Förslag på Dvd / tft skärmar!

tobi
21 augusti 2006 · 562 Inlägg

Tjenare...

Har funderat på att skaffa liten leksak till bilen nu, dvd spelar eå en tft skärm.

Jag har funderat på denna: http://www.sv-electronics.com/soundvisi … evstart/0/

något att ha? har ni andra förslag?

men nu är grejen hur jag kopplar allt har fan inte fattat de :S dom på suporten sa att jag bara behövde en är en vanlig ISO-kontakt som ska kopplas mot de universala kablarna från DVD och monitorn och det kunnde man hitta på biltema, men jag fattar fan inte hur man sak koppla dom. bateriet osv osv förklara någon wink Måste man ha ett slutsteg? eller vad? förklara vad so mexakt kvrävs för detta smile

Senast redigerat av tobi (21 augusti 2006)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
PeppeVectra Peppe Vectra
21 augusti 2006 · 1 076 Inlägg

du har ju en bild på baksidan av enheterna. baggis ju. smile
å färgerna röd svart gul å grön vet du väl antagligen redan vad  dom är till.
Ljud går via sterion som i sin tur skickar till ditt slutsteg, (om du nu har ett sådant).
sen är de precis som en vanlig cd spelare att koppla in.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
tobi
21 augusti 2006 · 562 Inlägg

Ärligt talat så vet jag inte vart jag ska koppla dom till sad men om jag inte har något slutsteg då? hur gör jag då?

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Miklen
21 augusti 2006 ·

ja orkar inte hitta nån djupare info men har inte den dvd spelaren stereo funktioner ? högtalarutgångar å lågnivåutgångar precis som alla andra "vanliga" bilstereos.. ?

Flexy
21 augusti 2006 · 65 Inlägg

Koppla lågnivå till de röda och vita kontakterna på baksidan, remoten (som startar slutsteget när du knäpper på stereon) brukar vara den blå kabeln. allt detta borde finnas med i instruktionsboken.

Mvh Danne

tobi
21 augusti 2006 · 562 Inlägg

Ursäkta men förstår inte så mycke.. det är som grekiska.. men jag har ingen slutsteg. funkar det då å koppla in på något annat 'sätt? har ni någon annan dvd / tft som ni kan skicka? yikes

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
linnardt
21 augusti 2006 · 72 Inlägg

tobi skrev:
Ursäkta men förstår inte så mycke.. det är som grekiska.. men jag har ingen slutsteg. funkar det då å koppla in på något annat 'sätt? har ni någon annan dvd / tft som ni kan skicka? yikes

Köp en passande iso och dryck in kontakten:P de är som en vanlig stereo va jag vet..tongue

Ford_Green
22 augusti 2006 · 62 Inlägg

Du har ju förmodlingen ingen inbygd förstärkare i dvd´n som du har i en vanlig bil stereo, alltså behöver du ett slutsteg för att förstärka ljudet från dvd´n. Men det är meningen att du ska ha både en bilstereo och en dvd.
Satsa på lite bra ljud i bilen ist för en dvd, kommer du tycka är roligare i längden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang