalet av hans "etniskt svenska" klasskamrater hade ig i betyg. Skulle de få indraget medborgarskap då!? hahaha Det var fan det bästa jag hört på länge!! smile

Lite irriterad att folk nämner högern som något alternativ till extrem högern.
Ungefär som att jämföra sossarna med kommunisterna.
Men jag tror förstår vad du är inne på så det behöver inte bli en debatt av det.

Hm, missa det. Det handlar alltså om Lars?

Senast redigerat av BoraV6 (8 september 2006)

jonesono Personal- och beteendevetare
8 september 2006 · 1 082 Inlägg

BoraV6 skrev:

jonesono skrev:

BoraV6 skrev:
Kom att tänka på en sak efter att ha sett kvällens Insider om SD.

Tänk om ett parti som har en vettig politik i övrigt. Tex något av regeringspartierna skulle gå ut med samma invandringspolitik som SD.

Undra hur många procent dom skulle hamna på!?

Tror faktikst att det skulle bli ganska mycket med tanke på hur attityden faktiskt är i Sverige just nu.

Bara en tanke!

Förhoppningsvis kommer det aldrig hända.. men om det gör det och om jag skulle sympatisera med det partiet innan, skulle jag snabbt som fan lämna det partiet. Men sen kommer jag ju inte rösta på varken fp eller m, som är de mesta "grannarna" till sd i dagsläget (om man inte bortser från nsf.. hrrm). Förhoppningsvis skulle folk tänka till lite, om inte allt för många är förslappade, och faktiskt byta linje.


Så underbart nu ikväll på utrfrågningen i svt, när stackars Lars plötsligt får ganska svårt att svara när en invandrad (som jag förstod det) iransk kille i publiken ställer en fråga om språktest för invandrare. Han själv hade mvg i betyg, medan flertalet av hans "etniskt svenska" klasskamrater hade ig i betyg. Skulle de få indraget medborgarskap då!? hahaha Det var fan det bästa jag hört på länge!! smile

Lite irriterad att folk nämner högern som något alternativ till extrem högern.
Ungefär som att jämföra sossarna med kommunisterna.
Men jag tror förstår vad du är inne på så det behöver inte bli en debatt av det.

Hm, missa det. Det handlar alltså om Lars?

Jo, jag skrev de "mesta" grannarna för att peka på att de är grannar men att det fortfarande är väldigt relativt hur nära grannar de skulle va. Ja, du förstod iaf min vink där.

Ja, Leijonborg alltså. Vet inte om det går någon repris på det.. någon annan som vet?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
BoraV6
8 september 2006 · 677 Inlägg

Ok, jag förtsod nästan att det var Leijonborg men var tvungen att fråga! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang