Från svart 940 LTT till grön 940 som kommer synas- utställningskick hoppas jag på

Ville få en bättre bil me lite mer klös i. O den gröna färgen ha jag velat ha sen jag va 18år. O äldre i sinnet e jag inte =p
  • 109 Följare
  • 168 303 Visningar
  • Uppdaterades senast 22 juli 2013
Engelfeldt_Diesel Häggån
13 januari 2012 · 329 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

Kalasgasarn skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:

Jo men vill ha nya dämpare oxå i samma paket för va hundra på att de stämmer överens=)

xtremt.se har gm väghålningspaket för 4995kr ska själv kanske köpa det värka vara bra grejer för rimligt pris

Tack ska kika=)

det verkar vara ett riktigt bra paket:)

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se
Kalasgasarn
13 januari 2012 · 937 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

Kalasgasarn skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:

Jo men vill ha nya dämpare oxå i samma paket för va hundra på att de stämmer överens=)

xtremt.se har gm väghålningspaket för 4995kr ska själv kanske köpa det värka vara bra grejer för rimligt pris

Tack ska kika=)

du kika på l-m-r.se mycket billigare såg det nu efter jag beställt på xtremt.se x)

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
T.Q.M
17 januari 2012 · 2 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

T.Q.M skrev:
Jaha, så de är här man kan se vad som händer i ens garage. Då är de väl bäst man kollar lite här då!. Även fast man får vara med ibland på ett hörn å skruva lite big_smile.

Japp japp o du får inte svara på motorfrågan De e fusk wink

Om frågan är om du ska trimma eller ej å hur mycket. Så tänker jag ändå ge ett svar på vad jag tycker. Om de var jag som skulle göra ett liknande bygge, med såpass högt mål som du verkar ha. Så tycker jag att bilen blir lika snygg i en monter å på träffar, även om den "bara har 159hk" istället för 300+. Å ett av dina mål antar jag är å få en personlig bil som ändå sticker ut å syns. Behöver den sticka ut för att den har massor med hästkrafter?. Den frågan skulle jag ställa mig själv innan jag plöjer ner tusentals kronor i en motor. Om svaret för dig är nej. Lägg då krutet på helhets intrycket av bilen istället. Du vet se till så att alla linjer på bilen ser bra ut. Kjolpaketet sitter riktigt, ,inredningen matchar utsidan mm. För motorn räcker en original renovering med nya kolvar lager å rubbet å eventuellt ett chip(steg1 trimning).

Lycka till å grattis till de nya garaget smile

Senast redigerat av T.Q.M (17 januari 2012)

Cilla_VolvoBrud
20 januari 2012 · 302 Inlägg

T.Q.M skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:

T.Q.M skrev:
Jaha, så de är här man kan se vad som händer i ens garage. Då är de väl bäst man kollar lite här då!. Även fast man får vara med ibland på ett hörn å skruva lite big_smile.

Japp japp o du får inte svara på motorfrågan De e fusk wink

Om frågan är om du ska trimma eller ej å hur mycket. Så tänker jag ändå ge ett svar på vad jag tycker. Om de var jag som skulle göra ett liknande bygge, med såpass högt mål som du verkar ha. Så tycker jag att bilen blir lika snygg i en monter å på träffar, även om den "bara har 159hk" istället för 300+. Å ett av dina mål antar jag är å få en personlig bil som ändå sticker ut å syns. Behöver den sticka ut för att den har massor med hästkrafter?. Den frågan skulle jag ställa mig själv innan jag plöjer ner tusentals kronor i en motor. Om svaret för dig är nej. Lägg då krutet på helhets intrycket av bilen istället. Du vet se till så att alla linjer på bilen ser bra ut. Kjolpaketet sitter riktigt, ,inredningen matchar utsidan mm. För motorn räcker en original renovering med nya kolvar lager å rubbet å eventuellt ett chip(steg1 trimning).

Lycka till å grattis till de nya garaget smile

Motorfrågan av om va folk trodde om motorn va i bra/dåligt skick efter 34tusen körda mil.
O johan sa att de va den=)

Ja de du säger stämmer faktis, men vill ändå att bilen ska kunna röra på sig utanför montern wink hehe
Så ha beställt bottendel i bättre kvalle...så de int syns hos bes männen va som egjort plus att kunna hotta den senare oxå... Blir chip oxå.
Men ska jag sätta på en 531top? ha hittat en för 2000kr knappt o då fixa han den åt mig oxå..... Va tro du?

Ja tack lycka behövs i de garaget=)

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Kalasgasarn
20 januari 2012 · 937 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

T.Q.M skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:

Japp japp o du får inte svara på motorfrågan De e fusk wink

Om frågan är om du ska trimma eller ej å hur mycket. Så tänker jag ändå ge ett svar på vad jag tycker. Om de var jag som skulle göra ett liknande bygge, med såpass högt mål som du verkar ha. Så tycker jag att bilen blir lika snygg i en monter å på träffar, även om den "bara har 159hk" istället för 300+. Å ett av dina mål antar jag är å få en personlig bil som ändå sticker ut å syns. Behöver den sticka ut för att den har massor med hästkrafter?. Den frågan skulle jag ställa mig själv innan jag plöjer ner tusentals kronor i en motor. Om svaret för dig är nej. Lägg då krutet på helhets intrycket av bilen istället. Du vet se till så att alla linjer på bilen ser bra ut. Kjolpaketet sitter riktigt, ,inredningen matchar utsidan mm. För motorn räcker en original renovering med nya kolvar lager å rubbet å eventuellt ett chip(steg1 trimning).

Lycka till å grattis till de nya garaget smile

Motorfrågan av om va folk trodde om motorn va i bra/dåligt skick efter 34tusen körda mil.
O johan sa att de va den=)

Ja de du säger stämmer faktis, men vill ändå att bilen ska kunna röra på sig utanför montern wink hehe
Så ha beställt bottendel i bättre kvalle...så de int syns hos bes männen va som egjort plus att kunna hotta den senare oxå... Blir chip oxå.
Men ska jag sätta på en 531top? ha hittat en för 2000kr knappt o då fixa han den åt mig oxå..... Va tro du?

Ja tack lycka behövs i de garaget=)

ja en 531a är alltid trevlig skaffa en lite vassare kam med smile

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
Cilla_VolvoBrud
20 januari 2012 · 302 Inlägg

Så nu ha jag kameran inte här så inag bilder kan visas.... Råkade göra en tabbe o va blond... glömde fästa huven när jag skull frakta bilen.. Va tror Ni hände efter 4 mil? jo de sa kabom o en mindre hel huv..... så blev lite lessen o kom lite annat bilproblem emellan... sen svart grön svart grön svart grön bil...????!!!

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Cilla_VolvoBrud
22 januari 2012 · 302 Inlägg

Nu ut te garaget o fortsätta putsa delar... blir dammsuga/tvätta inrening... sen så beställt motordelar, men allt fanns int så vi får beställa från annan sida... Bäst göra åt pengarna medans man ha dom=P O se hur länge dom räcker nu Hehe

Ha vars lite motgångar sista veckan me bilen o vars stillestånd... Men tror jag ska fortsätta nu iaf.... Ska ta bilder idag i garaget...
O fan va härligt de e me ett EGET garage.. Nice....

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
aqulio
22 januari 2012 · 1 146 Inlägg

kul smile

själv har man börjat köpa saker till min bil nu smile
som tur så slipper man en massa frakt för man har en massa kompisar utsprida hela Sverige haha big_smile
så man spar ju mellan 100-600kr varje gång haha big_smile
det är mycket men vissa har det bra smile

har inhandlat  en n BTR och en ny dump.. en sak till kom ej ihåg vad den delen hette

gick på 1380 något på hela kalaset

riktiga fina grejer smile

Anderholm
22 januari 2012 · 613 Inlägg

aqulio skrev:
kul smile

själv har man börjat köpa saker till min bil nu smile
som tur så slipper man en massa frakt för man har en massa kompisar utsprida hela Sverige haha big_smile
så man spar ju mellan 100-600kr varje gång haha big_smile
det är mycket men vissa har det bra smile

har inhandlat  en n BTR och en ny dump.. en sak till kom ej ihåg vad den delen hette

gick på 1380 något på hela kalaset

riktiga fina grejer smile

jag måste faktiskt säga såhär hur mycket handlar du för när frakten blir 100-600 varje gång? kan inte företaget man handlar av stå för frakten är det inte bra skulle jag säga de skickar ju företagspaket nästan gratis visst handlar man 3 lampor för 29 kronor styck förstår jag att de vill ha lite för att packa det lilla men köper man saker som är större borde företaget som sagt bjuda på frakten annars borde man se sig om efter andra handlare man kan ju inte handla för 1200 och behöva betala frakt på 500 då är något fel^^

själv handlar jag allt genom Autoexperten det dom inte har tar de hem kostar inte en spänn då blir det billigare att åka 6 mil tur och retur och hämta det än att pröjsa dyr frakt varje gång

Senast redigerat av Anderholm (22 januari 2012)

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
aqulio
23 januari 2012 · 1 146 Inlägg

tycker att man ska ju göra fast pris beställer man tex över 1000kr då bör det bli fraktfritt...
så tycker jag men som tur så har man en polare som pluggade precis där butiken fanns jag hade själv ingen möjligheter åka dit så efter som polare bor där och kommer hit nu till helgen så passade det grymt bra smile

jo men alla har ju inte den möjligheten liksom man får ju göra det bästa man kan!

Cilla_VolvoBrud
8 februari 2012 · 302 Inlägg

Så nu ha jag vars lit off från garaget men de ha hänt lte me motor o inredning.
Bilen e på plastning o lackning just nu så jag engarerar mig på motorn just nu.

Lite delar jag putsat o lagt på en filt för att int behöva göra om.
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-76522554e2f29626ffb487cef397eb3e.jpg

väldigt smutsiga delar som va svåra o rengöra i kylan ute me vatten o utan rätt grejer. =P haha
Nån som har tips?
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-b59b048c30d443c5698c5ab49a091550.jpg

Har tyvär inga bilder på motor, för dom bilderna e på mobilkameran o ingen överförsingssladd... haha klantit

Har beställt bättre botten, VX kam, ska bli 531top o letar efter en i bra skick, sen stålstakar ska inköpas när min mekaniker får tag i en levernatör som har sådana För dom verka va slut överallt sad buhu
Sen så ska jag köpa 2,5/3" system oxå i veckan lr nästa.


jag putsa delar. o ej blond längre=P
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-ee1e001aa740dfff0780003a475cadfb.jpg

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Rojpen
9 februari 2012 · 2 230 Inlägg

Stålstakar? det är inte H-profils stakar du menar antar jag? vad är stålstakar om inte.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Cilla_VolvoBrud
14 februari 2012 · 302 Inlägg

Rojpen skrev:
Stålstakar? det är inte H-profils stakar du menar antar jag? vad är stålstakar om inte.

Jo de e såna som jag mena gjorde lite anna förkortning på dom. haha

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
allenalle snickare
15 februari 2012 · 612 Inlägg

har kollat igenom tråden,tycker du gör ett bra jobb men jag skulle mer tänka på koppling/låda/bakaxel ist för om du ska sänka 40/60 eller 40/40.. va ska du ha för chipp? ska du köra eftermarknads sprut ist? ska du ha bilen till vardags bör du ju satsa på en bra diff ialla fall,ingen mening med och ha massa effekt om man inte får ner den i backen smile och ska du förstärka bakvagnen nånting? köra med kardanringar? ska du byta till större bromsar så du får stopp på bilen? smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
Cilla_VolvoBrud
16 februari 2012 · 302 Inlägg

allenalle skrev:
har kollat igenom tråden,tycker du gör ett bra jobb men jag skulle mer tänka på koppling/låda/bakaxel ist för om du ska sänka 40/60 eller 40/40.. va ska du ha för chipp? ska du köra eftermarknads sprut ist? ska du ha bilen till vardags bör du ju satsa på en bra diff ialla fall,ingen mening med och ha massa effekt om man inte får ner den i backen smile och ska du förstärka bakvagnen nånting? köra med kardanringar? ska du byta till större bromsar så du får stopp på bilen? smile

Jo jag ha tänkt på såna saker. Koppling o bromsar ha jag precis bytt förra året så den blir de inget byte på förän de rasar =P
O chip o sånt vet jag redan. Har min privata motormekaniker som hjälper mig me såna frågor smile
Sen e de ju så att jag ska int racea me den bilen o köra i 300km/h. Jag ska bara ha mer tryck o styrka i den.
Och har kollat upp sånt me min mekaniker o folk omkring och de dom hör att jags ak ha den till så funkar bilen som den ska. För jag ska int ha en sportbil utan bruksbil.
Men tackar för att du vill hjälpa till me såna frågor.

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Hamilton
16 februari 2012 · 8 868 Inlägg

Tråd rensad, håll er till själva projektet och inget annat.
Självklart gäller reglerna för annonsering och försäljning även i projekttrådar.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Per32
18 februari 2012 · 25 Inlägg

Ja jösses du har då verkligen ett bilintresse, kul att du gör så mycket du kan själv smile
Kör på bara smile
Mvh

Cilla_VolvoBrud
18 februari 2012 · 302 Inlägg

Så lite update.
Tyvär inga bilder än för de står still i den biten.
På måndag SKA jag beställa så möe delar jag kan, för jag behöver en H-profil för att kunna påbörja att göra mer på motorn plus delar att köpa för turbo o annat.
Bilen är på plastning o lackning. Va ett rätt stort arbete (hoppas inte priset höjs bara =O )

Lovar att visa upp bilder så fort jag shoppat o påbörjat motorn. för de e de som e kvar just nu.
Ska som sagt beställa delar, men de kan ej ditsättas förän bil e hemma så de enda som kan förberedas e shoppa o sätta ihop motorn.

Vill även säga att om jag ha lyckats fjäska för moderatorn så ha denne tagit bort brpk, tjaffs o onödiga inlägg. O verkar de lite mysko bland inläggen beror de på detta. vill ha ett intressant projekt så Ni alla kan kolla o njuta av o förhopningsvis se i sommar glida runt. Vill Ni bråka tjaffsa diskutera hårt ta de privat o låt endast nyttig info sitta här.

Så puss o kram på er alla

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Vw-Andreas
18 februari 2012 · 633 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:
Så lite update.
Tyvär inga bilder än för de står still i den biten.
På måndag SKA jag beställa så möe delar jag kan, för jag behöver en H-profil för att kunna påbörja att göra mer på motorn plus delar att köpa för turbo o annat.
Bilen är på plastning o lackning. Va ett rätt stort arbete (hoppas inte priset höjs bara =O )

Lovar att visa upp bilder så fort jag shoppat o påbörjat motorn. för de e de som e kvar just nu.
Ska som sagt beställa delar, men de kan ej ditsättas förän bil e hemma så de enda som kan förberedas e shoppa o sätta ihop motorn.

Vill även säga att om jag ha lyckats fjäska för moderatorn så ha denne tagit bort brpk, tjaffs o onödiga inlägg. O verkar de lite mysko bland inläggen beror de på detta. vill ha ett intressant projekt så Ni alla kan kolla o njuta av o förhopningsvis se i sommar glida runt. Vill Ni bråka tjaffsa diskutera hårt ta de privat o låt endast nyttig info sitta här.

Så puss o kram på er alla

detta är garaget alltid någon som ska lägga näsan i blöt :p men detta kommer nog bli bra till slut ^^

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
Cilla_VolvoBrud
22 februari 2012 · 302 Inlägg

Så nu lite bilder på motorn isärplockad.

Igår beställdes de dämpare o sänkningssats 60/40 blev de me sportdämpare.
Sen så ska jag väl kolla på 531 top idag om jag ha tur o plocka bort en styrvxl för min gamla e glapp.
sen så leta delar för avgssystemet. Ska bygga eget. Blir billigare o lika bra smile
Sen leta upp H-profil såjag kan sätta ihop motorn snart.

Inuti motorn av de som finnskvar=P
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-e6c457eb69dd8738c9dfcbdadeaba7fe.jpg

Kolvarna. Hyfsat skick på dom för sina 34tusen mil
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-ae56f027a0d13e2d2d35d4fa6af722a9.jpg

Lite delar jag plockat bort
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-cb866e7f22bafc2d04ee56d9bf682ad5.jpg

Mer delar, blev en hel delar delar en motor består av =P
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-cb866e7f22bafc2d04ee56d9bf682ad5.jpg

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang