Amazon 4 dörrars 1961 (Stora servicen)

Helrenovering av en Volvo Amazon 4 dörrars årsmodell 1961. Häng med så får ni följa med på en ordentlig service på min Amazon.
  • 309 Följare
  • 645 034 Visningar
  • Projektet avslutat 18 juni 2016
ponte1
2 november 2014 · 1 Inlägg

Carlén skrev:

Cortina1 skrev:
Jag gissar på 25 '

Hade det stoppat vid 25-30 så hade bilen varit inlämnad, bara att ta tag i underarbetet själv hmm

Hej! Carlen det är ett stort nöje att följa dina fina renoveringar,extra trevligt när du får en så jämn nivå utifån och in, men jag blir överraskad när du nämner summorna för en ut vändig lack. Du måste ha råkat ut för "bondfångare"själv har jag målat bilar över 40år så en viss erfarenhet har jag av arbets insatser som kostar 25-30 tusen. Målade en Amazon 65 förra veckan utvändigt utom tak ,en del spackling epoxy slipgrund maskering målning det tog 25 timmar polerade oxå taket det gjorde jag på" fritiden" tog 200kr i tmmen alltså 5000 plus material kostnad 3000kr, hade killen lämnat in den på dagtid till vår firma hade det blivit drygt dubbla arbets kostnaden kanske 12000 kr plus material 15000 vitt. Förstår inte hur dessa firmor räknar,går de runt bilen o lallar för att få ihop en massa dö timmar??????  Jag skulle gärna måla din bil, men jag bor i Helsingborg så transporten blir väl ganska dyr?

Mvn Målar jävelnl

Senast redigerat av ponte1 (2 november 2014)

amoreex
2 november 2014 · 2 712 Inlägg

Hur går det här för övrigt? smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Carlén
2 november 2014 · 1 801 Inlägg

ponte1 skrev:

Carlén skrev:

Cortina1 skrev:
Jag gissar på 25 '

Hade det stoppat vid 25-30 så hade bilen varit inlämnad, bara att ta tag i underarbetet själv hmm

Hej! Carlen det är ett stort nöje att följa dina fina renoveringar,extra trevligt när du får en så jämn nivå utifån och in, men jag blir överraskad när du nämner summorna för en ut vändig lack. Du måste ha råkat ut för "bondfångare"själv har jag målat bilar över 40år så en viss erfarenhet har jag av arbets insatser som kostar 25-30 tusen. Målade en Amazon 65 förra veckan utvändigt utom tak ,en del spackling epoxy slipgrund maskering målning det tog 25 timmar polerade oxå taket det gjorde jag på" fritiden" tog 200kr i tmmen alltså 5000 plus material kostnad 3000kr, hade killen lämnat in den på dagtid till vår firma hade det blivit drygt dubbla arbets kostnaden kanske 12000 kr plus material 15000 vitt. Förstår inte hur dessa firmor räknar,går de runt bilen o lallar för att få ihop en massa dö timmar??????  Jag skulle gärna måla din bil, men jag bor i Helsingborg så transporten blir väl ganska dyr?

Mvn Målar jävelnl

Tack, kul att du gillar mitt projekt, jag tror att lackfirmorna här runt omkring i varje fall innerst inne inte är så sugna på hellackeringar, dom tjänar nog bättre på försäkringsbiten kanske. Men nu har jag hittat en lackfirma som höll ett rimligt pris, men har en ganska lång väntetid, så lackering blir av i januari.
Ja tyvärr är det en rätt lång väg ner till dig, annars hade det varit intressant.

amoreex skrev:
Hur går det här för övrigt? smile

Håller på att renovera motorn till p1800an just nu, men har fått hem delar till växellådan så snart ska jag sätta ihop den, för övrigt går det inte att göra så mycket mer innan lack, lite småpiller bara.

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
2 november 2014 · 6 474 Inlägg

händer lite iaf då, lägg pengarna på en egen lackbox du wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Dudden
16 november 2014 · 195 Inlägg

Har bläddrat igenom alla sidor, det tog en stund men det var det värt, verkligen ett fint arbete du gjort!

Carlén
17 november 2014 · 1 801 Inlägg

Dudden skrev:
Har bläddrat igenom alla sidor, det tog en stund men det var det värt, verkligen ett fint arbete du gjort!

Tackar, kul att höra.

volvo-majkii
11 december 2014 · 548 Inlägg

Efter att läst igenom hela denna tråden blir man riktigt glad, jag har gått i planer på att sälja mitt amazon projekt men efter o sett allt du gjort vill man ju inte annat än hem o meka ^^ Kommer följas! smile

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706
Carlén
11 december 2014 · 1 801 Inlägg

volvo-majkii skrev:
Efter att läst igenom hela denna tråden blir man riktigt glad, jag har gått i planer på att sälja mitt amazon projekt men efter o sett allt du gjort vill man ju inte annat än hem o meka ^^ Kommer följas! smile

Tackar så mycket, jättekul att höra och jag hoppas du behåller och mekar. Nu är det "bara" en månad kvar tills jag får lämna in bilen för lack, det blir kul.

Dudden
11 december 2014 · 195 Inlägg

volvo-majkii skrev:
Efter att läst igenom hela denna tråden blir man riktigt glad, jag har gått i planer på att sälja mitt amazon projekt men efter o sett allt du gjort vill man ju inte annat än hem o meka ^^ Kommer följas! smile

Gott att höra! Ibland behöver man lite motivation för att komma vidare! Vi syns på vägarna smile

Carlén
16 januari 2015 · 1 801 Inlägg

Japp det är faktiskt sant, bilen är inlämnad på lackering cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-20ecfabe8ff2772219a2d04dc4deb04b.jpg

Giuseppe
16 januari 2015 · 363 Inlägg

Carlén skrev:
Japp det är faktiskt sant, bilen är inlämnad på lackering cool

👍

Djo
16 januari 2015 · 10 157 Inlägg

big_smile längtar efter bilderna på den med ny lack cool

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
16 januari 2015 · 1 479 Inlägg

Vi väntar med spänning big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
17 januari 2015 · 6 474 Inlägg

💅

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Audi_S1Quattro
17 januari 2015 · 158 Inlägg

trevligt smile

Volvson
24 januari 2015 · 128 Inlägg

Som vi sett framemot det lol

Volkswagen Typ 1 "Bubbla" (1962)
Carlén
27 januari 2015 · 1 801 Inlägg

Tack för kommentarerna, ska slå dom en signal i slutet av veckan, så får vi höra hur mycket dom gjort på bilen smile

Lina-
31 januari 2015 · 1 213 Inlägg

Spännande att snart får se lacken. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
AngelicaLyckborg
4 februari 2015 · 40 Inlägg

Den var ju underbart fin! Fick en hel del inspiration till mitt eget projekt och kommer definitivt följa dig här för att se och lära mig mer! :-)

Kika in på mitt projekt där jag ska återskapa min pappas Amazon, men i lite modernare tappning!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=301595
Carlén
4 februari 2015 · 1 801 Inlägg

Lina- skrev:
Spännande att snart får se lacken. smile

Tackar, ja det blir spännande smile

AngelicaLyckborg skrev:
Den var ju underbart fin! Fick en hel del inspiration till mitt eget projekt och kommer definitivt följa dig här för att se och lära mig mer! :-)

Tack så mycket, kul att du följer mitt projekt, lycka till med ditt eget projekt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang