Bmw 525ix, Instrumentpanelens medelanderuta + km ruta börjar fladdra, blinka m.m.

emilkjellin
4 september 2011 · 21 Inlägg

Hej, jag har ett problem med min instrumentpanel, ibland börjar de digitala skärmarna blinka, visa massa konstiga tecken och bara fladdra omkring:P
Någon som sett något liknande? det kanske bara är något enkelt eller?
Sen när man ändå är igång så undrar jag om man på något sätt kan byta språk till iaf engelska?smile

Mvh

Kavli Motborgare
4 september 2011 · 1 099 Inlägg

emilkjellin skrev:
Hej, jag har ett problem med min instrumentpanel, ibland börjar de digitala skärmarna blinka, visa massa konstiga tecken och bara fladdra omkring:P
Någon som sett något liknande? det kanske bara är något enkelt eller?
Sen när man ändå är igång så undrar jag om man på något sätt kan byta språk till iaf engelska?smile

Mvh

Ett ganska vanligt fel även på E39:orna. Det går en flexikabel från printkortet till själva displayen. Det blir kontaktfel mellan displayet och flexikabeln. Finns lite olika trick för att få kontakt igen. Använda strykjärn, är ett av dom. Dock är det lätt att förstöra mer än man reparerar, om man inte är försiktig.

-- K

emilkjellin
5 september 2011 · 21 Inlägg

är en e34 men kanske är samma där? krångligt att få ut kabeln lr?

Mr_EmCom Med.lem
5 september 2011 · 3 759 Inlägg

Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
emilkjellin
5 september 2011 · 21 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på.

Tack så mycket:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang